Spillegal Awards 2005

Beste DS-spill

• Castlevania: Dawn of Sorrow

Stemmer: 0 0,0%
  • Meteos

• Kirby: Power Paintbrush/Canvas Curse

• Mario Kart DS

• Advance Wars: Dual Strike

• Wario Ware Touched!

• Super Mario 64 DS

• Osu! Tatakae! Ouendan! (Import)

• Ingen/annet

• Totalt antall stemmer
    0

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
DS-en kom ut i vår til smålunken mottakelse, men har fort opparbeidet seg et spillbibliotek det virkelig står respekt av, både når det gjelder innovative ideer og generell høy kvalitet. Get ready, set, vote!

Det er også et «Ingen/annet»-valg du kan stemme hvis du ikke har spilt eller ikke vil stemme på noen av de på lista.

Stem i vei, og for all del: Diskutér!

edit: På oppfordring gjentar jeg beskjeden fra nominasjonsemnet. Jeg har ikke laget noe avstemning for beste Gamecube-spill, da RE4 fikk 19 av 23 nominasjoner, og de fire siste fikk en hver.

Det er heller ingen GBA-avstemning, da ingen husket på kategorien tidligere, og ingen er nominert (bortsett fra Amon som foreslo Pokémon Emerald).

Mulig litt off-topic, men det beste gba spillet må være Zelda: Minish Cap :tommelopp:

Kirby får stemme :)
Det er en del av spillene her jeg ikke har prøvd, men Kirby er et fantastisk sjarmerende spill. Underholdende gameplay som gjør en god jobb med å utnytte ta-på-skjermen. Hurra :)

Kleevah

Livsfarlig amatør
Av de nominerte er helt klart Kirby, Advanced Wars og Mario Kart favorittene her. Så da er det bare å starte med elimineringstaktikken:

Kirby er utrolig fett, men hadde desverre litt for ensformig level og bossdesign, særlig på de siste banene gikk jeg lei. God value uansett; mye coins å samle, masse vanskelige bonusbrett og kule unlocks.

Advanced Wars er også ett fantastisk stykke spill, men det er veldig slow paced og noen av missionene tar rett og slett griselang tid. Ikke noe dritt om turbasert altså, er stor fan av det selv, men jeg synes det minsker aksessibiliteten littegrann. Man må liksom være i en viss sinnstemning (og ha masse ledig tid) for å virkelig nyte dette spillet, men når man først oppnår det er det ren nirvana... :D

Vinnern her er da altså Mario Kart. Nydelig grafikk, masse fete baner, samma cheatende jævel-AI... alt vi elsker ved nintendoracing. Internettspilling bidrar også til at man, hver gang man tror man har fått greipet på ting, blir banka ned i støvlene av en tolvåring som snaker... herlig. ;)

Helt klart Osu! Tatakae! Ouendan. Det er nesten ingen tvil. Det spillet er utrolig fengende, til tross for den sære japanske pop/rock-musikken, og tekst/handling (handling?) jeg ikke forstår spesielt mye av (men bildene sier vel noe?). Nintendo DS har hatt et godt år, med mange gode spill, men ingen har fenget så mye som denne herligheten. Det er en perle som alle bør få med seg.

Grønn Zebra

modder fukker av verste sort
Savnet Phoenix Wright: Ace Attourney på lista, for det er jævlig bra og kom som en super ålreit overraskelse. Stemte allikevel Mario Kart pga. online-støtten. Genial introduksjon av dette!

Sto veldig likt mellom Mario Kart og Advanced Wars. Ettersom begge er noen fabelaktige etterfølgere av noen allerede kjempegode spillserier. Ble Advanced Wars fordi jeg fremdeles ikke klarer å time startboosten i Mario Kart. :flau:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Dagens tips: Det er ingen D i slutten av det første ordet i titlene spillene i Advance Wars-serien bærer. :smarting:

Scary Paladin

Ukjent herremann
Stemte Mario Kart DS. Det spillet er grunnen til at jeg kjøpte en DS. :)

For å få startboost i mario kart må du holde inne A når totallet fader ut eller rett etter det andre signalet. For mer trening, prøv i time trials.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det med startboosten varierer også etter hvem du kjører med - de med høyere topphastighet (Bowser, Wario, DK) kan startbooste lengre enn de med lav topphastighet (for eksempel Toad).
Men ja, rett før totallet begynner å fade ut er et bra utgangspunkt.