Spill med dualview

Er det noen her som bruker aktivt 2 skjermer på ett system?
Feks to pc skjermer, eller en pc skjerm og et tv utenom ?

Isåfall, til hvilke spill bruker dere 2 skjermer ?

Eneste spillet jeg har ramlet over til nå som bruker 2 skjermer på en praktisk måte er Supreme Commander. Vet dere om noen andre ?

2 skjermer? Om du har 3 skjermer, 3 Xbox 360 maskiner og kjøper 3 kopier av Forza Motorsport 2, kan du ha dette oppsettet:

Om du har en knøttliten skjerm i tillegg, kan du bruke den som rearview-mirror. Video av det setupet her.

:$ :elsk: :grine:

Jeg eier ikke EN kopi av Forza Motorsport 2 fra før av. Så det er tvilsomt at jeg kjøper to ekstra 360 maskiner og tre kopier av det spillet ;)

Men tre skjermer har jeg, fire hvis man regner med prosjektoren.

Problemet er bare at få spill støtter dette.
Det burde nesten vært standard i alle spill som benytter seg av små kjipe kart.
Da er det mer stas å slenge det opp på en egen skjerm.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Kanskje ikke så mange spill som offisielt støtter dual-screen som feks, Supreme Commander, men de fleste spill som drar fordel av det, er mulig å kjøre på flere skjermer. Det er jo da riktignok bare snakk om åstrekke bildet i bredden. Sjekk ut widescreengamingforum.

De fleste bil/flysimulatorer har som regel flerskjermstøtte.

Egentlig bruker jeg ikke to-skjerms-jall, men pga. SupCom fant jeg ut at jeg skulle prøve litt, og det står fortsatt slik.
Hvorfor har ikke Lodin messet mer om hvor praktisk det egentlig er med to skjermer? :argh:

Når det gjelder det der Forza-greiene, så minner det litt om arkadeversjonen av Ferrari F355 Challenge. Den brukte fire(!) Naomi(samme hardware som Dreamcast, men med mer minne)-maskiner.

Lodin

Der Waaaah
Har kjørt to skjermer i årevis, men kommer faktisk ikke på noen spill hvor jeg har brukt funksjonen. Grunnen til det er vel fordi jeg ikke har hatt et skjermkort som gir god støtte for 3D på flere skjermer samtidig. Ville sikkert og syns det var frustrerende at alt som foregår midt på skjermen blir spilla ganske vidt. Til vanlig Datapesebruk er det derimot overlegent. Kan følge med på playlista og IRC samtidig som jeg browser eller spiller.
Ikke for det, hvis noen hadde laga fek.s et RPG hvor actionen foregår på venstre, mens stats og kart er på høyre hadde jeg rådigga det. Var og en av grunnen til at jeg så Nintendo gjorde et lurt valg med DSen fra dag 1. ^_^
Åssen gjør forresten Supreme Commander det? Hater sånne RTSer, men gir det kanskje en sjangse bare for å teste funksjonen.

Novastrum

Feminist-elitist
Jeg liker sånn derre RTS-er sånn passe bra. Digger CoH, Warcraft og mange av C&C-spillene, men jeg HATER Supreme Commander. Jeg har rett og slett ikke tid til å spille spill der man må bruke 4 timer på å begynne å mestre spillet såpass mye at det begynner å bli gøy.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Jeg synes SupCom er knakende, men to-skjermfunksjonen er ikke mer avansert enn at du har oversiktskartet på den ene skjermen. Et minus er at musepekeren ikke låses til den aktive skjermen (noe som lager krøll) men dette løses med mousejail

Tjohei:

SITAT(kakarlsen @ 18.04.07, 15.51) 61743
Jeg synes SupCom er knakende, men to-skjermfunksjonen er ikke mer avansert enn at du har oversiktskartet på den ene skjermen. Et minus er at musepekeren ikke låses til den aktive skjermen (noe som lager krøll) men dette løses med mousejail

Tjohei:

[/b]
Nåja, bortsett ifra problemet med musepekeren så kan begge skjermene brukes helt likt.
I og med at du zoomer inn og ut uten problemer.
Var ikke feil å få en fiks til musepekeren, men jeg scroller stort sett med piltastene i RTS spill. Så jeg merka ikke noe spesielt til det.

Hvorfor kan bare ikke C&C3 støtte 2 skjermer ? FAEN! :argh:

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
<strike>Nei, bruker man piltastene er det ikke noe stort problem, men iom. at du ikke kan gi "kommandoer" fra skjerm #2, ser jeg ingen verdi i å bevege pekeren dit.</strike>

AHHH, jeg tok feil, men jeg er sikker på at jeg leste i en anmeldelse at det ikke gikk an. Helt sikker! Mulig at de endret det i patchen?

Lodin

Der Waaaah
Mousejail er møst om man bruker to skjermer ja. I grunn rart at så mange spill trenger det for det kan da ikke være noe vanskelig å programere. Sikkert bare latskap.

Hva? Nå forstår jeg deg ikke helt her.
Klarer du ikke velge enheter, angripe osv på skjerm #2 ?
For det har ikke jeg noen vanskeligheter med.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Du ser desktopen? :hæ:
Det du skimter er verdensrombakgrunnen i spillet.

Lodin

Der Waaaah
Åssen skulle jeg vite at du ikke har verdensrommet som desktop? :v:

Nå skal jeg forresten legge inn Civ2 for å se åssen det funker med to skjermer. Kjører jo i vanlige Windows-vinduer og greier.

Lodin

Der Waaaah
Her er en liten bump for å nevne at jeg hater EA og Command and Conquer 3. Som med mange andre spill fra EA låser ikke musa seg på skjermen, men med Mousejail skulle ikke det være noe problem. Desverre har wunderkindene gjort det slik at exe-fila man launcher med ikke har noe som helst med selve spillet å gjøre, det kjører via en dat-fil. :v:
Ikke uventet er det haugevis av tråder om det på alt fra spillets egne forum til SA og Gamefaqs, men ingen løsning i sikte.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
:eek: Er jo faktisk på grensen til å være verre enn hele NFSUnderground2SnoopDoggRidersontheStorm-oppstarten