Opprinnelig skrevet av Crazy Ivan+28.06.2005, 13.48-->
Opprinnelig skrevet av Lurtz@28.06.2005, 12.59
<!--QuoteBegin-Crazy Ivan
@28.06.2005, 10.55
Hvis noen har sett på den amerikanske wow siden så står det at vi snart får en ny patch!!!
Ikke noe særlig buff til mages 
236660
I wonder why.....? Ikke så mange buffs til shaman, rogues, priests og druids heller. Dette er klasser som regnes som mer eller mindre fullstendige klasser. Warlock, hunter og warrior derimot er langt i fra "ferdige" og kommer nok til å få noen forandringer i patchene framover.
Det de burde gjøre med mage klassen er å fjerne DM grinding mulighetene og deres generelle evne til å levele opp latterlig mye fortere enn andre, måten de tjener honor på bør også forandres. AoE spells er altfor power i mass pvp. Beklager, men synes ikke helt at det å hoppe rundt og ta IAE i fienden linjer er så utfordrende at man skal skal gå opp så fort i rank som mages gjør. Jeg avskyr arcane explosion, møkkaspell, med +damage utstyr og talents så er den sykt bra.
236685
Vi får ikke drept målet vårt med bare aoe og vi får veldig LITE honour når andre folk dreper målet, det er en av tingene som gjør oss unike våre aoe abilities.
Hver gang dere får et nytt våpen med mer skade enn det forrige blir dere utrolig mye bedre, når vi får 20 mer intellect får vi 200 mana og 0,2 crit chance.
236695
[/b]
La meg oppklare:
1. Mange mages har meget høy PvP rank, de sier også selv at det er lettere for dem å få honor enn melee klasser. Castere kan stå på 36 yards avstand og levere den høyeste skaden i spillet. Det sier seg selv at det er bedre enn å måtte gå inn i mengden der man blir zerget med en gang.
2. Ja, warriors, rogues og andre non-magic baserte damage dealere får bedre våpen med høyere og høyere skade. Castere får ikke bare mere mana og litt +% crit sjanse. Dere får +X% antall crit sjanse (hvor X er ganske stor på høye leveler) og +spell damage utstyr. Det vil si at dere også øker skaden deres.
3. Med IAE så damager dere alle motstanderene mye slik at dere får del i alle kills som skjer når dere lever. Hvis du ikke er komfortabel med IAE så kan du alltids stå på 36 yards avstand og kaste blizzard for en nesten like god effekt, men da er du langt tryggere.
Jeg er selv caster, ikke mage, men shaman. Vi er hybrider, så vår spellcasting kommer ikke i nærheten av en mage. Vi har bare chain lightning, men still så er det utrolig powerful. Vi har heller ikke så mye +spell damage og +spell crit utstyr som cloth brukerene, siden det er ganske uvanlig å se på mail utstyr. Men fortsatt så føler jeg meg latterlig mye bedre i mass PvP enn melee klassene. I 1 v 1 så er casterene balanserte, men det er mass PvP jeg snakker om her bare for å understreke det.
Grunnen er nok at deres cloth og min mail sine svakheter ellers i spillet ikke kommer frem i mass PvP, en melee karakter er heldig om han får inn 2 slag når han flyr inn i massene. Warriorens armor har så lite å si i mass PvP siden han blir hamret ned av castere, som gjør skade som ignorerer armor.
Druids skal reworkes i 1.7, trolig. De skal gå igjennom alle talentene igjen, og kanskje gjøre store endringer. Hvem vet hva som kan skje.
Jeg er relativt fornøyd med klassen min, rogue. Den er verken for mektig eller for svak. Lang ifra imba, som mange mener. Det er ikke lett, eller vanskelig å drepe en "average joe" i PvP. Det hadde vært veldig urettferdig om rogue blir nerfa, iallfall.
Druid burde kanskje omgjøres litt, men de bør ikke få noen direkte boost. De er gode nok, men talentene deres åpner så å si bare for en type druid og det er litt kjedelig.
Når det gjelder rogues så mente jeg ikke at de var imba, jeg mente at de var ferdige, de fortjener hverken en nerf eller en boost.