Spillegal Awards 2005: Vinnere!

Årets beste spill 2005

  • Resident Evil 4 (GCN, PS2)

    Stemmer: 0 0,0%
  • Fahrenheit (Multi)

    Stemmer: 0 0,0%
  • Jeg har ikke spilt noen av disse. Jeg suger.

    Stemmer: 0 0,0%

  • Totalt antall stemmer
    1

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#1
Beste bilspill: Mario Kart DS
Beste sportsspill: Pro Evolution Soccer 5 (Multi)
Beste strategispill: Advance Wars: Dual Strike (DS)
Beste rytmespill: Donkey Konga: Jungle Beat (GC)
Beste SHMUP: Gradius V (PS2)
... som kom i 2004 :flau:. Ellers var det uavgjort mellom Nanostray (DS) og Space Rangers 2 (PC)

Beste slåssespill: Tekken 5 (PS2)
Beste FPS: Battlefield 2 (PC)
Delt andreplass mellom Half-Life 2 (Xbox) og F.E.A.R. (PC)

Beste plattformspill: Castlevania: Dawn of Sorrow (DS)
Beste puzzlespill: Meteos (DS)
Beste action-adventure-spill: Resident Evil 4 (GC, PS2)

Beste tradisjonelle RPG: Fire Emblem: Path of Radiance (GC)
Delt andreplass mellom Shadow Hearts: Covenant (PS2) og Star Wars: KotOR 2 (Xbox, PC)

Beste hack'n'slash-RPG: Castlevania: Dawn of Sorrow (DS)
Castlevania vant overlegent her, med 12 stemmer mer enn andreplass, Fable: The Lost Chapters (Xbox, PC)

Beste MMORPG: World of WarCraft
Beste adventurespill: Fahrenheit (Multi)
Beste multiplayerspill, både i stua og over nett: Mario Kart DS
Majoriteten på Spillegal foretrekker også å ha kompisene sine hos seg for multiplayer-gaming.

Beste soundtrack: Delt førsteplass mellom Fahrenheit og Castlevania: Dawn of Sorrow
Beste grafikk, realistisk (teknisk): Resident Evil 4 (GC, PS2)
Beste grafikk, artistisk: Psychonauts (Xbox, PS2, PC)
Mest innovative spill: Kirby: Power Paintbrush (DS), plattformspillet du spiller uten bruk av D-pad eller knapper!


Beste PSP-spill: Enda en delt førsteplass, gitt. Lumines og Grand Theft Auto: Liberty City Stories
Beste DS-spill: Mario Kart DS
Beste PC-spill: World of Warcraft
Beste Mac-spill: World of Warcraft :p

Beste Xbox-spill: Jade Empire og Call of Cthulhu på delt førsteplass.
Beste Xbox 360-spill: Delt førsteplass her også, mellom Condemned: Criminal Origins og Project Gotham Racing 3
Beste PS2-spill: God of War
Beste GC-spill: Resident Evil 4
Beste spill, multiplattform: Resident Evil 4 (GC, PS2)

Årets dårligste spill: 50 Cent: Bulletproof


Fornøyd? Misfornøyd? Overrasket? Bør jeg kjøre nye avstemninger på de delte førsteplassene? Andre synspunkter?
 
#4
Stemmer på Fahrenheit AKA Indigo Prophecy som årets spill. Er lenge siden et spill har engasjert meg så mye, så synes det fortjener dette. Har beskrevet nærmere hvorfor i flere andre emner.

Ellers så synes jeg det er mange andre gode spill, som har vunnet sine respektive kategorier.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#5
Fahrenheit er veldig stilig, men jeg hadde det mer moro med Resident Evil 4.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#6
Jeg har ikke spilt Fahrenheit, men jeg vet hva det går ut på og er ganske sikker på at det ikke ville kunne måle seg med utbyttet jeg hadde av RE4. MGS3 fortjener ikke å være med blant de tre siste kandidatene til å bli årets spill, hvis dere spør meg.
 
#7
MGS3 fortjener ikke å være med blant de tre siste kandidatene til å bli årets spill, hvis dere spør meg.
[/b]
Amen. Litt trist at jeg ikke har spilt noen av de andre kandidatene.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#8
MGS3 fortjener ikke å være med blant de tre siste kandidatene til å bli årets spill, hvis dere spør meg.
[/b]
Du ble jo ikke ferdig med det en gang da... <_<
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#9
Jeg ble nesten ferdig. Og da hadde jeg funnet meg i mye tåpelig og vært ganske tålmodig synes jeg selv. Når et såpass etterlengtet spill omtrent ikke er morsomt å spille i det hele tatt (ren subjektiv oppfatning, selvsagt), er det lov å være skuffa. Mulig jeg har gått grundig lei av en spillserie jeg en gang i tiden var veldig glad i, men jeg fant nesten ikke noe jeg likte ved MGS3. Bossene var uten unntak skrotinger av dimensjoner som man dessuten ikke rakk å bli ordentlig kjent med, nærmest alle karakterene var karikerte og overdrevne, omgivelsene var lite givende og dette med å spise for å overleve osv. føltes bare utenpåklistret og påtatt etter at den første wow-effekten hadde avtatt. Og det verste av alt var kanskje den klønete vekslingen mellom førsteperson, tredjeperson og filming ovenfra. Noen av Codec-samtalene var morsomme, men ellers var det ikke mye å glede seg over for min del. Metal Gear Solid 3 er ikke årets spill på noen som helst måte, Houseman har talt. ;)
 
#10
Fahrenheit har jeg bare spilt i litt pussa tilstand (noe som var kjedelig), så det kan jeg ikke uttale meg om. Metal Gear Solid 3: Snake Eater spilte jeg egentlig i 2004, men det har likevel vært en av de beste spillene utgitt i Europa (etter min mening) i 2005. Men stemmen gikk til Resident Evil 4, et fantastisk action-eventyr.
 

Sheffield

Livet er for kort til å være edru
#11
Du har glemt å sette opp årets Adventure spill som ble Fahrenheit.

Uansett, Fahrenheit er uten tvil årets beste spill. RE4 er konge. Det skal sies at jeg bare så vidt har spilt det, og hvis jeg hadde fått skikkelig tid på meg, så hadde jeg kanskje valgt dette som GOTY. MGS 3 fortjener ikke være på lista. MGS 3 står sammen med GTA Vice som spillhistoriens største skuffelser.