Spørsmål om Hotel Dusk til DS

#1
Ja, så sitter jeg fast på ett spill allerede på chapter 1....og det selv etter at jeg har tatt i bruk walkthrough <_< Det er her snakk om "nøkkel i koffert"- scenen. Jeg har snakket med og gjort alt det jeg i følge forskjellige walkthroughs skulle gjøre på forhand (selvfølgelig prøvde jeg først på egenhand :D ). Men når jeg stikker nøkkelen i kofferten knekker den ikke som den visstnok skal gjøre. Istedenfor kommer følgende melding opp "i should have replaced the key before i left. Thing's been sticking in the lock lately". ???? Hjelp meg kjære med spillere!
 
#2
Hmmm. Enten så er det bugga, eller så må du bare late som om den har knekt og at du må fortsette videre derfra. Du har lest hva du skal gjøre hvis nøkkelsekvensen utspiller seg normalt antar jeg... vel, gjør det, selv om nøkkelen ikke knakk. :p
 
#3
Jepp, da skal man visst kunne ta bindersen som holder hotellbrosjyrene sammen å bruke den. Men jeg kan ikke en gang ta bindersen når jeg trykker på den.......Er det altså en mulighet for at det er feil på/i spillet? Det vart jo kjøpt brukt på spiderman...
 
#4
Ikke noe binders, du må først sjekke et av de to rommene rett ved døra til taket, og i det blå skapet finner du en verktøykasse. Denne sjekker du nærmere, og plukker med deg alt der. Så sjekker du hengeren rett innforbi døra di på rommet, og bruker tangen til å klippe av en ben, lang stålpinne som du skal dirke opp kofferten med.
 
#7
Det er akkurat det jeg har gjort. Førtst prøvde jeg selv, deretter begynte jeg på nytt med guide og akkurat det samme problemet dukket opp....
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#8
øhm.. har du banket på alle dører, snakket med alle folk? det er nok noe du ikke har gjort. Jeg hadde ihvertfall ingen problemer med det.
 
#9
Nå er jeg på chapter 4 :) Prøvde på nytt enda en gang og da gikk det. Er usikker på hva, men ja må nok ha oversett noe. Forøvrig tror jeg dette er det kjedligste point and click spillet jeg har spilt, og jeg har da prøvd et par...
 
#10
Jeg spilte Another Code: Two Memories og elsket det. Spennende hele veien fra du entret huset. Hotel Dusk er kjedelig i begynnelsen, men det tar seg opp, jeg lover deg! Etter hvert som du spiller, blir du involvert i karakterene og historiene rundt hver av dem. :)
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#11
Jeg synes ikke spillet var kjedelig et sekund, men så er jeg glad i dialog og slikt også.
Jeg rundet spillet igår, og det var herlig. Vet ikke hvor mange timer jeg brukte på det jeg, men sikkert mer enn nødvendig med tanke på at jeg sto fast et sted i kapittel 3 tror jeg, ganske lenge. :)
 
#12
Jeg vil takke for alle svar fra samtlige, selv om det sannsynligvis bare var meg som dreit meg ut å overså noe i begynnelsen-)

Revan: For meg var det litt motsatt, gøyt i begynnelsen og har gått nedover siden(men jeg har da enda mye igjen av spillet) :( . Jeg var jo forberedt på at det kom til å være mye tekst, noe jeg i utgangspunktet synes er positivt, men når undersøkelser og løsing av små gåter blir totalt nedprioritert til fordel for bare å snakke med personer, synes jeg det er synd.

Agradula: Gleder meg til jeg har rundet det også-) Det skal bli bra!

Når det er sagt, synes jeg det er kjempepositivt at folk enda tar seg tid til å lage spill i sjangeren :) Heller er jeg ikke bare negativ til hotel dusk, men det finnes så mange bedre spill i sjangeren.....men ikke som har blitt laget nylig, derfor er det ett lyspunkt. Jeg skal nok også prøve "forgjengeren" selv om jeg har hørt det er fryktelig kort.
 
#13
det er bra du kom deg videre, men det skulle da ikke være no problem med nøkkelscenen, du måtte bare trykke febrilsk med nøkkelen, ikke bare trykke, men febrilsk :p