Spillegal Awards 2005

Beste plattformspill og beste puzzlespill

• Meteos (DS)

Stemmer: 0 0,0%
  • Zoo Keeper (DS)

• Lumines (PSP)

• Hamsterball (PC)

• Bejeweled 2 Deluxe (PC, Xbox 360)

• Ingen/annet

• Totalt antall stemmer
    0

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
To nye håndholdte konsoller betyr nye og innovative puzzlespill. Men hvilket stikker av med den gjeve Spillegal-prisen? :kul:

2005 var også et bra år for plattformspill, men ett av årets mest hypede og kritikerroste spill har de fleste ikke fått spilt ennå. Jeg snakker selvsagt om Psychonauts, og det vil nok være å finne på lista neste år også.

Pollfunksjonen krever at du stemmer i begge kategoriene, så velg «Ingen/annet» hvis du ikke har spilt eller ikke vil stemme på noen av de på listene.

Stem i vei, og for all del: Diskutér!

PoP-TT er råtøft. Mer gøyale akrobatiske utskeielser skal du lete lenge etter. Sto mellom dette og Kirby, men prinsen stikker av med seieren.

Har nesten ikke spilt noen puzzle-spill, så der ble det ingen.

Gunstar Future Heroes er vel mer et sidescroll SHMUP enn et plattformspill? Grunnleggende plattformelementer som å hoppe fra plattform til plattform, samle forskjellige ting og slikt, er jo så å si ikke til stedet.

Jeg stemte for så vidt Viewtiful Joe 2 fordi jeg liker stilen og slåsse-utfordringende, selv om det kanskje blir litt for monotont i lengden. Men når jeg kun har spilt SM64 DS, som hadde en litt klumsete kontroll og lite nytt i forhold til SM64, og Gunstar Future Heroes, som jeg ikke mener er at plattformspill, så gikk stemmen til Viewtiful Joe 2.

Og puzzlespill fra i fjor har jeg ikke spilt, så ingen/annet der.

... og lite nytt i forhold til SM64 ...
[/b]
Så du mener at 30 nye stjerner, tre nye charactere og ymse forskjellige minigames hvor man bruker touch-skjermen er lite nytt?

Det er mye nytt for å være en remake, ja, men selve essensen er jo den samme. Jeg har spilt SM64 ganske mye på N64, og jeg synes ikke det var like gøyt i dag med SM64 DS som den gang det kom ut som SM64. Og en av grunnene til dette er at det er for likt et vanlig 3D-plattformspill. Da SM64 kom ut, var det helt nytt for meg og mye gøyere. Men å si at det er lite nytt i forhold til N64-versjonen, blir nok feil av meg. Det er nok heller 3D-plattformsjangeren jeg stort sett er lei, og det var egentlig det jeg mente med at det var for lite nytt - 3D-plattformsjangeren er for lik og jeg har stort sett gått lei hele sjangeren - og når jeg i tillegg har vært på de fleste stedene fra før i SM64 DS, blir det enda kjedeligere.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Her stemte jeg Castlevania og Meteos.

I puzzle-kategorien nominerte jeg Zoo Keeper, men etter at jeg fikk spilt Meteos må jeg gi det førstplassen. Rett og slett sinnssykt morsomt. Castlevania har jeg allerede skrevet nok om.