Spørreundersøkelse i fortellerteknikk v2

Hei!

I forbindelse med vår bacheloroppgave i Spill og opplevelsesteknologi så skal vi utføre en undersøkelse. Denne undersøkelsen går ut på å finne ut om fortellerteknikker eller historien til et spill har noe å si for hvor populært det blir.

vi har nå laget en ny og mer omfattende undersøkelse, håper dere tar dere tid til å svare på den.

Undersøkelsen finner her:
https://web.questback.com/pllfblad/anoyz02bq1/ .

På forhånd takk!

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Driver og tar den nå, men altså...
I hvilken av disse sjangerene mener du cutscenes har mest utnytte?
Det er lov å lese korrektur før dere legger ut ting. "Utnytte" betyr å misbruke noe til egen fordel. Det er et verb, ikke et substantiv.

Ellers: Samme som forrige gang, hvordan i alle dager kan dette være noe annet enn bortkasta tid siden spørsmålene er så generelle og intetsigende. Det blir mest til at jeg svarer "nøytral" fordi svaret avhenger av faktorer dere ikke tar med i spørsmålene.
Jeg spiller Casual games oftere enn kommersielle spill.
Hva i alle dager betyr egentlig dette?

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Et par notater:

* Jeg liker cutscenes hvis det har råe effekter og er bra laget.
Hva betyr "bra laget"? Jeg liker cutscenes som er godt skrevet og bidrar til å f.eks. bringe historien videre eller fortelle noe relevant rundt figurene, jeg liker ikke cutscenes som er der bare for å fylle tid (f.eks. MGS4), uansett hvor teknisk imponerende de måtte være. Valgte "nøytral".

* Humor passer bare til spill som er rene humorspill(F.eks Monkey Island).
"Rene humorspill"? Humoren er et virkemiddel i det spillet, ikke hovedelementet i gameplayet (story+puzzles). Sa meg likevel uenig på bakgrunn av f.eks. Portal.

* Kvaliteten på grafikken til et spill er meget viktig.
Hva legger dere i "kvalitet"? Her er det store sjanser for at jeg ser på grafikk-kvalitet på en annen måte enn den gjengse mann i gata. Jeg synes artistisk finesse og sjarm er langt viktigere enn antall polygoner og shadere. Stil er rett og slett jævlig mye viktigere enn "realisme" etter min ydmyke mening.

* Små Internettspill\Mobilspill(Casual games) er like avhengighetsskapende som kommersielle spill.
"Casual games" er så kommerse som du får det, både PopCap og Zynga raker inn spenn i bøtter og spann. Om et spill er avhengighetsskapende eller ikke har for meg ingenting med sjanger å gjøre, så jeg valgte "nøytral".

* Jeg spiller Casual games oftere enn kommersielle spill.
Samme som ovenfor.

Nabbe

Har fin hatt.
Jeg kom til side to, og så gadd jeg ikke mer fordi det virker som det er skrevet av en fjortenåring.

edit: Burde refreshet tråden før jeg postet gitt. Virker litt overflødig nå. Blæh.

+1 til Yeti og Buggz.

SHDR

Gullmedlem
"Casual" og "kommersiell" er motstillinger ..? Blander dere norsk og engelsk sånn etter skjønn? Forstår dere engang hva fortellerteknikk betyr?

Har dere i det hele tatt tenkt over hva dere har skrevet, eller bare slenger dere ut ord dere ikke forstår for å lure den som svarer på undersøkelsen til å tro at dere har gjort det?

Ta og lag en V3 også, dere. Tror jeg skrev en ganske lang feedback til dere forrige gang hvor jeg tilbød meg å gi dere innspill, i og med at jeg arbeider som spillutvikler, men det virker ikke som dere er så gira på å forbedre oppgaven.