spill grafikk

Status
Stengt for ytterligere svar.

oma

Village Drunk
#1
når det kommer til spill så finnes det mangen forskjellige typer grafikk, og den blir jo bedre og bedre, det finnes og valdig mange (hvertfall noen få) variasjoner blant grafikken også, som cellshading osv, men det som jeg syns er litt merkelig er jeg liker bedre litt "dårligere" grafikk, grafikk som du finner i Freedom fighters, GTA3 (og vice city), og timespitters 2 (har ikke spilt 1 eller 3) er den grafikk typen jeg liker best, spill som mafia, GTA:SA, HL2, Doom3, liker jeg ikke så bra, selv om den er mer fotorealistisk..

er det noen som er av samme mening? eller som er av motsatt mening?
 
#2
Det kommer helt an på spillet. FPS, er ikke yndlingsjangeren min, men i den så liker jeg god grafikk, jeg legger lettere merke til små detaljer med den kameravinkelen. I rollespill sjangeren som er favorittsjangeren min, synes jeg ikke grafikken trenger å være like god, da lever jeg meg inn i spillene og legger ikke merke om det er fotorealistisk eller ikke.

Så jeg er mitt i mellom.
 
#3
Grafikken i for eksempel World of Warcraft er ikke spessielt imponerende fra et teknisk synspunkt, men den har en unik stil og jeg liker teksturene og hvordan fargene er blitt brukt.
I spill som EQ2 er grafikken veldig imponerende, men den krever utrolig mye og mangler sjarm, Doom III ville jo ikke blitt det samme i cellshading eller den originale source motoren?
Men jeg er en grafikkhore, jo mer polygoner og pixler, jo bedre, så lenge skaperen kan utnytte det.
 

oma

Village Drunk
#4
nå kan ikke jeg noe teknisk om grafikk, så hva er originale source motoren for noe? eller hva spill bruker den motoren?
 
#5
Jeg liker grafikk som er så realistisk som mulig. Everquest 2 er et glimrende eksempel på det men designet i det spillet mangler kvaliteter som du finner i World Of Warcraft.

WOW har en tøff tegnefilm grafikk som igrun funker veldig bra. Men jeg skulle heller ha sett WOW med detaljer og grafikk som i EQ2.

Når spill blir fotorealistiskt så er jeg happy :rulleøyne:
 
#6
Opprinnelig skrevet av oma@15.08.2005, 14.04
nå kan ikke jeg noe teknisk om grafikk, så hva er originale source motoren for noe? eller hva spill bruker den motoren?
251457​
Half-Life 2 og Counter-Strike Source hovedsaklig bruker Source-motoren.

Selv liker jeg at grafikken er bra, men bra grafikk betyr ikke nødvendigvis ikke fin grafikk. Jeg er enig i at dårlig grafikk kan passe et spill bedre enn et annet. For eksempel har jo Splinter Cell 3 nydelig grafikk, men jeg synes ikke at den passer helt til Splinter Cell. Mesteparten som grunnen til at jeg foretrekker SC 1 og 2 er jo pga at det var det som kom først og derfor føles mest naturlig, SC 3 CT bruker jo en annen motor, og det er det som gjør forandringene (samme som med feks CS 1.6 - CS Source), ikke helt grafikken.

Så lenge grafikken har sjarm har det ikke så mye å si. :p
 

oma

Village Drunk
#7
hva slaks motor blir brukt i freedom fighters da? og er ikke det den samme motoren som blir brukt i gta3 og timesplitters 2?
 
#8
renderwear kan jeg tenke meg, den er standar for de fleste konsolspill med 3 . persons synsvinkel
 
#9
Opprinnelig skrevet av ak74u@15.08.2005, 15.47
renderwear kan jeg tenke meg, den er standar for de fleste konsolspill med 3 . persons synsvinkel
251490​
Nei, IO Interactive's (skaper av Hitman serien) egen 3D motor Glacier ble brukt. Og Hitman: Blood Money kommer ut med en helt ny variant av Glacier motoren som ser mer glimrende ut enn noen gang, spesielt i bevegelse.
 
#10
Grafikkhoren i meg vil sevsagt sette pris på god grafikk til en hver tid. At grafikken blir og mer fotorealistisk er en utvikling jeg ser på med interesserte øyne. Men grafikk er ikke alt, gameplayet er jo minst like viktig. Et godt eksempel er Star Wars: Knights of the Old Republic. Grafisk sett er det ikke imponerende, men historien er så dyp, engasjerende og ikke minst lang, at jeg ikke tenker over grafikken i det hele tatt.
Ellers så er det litt kjipt at spill som skiller seg ut fra mengden grafisk sett, ofte selger dårlig og får heller ikke oppmerksomheten det fortjener. Et eksempel på dette er det fantastiske Jet Set Radio Future(som bruker Cel Shading). Smilebit kommer mest sannsynli ikke til å lage en ny oppfølger på grunn av salgstallene.

kakarlsen: Tenkte på en ny oppfølger. Men greit, oppfølger var kanskje ikke rett ord. :svette:
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#11
Lage en oppfølger? Det er jo en oppfølger.
 
#12
Vel. Jet Set Radio : Future skillet seg ikke nok ut grafisk eller gameplay messig fra Jet Set Radio til Dreamcast. Var regelrett skuffet jeg..
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#13
Å herre fletta. Dette makter jeg ikke.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.