Spillegal VS ganon: Februar 2014. I Wanna Beat ganon!

ganon

The Boshy
#1
God dag godtfolk! En ny måned truer, og hva bedre vei å starte den på enn å vise at dere er promperomkongen her på bruket ved å gruse de andre i denne månedens utfordring!
Dere vet at det måtte komme før eller senere så la oss få det unnagjort først som sist, spillet som ikke trenger noen videre introduksjon, nemlig:



Jeg regner med at de fleste av dere har lest meg syte og klage over det i "harde spill for harde menn" tråden, hvis ikke søk det opp og gi meg noen brofists!

Denne spillen. Det var noe med det som dro meg tilbake gang på gang selv om det spyttet meg i fjeset og lo av mine pinlige forsøk på å overvinne det. Vi hadde et på ingen måter sunt forhold hvor jeg tok imot så mye bæsj at det var til å gråte av. Mot slutten var jeg ganske nummen, og når jeg endelig ble ferdig ejakulerte spillet i øyet mitt ved å krasje under rulleteksten. Gode tider.
Men spillet gjorde noe mer med meg enn jeg først antok. Nyere og bedre spill gjorde det ikke for meg lengre. Jeg fant ikke lenger noen glede ved å hoppe på forsvarsløse goombaer eller samle en tri-force for nte gang. Det var ikke før jeg fant godeste Battle kid, en ny dominatrix, som kunne straffe meg på samme måte at jeg jeg ble oppslukt i spillverdenen igjen. Resten er historie som de sier, og jeg og Boshy er nå lykkelig gift i et ytterst masochistisk forhold.

En liten digresjon der, men over til konkurransen! Reglene er de samme som forrige gang:

1. Du må være et aktivt forummedlem. (Er du ny her, men virker ålreit får du nok lov til å delta. Bare å spørre meg i tråden eller på PM)
2. Du må svare innen mars.
3. Du må fremlegge bildebevis.

Hva skal du så gjøre for å vinne?

Jo, du skal komme så langt som du klarer!

Spillet er et metroidvania, som vil si at du står fritt til å velge hvor du vil gå, og siden det ikke er noen power-ups står du helt fritt til å ta hvilken rute som helst. Spillet lagrer hvilke hovedbosser du har knertet så jeg kan holde styr på hvor langt dere kommer ved at dere tar bilde av skjermen hvor dere velger save fil.

Premie tid!

1. Premie: Bli "The Guy" og vinn en valgfri tittel fra året som har vært!

2. Premie: Bekjemp minst fire av hovedbossene og vinn et indie spill fra året som har vært!

3. Premie: Bekjemp to av hovedbossene og vinn et indiespill jeg finner til en billig penge!

Premiene vil bli gitt som gaver på Steam utenom førstepremien hvor jeg vil sende et fysisk eksemplar om ønskelig for en valgfri plattform til den heldige, og meget dyktige, vinneren. Det er selvfølgelig en liten hake. Det kan kun være en vinner, og det er førstemann til mølla. Er det noen som legger ut bevis på at de har tredjepremien må du klare kravet for andrepremien for å sikre deg premien etc.

Legg gjerne ut bilder og tanker etterhvert som dere gjør fremgang eller møter motgang. Jeg vil også svare på spørsmål om dere sitter helt fast eller lurer på andre ting. Lykke til!

Last ned spillet her: http://kayin.pyoko.org/iwbtg/downloads.php
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#2
Urk. Kan sikkert gi det et skudd, men jeg makter i utgangspunktet ikke det jævla spillet der fordi det er mer hukommelsestest enn noe annet. Altså, mye moro i å finne alle fellene og det jeg antar er mange hemmeligheter, men... ikke noe for meg. Eller kanskje. Vi får se når jeg får ledig tid (altså aldri).
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#4
Nå har jeg ikke verdens beste maskin, så det blir slo-moversjonen. Har ingen anelse på om dette har noe med gameplay å gjøre, men ville bare nevne det tilfelle det er noe som påvirker.

