Spill med cooperative mode

#1
Har søkt litt omkring etter emner som handler om dette, men fant ingenting.

Jeg er ute etter spill til PS2 som jeg kan spille med en kompis. Ikke fighting og sånne mot-hverandre-spill, men der man spiller igjennom en historie på samme lag. Om det er action, RPG, eller noe annet er ikke så viktig. Om noen har lyst til å opplyse meg om noen slike spill hadde jeg blitt veldig glad :)

EDIT: Glemte å nevne at det ikke må være online.
 
#3
Herlich, tusen takk :D

Om noen vet om fler, som ikke står i ovennevnte artikkel, setter jeg pris på det :)
 

oma

Village Drunk
#5
vet ikke om det står i linken du fikk av mongis, men 'obscure' har coop, og det er moro :tommelopp:
 
#6
Hmm, har ikke vært så mye borti Ratchet-spillene. Tror jeg skal gi det en nærmere titt :)

Obscure testet jeg litt på PC. Det virket litt halvveis syntes jeg. Tar det seg opp? Kanskje jeg må ta en ekstra titt, for jeg likte idéen bak det :)
 

Lodin

Der Waaaah
#7
Baldur's Gate: Dark Alliance 1 og 2 er jo veldig gøyye på coop delen da. gameplayet minner en del om Diablo 2 hvis du har prøvd det.
 
#8
Nå har jeg bare prøvd Serious Sam på Xbox og PC, og der er det en mildt sagt glimrende Co-Op del. Ser at PS2 har Serious Sam: Next Encounter, men vet ikke hvordan dette skiller seg ut fra de andre. Co-Op har det i hvert fall.
 
#9
Ja, Dark Alliance har jeg spilt litt med room-mate'n på xbox, det var ganske moro. Liker Diablo-spillene veldig godt ja.

Hmm, har faktisk aldri prøvd noen av SS-spillene, syns de så litt halv-rumpede ut. Men om de virkelig er så underholdene skal jeg nok kikke nærmere på Next Encounter.

Tusen takk for flere fine svar :)
 

Lodin

Der Waaaah
#10
Oooh, finnes det Serious Sam til PS2? Det er ihvertfall den ubestridte lederen av coop spill til PC så det er et møst.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#11
Jeg og en kamerat koste oss veldig med Timesplitters: Future Perfect, som har en cooperative story-mode. Ganske kult spill, av typen FPS. Anbefales. :)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#12
Serious Sam: Next Encounter er vel en slags hybrid av First og Second Encounter til PC, med noen hjørner som er kuttet og litt ekstrasnacks som er med i SS2. Testet det til XBox, og det var samme moroa som på PC. Bare koble ut hjernen, så takler du både det simple (men vanskelige) gameplayet og de sjanseløse vitsene. Som forøvrig er ca. tusen ganger verre i Serious Sam 2.
Dermed anbefales det helhjertet. :)
 
#13
Hurra! Horribel humor er god fisk. Alvorlige Sam går for £16 på play.com, så det plukkes nok opp over jul :D

Da har jeg en del ækksjen å kose meg med. RPG da? Noe i stil med Tales of Symphonia kanskje? Vet ikke om noe sånt finnes jeg, men coop-RPG er kos i jula :)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#14
Final Fantasy Crystal Chronicles er så bra du får det, men det finnes bare til Gamecube og du trenger en GBA for hver spiller som skal være med på moroa.
Ellers er vel Dark Alliance-spillene sånn passe. Med det mener jeg at du har fin coop og lett Diablo-style gameplay, men det er ikke mye til rollespill.
 
#15
Ja, har hørt litt om FFCC. Har bare én GBA, og gidder ikke kjøpe en til for å spille ett spill.

Har vært litt borti DA. Det var helt greit, men syns ikke det var så bra i lengden. Mulig jeg er sær :)
 
#16
spilte akkurat litt Darkwatch med en kompis i co-op mode på PS2. Veldig bra spill, ikke opp til feks Halo 1/2 co-op, men ikke saa alt for langt unna heller. For noen kan det kanskje vaere litt lite story, men saann overall som co-op fun er det noe som bør sjekkes opp om du og en kompis liker fps spill.