Spillegal relansert!

SHDR

Gullmedlem
Så ... tiden later til å være kommet. Alt er ikke helt ferdig enda, men det blir jevnet ut i løpet av de neste par dagene, og alt blir slik vi hadde tenkt det. Ikke tro at ikke ting vil utvikles, vi er helt åpne for tilbakemeldinger og forslag til neste versjon. Uansett. En del av dere har allerede sett splashen og hovedsiden, noen av dere har allerede lest hva vi har å by på. Dere vil isåfall forstå hva Spillegal forsøker å gjøre.

Det er ikke gitt at resten av dere gjør det. Den internasjonale, og særlig den norske spillpressen er et sørgelig syn. Markedet domineres av ekstremt populistiske og parodisk tilgjengelige reklamesponsede sider og tilsvarende reklamefinansierte og likevel overprisede magasiner hvis eneste egentlige salgsargument er eksklusivitetsavtaler. Ofte kjøpt og betalt av utgivere, har det i den senere tid vist seg. Nå er det ikke først og fremst den tradisjonelle spillpressen vår største utfordrer her til lands, men heller en hope av holdningsløse, personlighetsløse og ikke minst sensasjonshungrige spillsider. Vi nevner ikke navn, men anse oss som motstykket til mesteparten av den ytterligere norske spillpressen. Arrogant? Umulig? Ja og nei. Vi vil gjøre vårt aller beste. Og jeg tror Vårt beste er Det beste.

Hva kan vi tilby da? Vi satser ikke foreløpig på å ha den bredeste dekningen i bransjen, vi satser heller på omtaler av de mest interessante spillene. Høres det snevert ut? Det blir det ikke. Interessant og kommersielt er ikke nødvendigvis synonyme. Vi skal dekke den mest interessante delen av spillbransjen, enten det viser seg å være det neste storspillet fra Electronic Arts eller Clover Softwares siste prosjekt. Det vil også bli lagt vekt på artikler og faste spalter; interesse- og holdningsskapende artikler vi håper får en viss innflytelse, om ikke i bransjen, så iallfall blant våre lesere.

Hva gjør så Spillegal forskjellig fra alle andre? Det vil nok vise seg å være mye, men i første omgang vil jeg påpeke Spillegals Topp 10, som mot normalen ikke viser de mest populære spillene, men de spillene vi har likt best i løpet av en gitt måned. Et steg vekk fra populisme, et nytt steg mot holdningsskapning. Se også på Fokus, hvor vi hver uke vil presentere spill vi synes fortjener ekstra oppmerksomhet, være seg nye eller gamle utgivelser. Med dette håper vi igjen å flytte fokus over på kvalitet heller enn popularitet.

Spillegal har ikke noe slagord, og om vi hadde ett, ville det ikke vært Norges Største Spillside, Norges Raskest Voksende Spillside eller det nå smått klassiske Norges Tredje Største Spillside, men heller ...

Norges Beste Spillside.

Men slikt kan man ikke skrive, kan man vel?
Oisann, jeg gjorde det visst likevel.
Velkommen.

Oooh, nice :)
Ser velig pen ut, og har lest igjennom noen av anmeldelsene, bra greier, Erlend.
Håper på en godt oppdatert, informativ og morsom side.

Whoa, var nesten rart å lese omtaler, nyheter og (ikke minst :p ) artikler på Spillegal igjen. Ser veldig bra ut, men her er jeg med tannpirker'n: Xbox og Ngage skrives vel ikke med bindestrek ("X-box" og "N-gage"), gjør de veeel? Ikke Xbox, i hvert fall :)
...Og dere har rett; siden er ikke særlig pen i Opera.

Maraj

Ålø- og energiminister
TeH sexy!

Nå kommer spillegal til å bli en enda større del av livet mitt enn det allerede er.

Kleevah

Livsfarlig amatør
Whoa, den overgangen mellom borderen og headeren var virkelig snaskens! Ser ut som dere har fått dere en skikkelig mal i alle fall, så får vi bare håpe at det pøses ut med regelmessig brødtekst da, slikt at det ikke bare forblir med de pene fargene...

Og, N-Gage? WTF? Vi vet jo alle at "SIDETALKIN' IS A HISTORY!! :("

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Holdningsskapende arbeid liker jeg, :tommelopp: til det.

Flott utseende, men jeg liker fortsatt ikke at det er fast bredde på sida. Ser heller ikke vitsen med at en omtale/artikkel er spredd over 4-5 sider. Når en annen side gjør dette (som når Something Awful begynte å ha kun 4 bilder per side på Photoshop Phidayene sine), er det for å få flere impressions på reklamebannerne sine. Spillegal har ikke reklamebannere, så … Hvis dere skal beholde dette, synes jeg at navnet til artikkelforfatteren bør stå på første side, under navnet på spillet som omtales.

Grafikken er flott. Veldig retro.

edit: En liten ting til. Erlend, du skriver konsekvent potensiale. Dette er ikke korrekt. Den korrekte formen er potensial.

hadde nesten glemt at spillegal var mer enn bare et forum.
ser bra ut det her. håper dere holder den helt "opptildato"
:tommelopp:

Lodin

Der Waaaah
Godt godt.
Nå blir det intresant å se hvor mange av dem som har klart å snuske seg til en skribent tittel som faktisk kommer til å skrive noe. :p

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Jaja, gratulerer med vel overstått :D

Skal bli spennende å se hvordan siden utvikler seg innholdsmessig. Får håpe dere klarer å bidra med en tilstrekkelig mengde artikkeler, omtaler, nyheter osv til at det skal være interessant å besøke siden jevnlig. :)