Spillegal sørger: Satoru Iwata er død

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#2
Forferdelige nyheter, Iwata ble bare 55. Dette var enda en ting jeg ikke visste man kunne dø av.
 

Terje

mostly harmless
#4
Visste ikke han var syk, men nå ser jeg bare på Nintendonyheter med et halvt øye idet jeg blar forbi dem. Triste greier for dem, fyren turte ta sjanser som virkelig lønte seg for Nintendo. Skal bli artig å se hvilken retning de tar nå.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#6
USGamer sin artikkel er veldig fin, og inneholder flere gode sitater fra Iwata-san.

"I've never once been embarrassed that children have supported Nintendo. I'm proud of it. That's because children judge products based on instinct. Everyone wants to appeal to people's instincts, but it's not easy. That doesn't mean we're making products just for children. We believe that there's interactive entertainment that people in their 60s, 70s and 80s can enjoy."
Jim har også en god video i dag.

 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
#8
Forstemmende nyhet!
 
#9
Dette er rett og slett utrolig trist. Iwata har vært en helt unik leder i videospillindustrien, og evnet å la Nintendo vokse videre inn i sin egen metodologi og filosofi, hvor man har ryggrad, kreativitet, tilgjengelighet, og fantastisk høyt kvalitetsnivå som bærebjelker. På noen felt har selskapet fortsatt mye å gå på (hovedsaklig online/SAAS), men på svært mange felt har de vært en viktig alternativ stemme.

Eksempelvis:
- Iwata Asks som en mer transparent, respektfull måte å gi folk innblikk i produksjonsprosessen og kreatørene
- Et spill slippes ikke før det er ferdig—patcher er en uting
- Spill har egenverdi og bør ikke selges for billig, for da mister de verdien
- F2P er risikabelt for industrien generelt og man bør skynde seg langsomt
- "Ekte" spillflytvideoer er bedre og mer ærlig markedsføring enn forhåndsrendrede filmer
- Innovasjon tar tid og noen ideer kan romstere i 10 år før de finner riktig plass i produktsatsingen

Jeg regner med at alt dette er såpass innarbeidet at Nintendo ikke vil endre seg drastisk med det første, men jeg er litt bekymret likevel. Nintendo under Iwatas ledelse har vært et langt mer sympatisk—og i hovedsak langt mer suksessfullt—selskap enn under Yamauchis senere år. Den neste sjefen vil ha store sko å fylle.

Hvil i fred.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#10
Jeg veit ikke hva jeg skal si, egentlig. 55 år.
 
#12
Sist redigert:

Lodin

Der Waaaah
#13
Yoot Saito, mest kjent for Seaman har og skrivi litt.
Iwata-san, when I later saw you appear before the press, I was really happy to see that you had recovered, but it looks like the gods aren’t that lenient… Tezuka-san (from Nintendo) suggested that I make an appointment to see you, but I couldn’t find the nerve to do so. Now, after all my hesitation, I’ve learned that we truly passed each other by, and I’ll never be able to see you again. I wish I had a StreetPass feature that could connect with heaven. I would run out and buy a DS with that feature right now just so I could send you my thanks.
 

Lodin

Der Waaaah
#14
Som så mye annet med Nintendo ble begravelsen til Iwata altfor lang. To dager tok det før alle folka fikk hedre ham og de kunne pælme ham i bakken.
I Nintendo World Store i New York er det blitt laga et spontant minnesmerke.



Minnesmerke er det og blitt ved den japanske ambasaden i Moskva.

 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#17
Alle feelsene.