Spillegal Awards 2005

Årets dårligste spill

• Conker: Live and Reloaded (Xbox)

Stemmer: 0 0,0%
  • Serious Sam 2 (PC, Xbox)

• 50 Cent: Bulletproof (Xbox, PS2)

• World of Warcraft (PC, Mac)

• Universal Combat Gold (PC)

• Dungeon Siege 2 (PC)

• Black & White 2 (PC)

• Death by Degrees (PS2)

• The Movies (Multi)

• Boiling Point (PC)

• Total Overdose (Multi)

• Tekken 5 (PS2)

• Ingen/annet

• Totalt antall stemmer
    0

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Det blir ingen "årets største skuffelse"-avstemning, da det tydelig var ekstremt subjektivt. Det var like mange spill som brukere som nominerte. Men når det gjaldt årets dårligste spill var folket litt mer enig.

Det er også et «Ingen/annet»-valg hvis du ikke har spilt eller ikke vil stemme på noen av de på listene.

Stem i vei, og for all del: Diskutér!

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Conker er det eneste av disse jeg har prøvd, men det var til gjengjeld virkelig dårlig. Definitivt det dårligste spillet jeg har spilt i år.

EDIT: Begrunnelse, ja. Håpløst kamera, stygg og kjedelig fargepalett med nesten bare gulgrønne og skittenbrune nyanser, manglende mål og mening, alle fiendene skulle tas på samme måte (slå, løp tilbake for å unngå motangrep, løp fram og slå, gjenta) og en humor som irriterer alle andre enn de som liker den. Hvis man synes det er veldig med bæsj og tiss kan man kanskje kose seg med spillet, men jeg hater det og da blir det rimelig tålmodighetskrevende at det flyter over av dritt absolutt overalt. Jeg har spilt uinspirerte plattformspill før, men dette er virkelig toppen av dårlig spilldesign.

Har ikke prøvd kjempemange av disse, men Boiling Point må være et av de kjipeste spillene jeg har vært borti. Livløst, stivt, og forferdelig kjedelig. Nei nei, årets møkk.

Serious Sam 2, uten noe som helst fnugg av tvil.

Kom nesten som et lite sjokk på meg, for er nemlig en stor tilhenger av eneren. Denne oppfølgeren sliter på de fleste områder. Det er rett og slett kjedelig, repetivt, tørr humor, og så videre. Det mangler rett og sjelen som eneren hadde. Dette førte til at jeg la SS2 på is etter rimelig kort tid.

Cycerin

Norsk. Nykristen. Naruto.
50 cent: Bulletproof. Hatefullt møkkaspill.

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Vår alles Shadar har skrevet en omtale av Fiddy Cent: Bulletproof for Gamer!

Sjekk den ut!
[/b]
Den store utfordringen for spillutviklere om dagen er å lage naturlige og utfordrende oppgaver som både utfordrer og underholder, samtidig som de motiverer spilleren til å gjennomføre dem. En annen utfordring er å vise at spill er relevante, interessante uttrykk for moderne kultur som spiller på minst like mange strenger som film og musikk. Jeg tror på det. Jeg ser fantastiske muligheter i spillmediet.

Men når spill har massemarkedsambassadører som dette skrotet, denne fornærmelsen, så tviler jeg på at spill noensinne vil bli godtatt som noe annet enn tidsfordriv for usikre guttunger og sosialt inkompetente voksne. For om noen vil ha gode beviser for at spill er noe dritt, er det bare å titte på dette.[/b]
Der har du et nivå ikke så veldig mange andre i Norge klarer å følge opp. Vår egen Shadar er en av Norges beste spillanmeldere. :forelsket:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg satt sammen med tidligere nevnte Shadar og fikk oppleve Fiddys Skuddsikker på diger prosjektor, med fin lyd. Det hjalp ikke det spor, for å si det slik.
De andre spillene jeg har prøvd på denne lista fungerer i det minste som spill, men ikke en gang det kan Skuddsikker skryte på seg. Rett og slett en tvers igjennom sørgelig affære.

det er kanskje den beste skildringen som jeg har hørt av hvorfor spill blir sett på som tidsfordriv.