Sony PSP

SHDR

Gullmedlem
http://image.lik-sang.com/content/pspnews/psp9.jpg
http://image.lik-sang.com/content/pspnews/psp8.jpg

Hm. Det er godt mulig de engasjerte en dverg til å ta disse bildene, men jeg får likevel følelsen av den konsollen blir den nye GameGearen. Det vil si, den som jeg satt bak sofaen og spilte fordi det var det eneste stedet det var et ledig støpsel og jeg ikke hadde råd til batterier, og fordi den var for stor og tung og dertil uegnet for portabel gaming.

Jeg ser dette som min nye toalettkonsoll :p

Endre

Ødela forumet
Opprinnelig skrevet av GameSpot
According to ITmedia, Kutaragi surprised the reporters present by making several cryptic comments after the conference had ended. ITmedia quoted Kutaragi as saying that the PSP "is expected to be used inside the house. No one would walk around while playing games." Though he might have been talking about basic pedestrian safety, his words stood in direct contrast to Sony's PSP presentation at E3, which touted its portability.
:blunk:

SHDR

Gullmedlem
Godt at designdivisjonen og markedsføringsdivisjonen er enig med direktøren sin da.

Kanskje Sony for en gangs skyld har entret et marked de ikke har peiling på? Jeg ser ikke meg selv ha den der i lomma. Den krever isåfall en taske til å feste på beltet, eller en helt egen bæreveske. Kan bli interessant å se om det blir den neste Walkmanen likevel, når størrelsen er godt over den til en velvoksen mørbrad.

Tror det bildet lyver litt da.. Sikkert en liten kar, og bildet er jo tatt helt oppi PSPen.
Men for min del blir det (trolig) ingen problemer, så lenge den ikke blir større.. Når jeg skal ha den med på turer, er det bare å putte den inni bæreveska, eller kofferten om jeg skal på ferie..
Kommer ikke til å gå og spille samtidig, nei.

Hva jeg er mer bekymret for er skjermen.. Den må få en god beskyttelse i form av bæreveske e.l.

PSP
170x74x23mm
260 gram

GBA SP
84.6x82x24.3mm
143 gram

Det er ganske stor forskjell. PSP er dobbelt så stor som GBA SP. PSP veier også 117 gram mer enn GBA SP. I tillegg mangler PSP skjermbeskyttelse - og skulle det komme, så ville den blitt enda større.

DS er ca. like stor som PSP. Men den er jo i følge Nintendo en 3. konsoll (altså, ikke en etterfølger til GameBoy eller den stasjonære). Man kan se på DS som kun en bærbar konsoll, mens GBA SP er en "bærbar konsoll man kan ha i lomma". Dessuten er vel DS i første fase bare en ny måte å spille på. Kanskje Nintendo vil gjøre den mer "pocket" etter hvert.

Kilik

Lokal moderator
Den er ganske stor ja, men ikke så veldig mye større enn den originale GBA'en:

Faktisk er GBA 0,8 cm høyere, mens PSP er 2,55 cm lengre enn GBA'en. Når det gjelder tykkelse er de omtrent like (GBA er 24,55 mm mot PSPs 23 mm). Altså rimelig liten forskjell fra GBA'en som har solgt 50+ millioner. Så tror ikke det er størrelsen som blir det største problemet med PSP. For meg er det spillutvalget (nesten bare konverteringer av PS2-spill og lite orginale titler) og en antatt pris på minst 3000 kroner som gjør at jeg er skeptisk til PSP.

Uansett så håper jeg den blir en suksess. Ganske lei av at Nintendo har monopol på markedet.

Den skjermen er bare helt enormt deilig... Se så lys og klar og stor og fin!

Psycho Mantis: Det står bra til med mattekarakterene for tiden, hører jeg?

Er strengt tatt ikke redd for at PSPen kommer til å være for stor. Som folk her har påpekt så er den ikke mye større enn en vanlig GBA som er liten nok.
MEN; det jeg er bekymret for er batterilevetiden, pris og spillutvalget (og hvor solid selve maskinen kommer til å være).

Opprinnelig skrevet av Rocky@24.05.2004, 03.09
MEN; det jeg er bekymret for er batterilevetiden, pris og spillutvalget (og hvor solid selve maskinen kommer til å være).
Batterilevetid er 10 timer, er det ikke? Det var for spilling. Musikk var 8 timer (?) og film 2 og en halv time. Så det er ikke så ille (er vel det samme som med GBA SP).

Når det gjelder hvor solid den er - bare ikke mist den i bakken eller sleng den rundt fordi du fikk "Game Over", så går det nok fint. ^_^

Opprinnelig skrevet av Psycho Mantis+24.05.2004, 03.14-->
<!--QuoteBegin-Rocky
@24.05.2004, 03.09
Batterilevetid er 10 timer, er det ikke? Det var for spilling. Musikk var 8 timer (?) og film 2 og en halv time. Så det er ikke så ille (er vel det samme som med GBA SP).

Når det gjelder hvor solid den er - bare ikke mist den i bakken eller sleng den rundt fordi du fikk "Game Over", så går det nok fint. ^_^ [/b]
Hehe, det var det jeg gjorde med den gamle Gameboyen min det helt til den sjebnesvangre ettermiddagen da jeg knuste skjermen i panna. Nå er jeg nok litt mer forsiktig med eiendelene mine, men med tanke på hvor skjør en PS2 kan være så er det ikke uten grunn til at jeg er litt speptisk på akkurat det punktet.

Ang. det du sa om batterilevetid så høres jo det mer enn bra nok, hvis det er sant da. Sony er jo kjente for å pynte litt på talla sine!

Uansett så blir det nok spennende å følge med på denne fronten i fremtiden når det nærmer seg release.

kameraten min har en PDA som omtrent er like stor som en PSP. når han kjøpte PDAen fulgte det med en tynn bæreveske han har i beltet, ganske stilig om jeg skal si det selv.

SHDR

Gullmedlem
http://www.ipodlounge.com/articles_more.php?id=3924_0_8_0_C

Interessante saker her. Lakitu brakte det fram i en annen post, men jeg føler at dette er vel så relevant for denne posten. Hva om prototypene Sony viste fram var falske? Enkelt og greit? Det høres veldig ut som Sony for meg.

Viktig at dere leser hele artikkelen. Svært flotte saker, og stor kudos til Lakitu.

Ka så om den e litt større en de andre bærbare konsollan ute no til dags...
Blir egentli ikke nokka problem for oss sony tilhengera sia vi e vant til å ha store ting i buksa våres :D

Opprinnelig skrevet av HelperMonkey@01.06.2004, 21.26
Ka så om den e litt større en de andre bærbare konsollan ute no til dags...
Blir egentli ikke nokka problem for oss sony tilhengera sia vi e vant til å ha store ting i buksa våres  :D
Kan du snakke norsk, tror vi har sagt det til deg før også!

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Opprinnelig skrevet av HelperMonkey
Blir egentli ikke nokka problem for oss sony tilhengera sia vi e vant til å ha store ting i buksa våres :D
Så Sony-tilhengere bruker penisfutteral, er det det du sier?

Opprinnelig skrevet av Yetipants+01.06.2004, 21.28-->
<!--QuoteBegin-HelperMonkey
Så Sony-tilhengere bruker penisfutteral, er det det du sier? [/b]
Nei, han mente at vi har store tissefanter.