Sony har drept Lik Sang

Men det er jo for å beskytte oss kundene mot å kjøpe maskiner som ikke vil funke på strømnettet vårt, vi må jo tenke på kundene her folkens og deres sikkerhet!

Kanskje man bare skal droppe å selge Sony-produkter, da? Kanskje bedre det enn å gå konkurs. Får håpe Play-Asia ikke havner i samme situasjon, fordi det er en nettside jeg bruker ofte.

Litt interessant sak, virker som de bare har gitt seg uten å en gang ta opp saken i retten eller betale et rødt øre til Sony. Siden dette også er Hong Kong så mistenker jeg at de samme folka vil starte et nytt selskap vil bli opprettet som vil gjøre de samme greiene som Lik-Sang. Tror og håper at ddet skal mer til enn dette for å ta knekken på importering.

Så, hvor mange av dere rebeller har tenkt boikotte superonde Sony da?

SITAT(sheriffen @ 24.10.06, 23.19) 30196
Så, hvor mange av dere rebeller har tenkt boikotte superonde Sony da?
[/b]
En boikott vil ikke fungere, ganske enkelt fordi vi som importerer er en liten brøkdel av en brøkdel av de som kjøper Sony-produkter (dog, vi er tydeligvis mange nok til å irritere Sony så mye at de går til sak mot butikker som Lik-Sang). Det er kun de som boikotter som taper på en boikott av Sony.

Det beste å gjøre er å finne andre butikker og andre løsninger for å importere. Det finnes alltids alternativer der ute. ;)

Syntes dere tar litt av her, greit nok, vi har kanskje mistet link-sang men prøv å se det fra sony's side. tror nok jeg hadde gjort det samme

Lodin

Der Waaaah
Hah! Om det var Nintendo som saksøkte dem for å selge japanske DSer hadde nok du hatt vårt synspunkt nå! :argh:

:p

EDIT: Sony har gitt svar fra seg: SITAT
"Lik-Sang did not contest this case (i.e. they did not turn up and therefore incurred no legal costs). We have been awarded substantial costs against Lik-Sang which have not been paid,"

"We would therefore strongly deny that our actions have had anything to do with this website closing (we assume the legal entity is still trading), and would suggest that this release is sour grapes on behalf of Lik-Sang which is aimed to belittle Sony Computer Entertainment and the British judicial system that found against them.[/b]
LINKH
Catfight!

ja enig med deg Lodin
Dessuten har Sony kjøpt en Psp Jap fra Liksang selv
så du kan bare tie...
dette er en skamm for , ytringsfriheten....
Aldri mere sony for meg ...

CyberK

Finner ikke på noe.
At de bruker så lang tid på å lokalisere til Europa er tross alt ikke bare deres skyld. USA og Japan er enkle, for de er et stort marked med et språk hver, mens Europa (spesefikt EU) har en drøss med forskjellige språk, og viljen til å holde på dem. Dermed må de jo oversette alt. Vi tenker kanskje ikke så mye over det, siden vi uansett er så ubetydelige at alle våre spill bare kommer på engelsk. Og så måtte vi jo gå og velge et annet TV-system enn dem bare for å være ekstra teite.(Faktisk to andre, siden franskmennene måtte absolutt være seg selv)

*skyte seg selv i foten* Dog har jeg sett på min paralellimporterte versjon av Wipeout Pure fra USA (for min japanske PSP... Det var bare fordi jeg ikke orket å vente lenger, Sony!) at den allerede har fransk og spansk for nabolandene, så to av de europeiske språkene er allerede dekket.

først vil jeg bare beklage om emnet jeg lagde.
trodde det skulle vært under nyheter , også er jeg rimlig utdatert på spillfronten i disse tider.

Lik-sang var en flott side hvor jeg fikk alle de små duppedittene vi ikke fikk her til lands.
konverterere, extentions, stikker osv.
Trist å se dem gå konk på grunn av dette.

Lodin

Der Waaaah
Men nå ligger det altså her! :argh:

SITAT(CyberK @ 25.10.06, 15.58) 30293
At de bruker så lang tid på å lokalisere til Europa er tross alt ikke bare deres skyld. USA og Japan er enkle, for de er et stort marked med et språk hverm men Europa (spesefikt EU) har en drøss med forskjellige språk, og viljen til å holde på dem. Dermed må de jo oversette alt. [/b]
Det er bare latskap og uorden fra utgiverne sin side. Man kan si hva man vil om EA, men 90% av spilla deres dukker opp i Europa max to uker etter statene. Dette klarer de fordi de som lager spilla og de som oversetter hele tida samarbeider underveis i utviklinga. Krever nok mye organisering, men som vi ser er det fullt mulig.

SITAT(Lodin @ 25.10.06, 17.41) 30328
Men nå ligger det altså her! :argh:

Det er bare latskap og uorden fra utgiverne sin side. Man kan si hva man vil om EA, men 90% av spilla deres dukker opp i Europa max to uker etter statene. Dette klarer de fordi de som lager spilla og de som oversetter hele tida samarbeider underveis i utviklinga. Krever nok mye organisering, men som vi ser er det fullt mulig.
[/b]
Bare synd at 90% av disse spilla er herk -_-

Lodin

Der Waaaah
Og nå tør ikke Play-Asia selge PS3er heller. De har sendt ut denne mailen til folk som forhåndsbestilte fra dem. Ser ut til at importmarkedet tørker ut. -_- SITAT
Dear **,

this is an important e-mail update regarding your PlayStation3 related
reservation at Play-Asia.com.

We regret to inform you that due to licensing and distribution
limitations, Play-Asia.com will not be able to send PlayStation3 branded
products to your territory. Unfortunately this also affects your recent
reservation with us.

As a result, we are very sorry to let you know that we have now cancelled
your non-binding reservation (***) with us. Rest assured, as this was
a "no money down" reservation only, no funds have been debited in any way.

We kindly ask for your understanding and would like to apologize for any
possible inconvenience this may have caused to you.

With best regards,
Your Play-Asia.com Customer Service [/b]
LINKH

Grønn Zebra

modder fukker av verste sort
Altså, kan noen forklare hva Sony tjener på dette? Er det for å holde det ynkelige antallet PS3-er fordelt slik at færrest mulig japanere og amerikanere klager? De tjener jo penger uansett hvem som kjøper...

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Sony tjener antageligvis litt mer på europeiske PS3-er (siden de koster mer, jeg har ikke helt trua på at alt går bort i avgifter og moms og sånn), så jeg ville tippe det er bøygen.