Spill til 4-åringer?

#1
Har en yngre søster på 4 jeg skulle likt å presantert spill for.
Det må være et utrolig lett konsept å skjønne.
Lurer på om det i det hele tatt fins?
:ehm...:

Fikk min første sega da jeg var 4
og spilt siden. Hun viser stor interesse for
det og da tenkte jeg at hun sikkert vil ha godt av det.

Er dette en umulig oppgave?
 

Sancti

Terrorkatt
#2
Du får jo tak i en drøss med sånne lek-og-lær-spill til PC, men det var kanskje ikke helt det du tenkte på?
Hvis du allerede har en gammel Sega som hun liker, så kan du jo la henne spille Sonic hvis du har. Der trenger man jo bare å løpe og hoppe, så det er jo ikke fryktelig innviklet.
 
#3
for en 4-åring kan sonic være litt vanskelig.
hvertfall hvis en ikke har vokst opp med spill...
får en god del pc-tittler til barn
 
#4
2D-spill som Sonic er da ikke så vanskelig for småunger.

TurboAlex og jeg runna Tom & Jerry på Sega da vi var fem-seks år gamle.
 
#5
Tenkte litt at hun kunne prøve seg på Donkey Conga..
Bør vel ikke være sååå vanskelig?

Sonic går vel. Veit bare ikke hvor den maskinen er.
:/
 

Endre

Ødela forumet
#7
Opprinnelig skrevet av Sancti@19.11.2004, 22.49
Du får jo tak i en drøss med sånne lek-og-lær-spill til PC, men det var kanskje ikke helt det du tenkte på?
Hvis du allerede har en gammel Sega som hun liker, så kan du jo la henne spille Sonic hvis du har.  Der trenger man jo bare å og hoppe, så det er jo ikke fryktelig innviklet.
138061​
Gå ..? GÅ?! :( Sonic løper!

Wow, jeg bidrar så mye til emnet.
 

Sancti

Terrorkatt
#8
Unnskyld... :/ det er redigert.

Hva med EyeToy, forresten? Der er det vel en del ting en fireåring kan klare? Lillebroren min og fetteren min, som riktignok er et par år eldre, fikk prøve det en gang. De lo i tre timer i strekk og var til slutt gjennomvåte av svette, så det falt tydeligvis i smak.
 
#9
Takk for alle seriøse (useriøse) svar.
Skal se nærmere på den nyeste utgaven av Eyetoy.
 
#10
Vel, lillesøsteren min på 5 år spiller Josefine-spillene, det kan kanskje være noe, veldig lett å bruke. Ellers tror jeg Sonic ville fungert, og hvis du ikke finner Segaen din, finnes det andre måter å skaffe det på (host).
 
#11
Kan jo alltids prøve Hamtaro: Ham-Ham Games da får hun jo se de samme figurene som på Fox Kids (eller hva F det heter nå)

 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#12
Jeg må bare si at Sly 2 er et uuudmerket barnespill. Ikke så vanskelig som eneren, og herlig Cartoon Network-feeling. Og Cartoon Network-stemmer (om du spiller på norsk, da), til og med.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#14
Da har du den leie konsekvensen at de brått starter slåsskamper på skolen/i barnehagen, så det anbefaler jeg IKKE. :p
 
#15
Opprinnelig skrevet av Yetipants@20.11.2004, 19.08
Da har du den leie konsekvensen at de brått starter slåsskamper på skolen/i barnehagen, så det anbefaler jeg IKKE. :p
138321​
Vel, dette omdiskuteres så blodet spruter, men jeg vil vel ikke si det er noen risiko for voldelige barn som spiller slåssespill. Men hvis du ser bort ifra slossing, så er det også andre grunner til at barn burde først styre josefine rundt i en matteverden, ser ikke bort i fra det. :)
 
#16
Min lillesøster og lillebror er født med nintendo 64-kontroller i hendene, nærmest. Min mor og far er skilt, og når jeg fikk meg gamecube plasserte jeg 64'en der.. De spiller mario og mario kart. holder det. De er henholdsvis 7 og 5 år nå.

Gosh. Jeg gruer meg til jeg skal ta DS'en med meg til min far :flau:
 
#17
Enkle platformspill til GBA kan være tingen. De jeg kjenner begynte alle sammen med platform spill til SNES og NES når de var små. Det er jo veldig lett også. Det er innført så mye i 3D platform spill, men, hvem vet, kanskje det Sly 2 passer for en på fire.