Spill som IKKE har tapt seg årenes løp

#21
Noen her som husker det første RED ALERT spillet?

Dette er et spill som iværtfall ikke har tapt seg? la meg se hvor har jeg gjort av cdene til dette spillet?
dette spillet er i værtfall verdt e test....
 

imported_Dash

Lurking since 2006
#22
Red alert var fett, men det har tapt seg fordi du kan ikke lage fler enn en ting om gangen. Veldig irriterende å sitte å trykke på et byggebilde hele tiden. Age of Empires har noe av den samme svakheten, men der kan du bygge flere bygninger som alle kan produsere enheter samtidig, altså litt bedre.
 
#25
Ingen her som nevner X-Com, enemy unknown da? Et av tidenes kanskje beste strategispill?
Kan sette meg ned og spille det om, og om igjen, i timer. Agh, tror nesten jeg må få tak i det igjen jeg :elsk:

Dette spillet er min all time favoritt!


Btw: For de av dere som er intressert, så har en liten gjeng med fans samlet seg og fått laget en tribute til klassikeren. De har rett og slett laga hele spillet på nytt!

Fetch it here!
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
#26
MULE

Men ingan av dere vet hva det er, så da har det sikkert lite å si :) Hadde likt å se en next-gen versjon av det. Hellig bra.
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
#28
Laget av legenden Dani Bunten (Sexchange :eek: ?)

Les om spillet her; Wiki.

"Many game designers cite the game as one of the most revolutionary ever and an inspiration for many of their games. Will Wright dedicated his game The Sims, the greatest selling computer game of all time, to the memory of Bunten."

Så det burde jo være godt for.... noe?
 

Jante

privileged CIS shitlord
#29
The Sims er jo masseprodusert søppel da, men hvis Wright leverer varene med Spore skal jeg ikke klage.
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
#30
SITAT(Jante @ 02.10.06, 14.19) 26108
The Sims er jo masseprodusert søppel da, men hvis Wright leverer varene med Spore skal jeg ikke klage.
[/b]
Bare fordi det ikke er siktet på tenårige gutter, med bomber og granater. Og fordi EA har melket lisensen betyr ikke det at spillet er søppel... Det er fantastisk. Hvilke andre spill lar deg kontrollere en hustand, hvor mange spill kan du telle på enhånd som tilbyr samme kontekst og utfordring... Ingen? ja, tenkte meg det :)
 

Jante

privileged CIS shitlord
#31
Faller nok desverre ikke inn under den kategorien du beskriver. The Sims har desverre, som du sier, blitt melket tom av av EA. Har dog ingenting i mot konseptet som sådan. Var bare ikke underholdende (for meg personlig) i mer enn den første halve timen.

Er veldig spent på Spore, det kan virkelig bli fett hvis det innfrir forventningene. :)
 

Lodin

Der Waaaah
#32
Nå kan det jo nevens at Will hadde veldig lite med alt Sims-dillet etter 1. Riktignok ble han konsultert når de starta på 2, men han har lite annet enn navnet sitt på plakaten. ^_^
 
#33
Må jo nevne Transport Tycoon (deluxe). Det beste tycoon-spillet som har kommet ut. Locomotion klarte dessverre ikke å levere varene...
 
#34
SITAT(di Valore Scadente @ 02.10.06, 13.22) 26109
Bare fordi det ikke er siktet på tenårige gutter, med bomber og granater. Og fordi EA har melket lisensen betyr ikke det at spillet er søppel... Det er fantastisk. Hvilke andre spill lar deg kontrollere en hustand, hvor mange spill kan du telle på enhånd som tilbyr samme kontekst og utfordring... Ingen? ja, tenkte meg det :)
[/b]
Så spillet er bra fordi det er unikt? Tøys. Uansett er ikke husstand-settingen noe annet enn nettopp det: en setting. Spillstrukturen er gammel. Dessuten er spillet blottet for retning. Det er som et sandbox-spill totalt fritt for kontekst. I bunn og grunn et "køddespill". Et spill som oppfordrer til å leke deg med mekanikken det tilbyr. "Hadde det ikke vært morsomt å bygge et knøttlite hus for fem single menn?" Den eneste belønningen og annerkjennelsen av mestring spillet gir deg er i form av morsomme animasjoner ("HAHA! Han tissa på seg!") eller ressurser (penger) som gir deg muligheten til å gjøre mer av det samme (holde fyren din i live, ved å la han spise, dusje, jobbe, tisse mange ganger til dagen), bare bittelitt lettere. Spillet er simpelt til de grader, og selger bare på de morsomme og "unike" situasjonene man som spiller kan skape for de stakkars folka man kontrollerer.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#35
Flere her som ikke har spilt noe særlig The Sims, ser jeg. :p

Dealen med The Sims for meg, er at det er så jævlig vanskelig å lykkes. Du må ha en knallhard rutine - gjerne en hvor du snur døgnet - for å klare å holde på en jobb og unngå at avkommet ditt blir henta av barnevernet. Grunnen til at jeg ikke liker det så godt, er nettopp fordi du ikke har mulighet til å leke deg noe særlig hvis du samtidig skal lykkes.
 
#37
The Sims: lage et lite hus med 2+ personer. Skaffe en grei jobb til begge, gjerne med like arbeidstider. Sette spillets fart på maks. En time før jobb sette ned farten til normalt for å holde karakterene i live samtidig som man reparerer alle materielle ting som har tatt kvelden. Rekke jobben. Maks fart. Gjennta til krampa tar deg og forhåpentligvis har du klart å annskaffe en svær plasmaTV og et lite svømmebaseng hvor dine ulykkelige sims kan avslutte sitt eget lille triste liv, innen den tid.

En evig klassiker må jo forsåvidt være Heroes III, som sikkert har blitt nevnt ørten ganger før. :elsk:
 

K999

Keystone State Of Mind
#38
Likte/liker bare The Sims 1 og The Sims 2 helt orginalt ingen expansion pakker.
Pluss jeg kan sitte i mange timer og bygge hus, bare bygge hus.
Men når jeg må få folk til og overleve i huset da blir det kjedelig.
Så altså det er bare kjekt og bygge huset, noen andre kan spille familien.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#40
Det var vel egentlig mest moro å sperre folk inne eller lage en gimp-familie bestående av feite tyskere. Ellers... Næh. FOR LITE BOMBER OG GRANATER HEHE!