Ellers så er dette kanskje det jeg skal holde på resten av året (for å klare første boss) med siden jeg allerede er hjemmeværende NAVer
 

ganon

The Boshy
#5
Jeg spilte også igjennom med slo Mo versjonen på en gammel lap top, det gikk helt fint. En liten advarsel om at spillet krasjer endel, men det er noe av sjarmen :-D
 

Javi

elsker dette landet
#7
Ny på forumet men håper det går bra. Installerer spillet å er klar for en utfordring.
Aldri prøvd så blir spennende!
Velkommen hit :) Disse utfordringene er relativt nye(kudos til Ganon for det!), så det blir like nytt for både gamle og nye medlemmer.
 

ganon

The Boshy
#8
Ny på forumet men håper det går bra. Installerer spillet å er klar for en utfordring.
Aldri prøvd så blir spennende!
Det går bra! Som jeg skrev i starten så vil jeg være behjelpelig om det trengs og jeg setter stor pris på om de som deltar skriver litt/legger ut bilder etterhvert som de gjør fremskritt.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#9
Mine tanker og min fremdrift:

Jeg hater dette spillet. Kom til et save-punkt og spillet kræsjet

Jeg. Hater. Dette. Spillet.

ImageUploadedByTapatalk1391884756.984563.jpg
 
#10
Dette er tydeligvis ikke mitt spill, har vel prøvd i ny og ne, uten å komme lenger enn sist.
Ragequit, uten bildebevis! ^^
 
#12
Beklager dobbelpost, men får ikke tatt bilde. Har stått fast på samme sted en halvtime. Det er naturligvis helt i begynnelsen. Etter å ha blitt drept 68 ganger av den morderfisken som hopper opp av tønna, og den jævelen som kommer hoppende,skytende mot deg. Jeg har ikke peiling på hva jeg skal gjøre videre. Har hoppa et par ganger rett i døden ned i vannet. Så jeg veit ikke jeg altså.

Edit: jo faen. grappling hook.....
 
#13
Beklager dobbelpost, men får ikke tatt bilde. Har stått fast på samme sted en halvtime. Det er naturligvis helt i begynnelsen. Etter å ha blitt drept 68 ganger av den morderfisken som hopper opp av tønna, og den jævelen som kommer hoppende,skytende mot deg. Jeg har ikke peiling på hva jeg skal gjøre videre. Har hoppa et par ganger rett i døden ned i vannet. Så jeg veit ikke jeg altså.

Edit: jo faen. grappling hook.....

ehmm.... Nesten så jeg ikke tør å si ifra, men du spiller feil spill D; Du spiller IWBTG:Gaiden som er en oppfølger.
 
#16
skal prøve det her senere i uka. Hadde lett lastet ned Gaiden og blitt stuck hvis jeg ikke hadde lest feilen til Buggz :D

Skal prøve litt boshy med Scary Paladin også , det her kan ikke ende bra :D
 
#18
Vel, oppfølgeren har jeg ikke klart å lagt fra meg enda. Har ikke no særlig progress da. Men jeg syns det faktisk er like artig å tape nå. Jeg suger så mye i det spillet at det er helt latterlig. En vakker dag SKAL jeg runde det.
 

ganon

The Boshy
#19
Game over! Det ble dessverre ingen premieutdeling denne måneden, men Mike sørget for at vi alle fikk oss en god latter i det minste. Husk at jeg tar imot ønsker, så hvis det er et stort ønske om et spesifikt spill så skal jeg klare å få til noe. Neste utfordring dukker opp om noen få strakser!
 
#20
Lag en Pokemon utfordring! Kanskje en Nuzlocke challenge?

  • Any Pokémon that faints is considered dead, and must be released.
  • The player may only catch the first Pokémon encountered in each area, and none else. If the first Pokémon encountered faints or flees, there are no second chances. If the first encounter in the area is a Double Battle in dark grass, the player may choose which of the two Pokémon they would like to catch.
  • While not exactly a definite rule, the general consensus is that players must also nickname all of their Pokémon, for the sake of forming stronger emotional bonds.
  • Also not a definite rule, but the general consensus is that a black out/white out is considered to be "game over", even if there are Pokémon left in the PC.
  • Strongly implied, though not explicitly mentioned in the comic, is the stipulation that the player can use only Pokémon they have captured themselves, meaning traded Pokémon, mystery gifts, etc., are prohibited. Trading and retrading the same Pokémon (for the purpose of evolving a Graveler, for example) is something of a gray area, and may fall under optional rules. As of White: Hard-Mode Episode 3, it is implied that the player can accept Pokémon that are received freely from NPCs.
  • Also strongly implied is a prohibition against voluntarily resetting and reloading the game when things go wrong. Being able to do so would render all of the other rules pointless.