Sonic and The Secret Rings [Wii]

Kilik

Lokal moderator
Sonic har ikke overraskende fått rimelig middelmådige karakterer til IGN (6.9) og Gamespot (7.6) å være.
Likevel skriver IGN at det er det beste 3D Sonic-spillet så langt og Sonic Adventure var da ikke så verst... Og spillet skal ha den beste grafikken i et tredjepartsspill så langt.

Sonic skulle aldri gått 3D, hent tilbake Sonic som ds henta Mario i 2D. Da snakker vi Sonic

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Så anmeldelsen av spillet på nyeste 1UP Show, og det beste de klarte å komme opp med var "Det var ikke så ille!".

Det viser seg at hovedbrettene er ganske morsomme og åpne, men for å trekke ut spilletiden må du også klare et visst antall spesifikke missions for å komme deg videre til neste verden. De avgrenser seg gjerne til en del av brettet og krever at du f.eks klarer hele brettet på en viss tid, får tak i alle ringene, spiller gjennom uten å ta skade, eller klarer brettet uten å drepe noen fiender. Dette er den desidert minst morsomme delen av spillet, og tar opp mesteparten av tiden.

I tillegg er det vokal i all musikken i spillet, som Shane syntes var så ufattelig dårlig at den faktisk ble bra.

Jeg er skeptisk.

Lodin

Der Waaaah
Vet ikke jeg ass, hadde store forhåpninger til dette.
Venter å se hva vanlig dødlige har å si om det før jeg bestemmer meg. Fek.s har Excite Truck et snitt på 74% hos Gamerankings, men såvidt jeg vet syns de fleste det er dritfett (untatt jeg akkurat nå fordi det er så vanskelig :argh: ). Og flere sier det er det beste 3D Sonicet noensinne og det til Dreamcast var da ganske ok.
Gir ikke opp håpet helt enda.

K999

Keystone State Of Mind
På gamespot så står det jo på the bad: Controls can be extremely frustrating.

Er det liksom det eneste gale? :hm: Fortjener det ikke bedre enn en 7.6 da?
Og dette da med at det kan bli vanskelig å klare levelen på første forsøk, fordi alt går så raskt og en ikke klarer å reagere fort nok.

Men da syns jeg det fortjener bedre enn det. Men egentlig synes jeg ikke de, fordi kontroleln er jo liksom broen mellom spilleren og menneske. Er det øldelagt så er jo allting ødelagt. også spillet.

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Enig. Lite som er mer frustrerende enn å se at en flott opplevelse blir ødelagt av noe så lite som en mongolid kontroll-setup.

Lodin

Der Waaaah
Jeg plukker det ihvertfall ikke opp i første rekke. Finnes nok av de som liker det, mens andre igjen klager over at kontrollen er frustrerende og unøyaktig. Høres ikke ut som noe for meg så jeg venter til jeg evt. finner det billigere.

Jeg kjøpte Sonic med en gang det kom i butikken og jeg stortrivdes med det. Et veldig bra spill må jeg si. Følte kontrollen fungerte greit til å være et wii spill. Et minus med det var at når du hadde komt langt inni spillet så måtte du regne med å dø et par ganger før du klarte banene. Men et flott spill så jeg ville anbefalt det

Når skal spillutviklere forstå at enkelte spill bare bør holde seg til 2D?
Etter min mening er spillserier som Sonic, Mario, Catlevania og Final Fantasy best i Old School 2D, og jeg skulle gjerne sett flere spill fra disse seriene i 2D i nærmeste fremtid.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Final Fantasy ville jo vært helt katastrofalt om gikk tilbake til 2D, det er ille nok å gå fra CGI til ingame i FFXII om ikke grafikken skulle vært på 1994-nivå også.

SITAT(Frenzy @ 10.04.07, 16.41) 60282
Når skal spillutviklere forstå at enkelte spill bare bør holde seg til 2D?
Etter min mening er spillserier som Sonic, Mario, Catlevania og Final Fantasy best i Old School 2D, og jeg skulle gjerne sett flere spill fra disse seriene i 2D i nærmeste fremtid.[/b]
Det var da en særdeles reaksjonær holdning, særlig med tanke på hvor bra både Mario og Final Fantasy har blitt i 3D. Det er riktignok blitt litt andre spilldesign enn det var i 2D, og 2D-spillene har kvaliteter 3D-spillene ikke har, men det gjelder da i høyeste grad den andre veien også.

Jeg elsker Super Mario Bros., men jeg elsker også Super Mario Sunshine, om enn av delvis andre årsaker.