Spillegals spillkåring 2007

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Beste spill (konsollspesifikt):
PlayStation 2: Final Fantasy XII
PlayStation 3: Uncharted: Drake's Fortune
Xbox 360: Halo 3
Wii: Super Mario Galaxy
Opprinnelig skrevet av Klaymen+-->SITAT(Klaymen)
Helt klart Mario, ingen konkurranse.[/b]
DS: The Legend of Zelda: Phantom Hourglass
PSP: Metal Gear Solid: Portable Ops
PC (Windows): Portal
Opprinnelig skrevet av CyberK+-->SITAT(CyberK)
Morsomt hvordan halve listen består av spill som også finnes på konsoll.[/b]
Årets spill: Super Mario Galaxy

Sjangerpriser (alle plattformer)

Beste actionspill: Call of Duty 4: Modern Combat
Opprinnelig skrevet av Archtor
Det er rett og slett en veldig solid sammensnekret opplevelse og man får virkelig følelsen av å være med i en actionfilm.
Beste action/adventure-spill: BioShock
Beste eventyrspill: Phoenix Wright: Ace Attorney: Justice For All
Beste plattformspill: Super Mario Galaxy
Beste sportsspill: skate.
Opprinnelig skrevet av Maximum
Rett og slett fordi det er spennende og ikke kjedelig.
Beste racingspill: Excite Truck
Opprinnelig skrevet av AzMan
Excite Truck for prezident!
Beste strategispill: World in Conflict
Beste rollespill (vestlig): Mass Effect
Beste rollespill (japansk): Final Fantasy XII
Beste puzzlespill: Portal
Beste rytme- og partyspill: Guitar Hero III: Legends of Rock
Opprinnelig skrevet av Maximum
Det å rocke løs på godsangene du vet du mestrer i edru tilstand, men feiler med glans med litt innabords er priceless for alle andre enn en selv...
Beste slåssespill: Tekken 5: Dark Resurrection

Beste importspill: Moero! Nekketsu Rhythm Damashii Osu! Tatakae! Ouendan 2
Mest innovative spill: Portal
Beste grafikk: Crysis
<!--QuoteBegin-Lodin
@
Teknisk sett er det Crysis som har den beste grafikken, men det spillet viser med sin utrolige motor er så generisk og kjedelig at selv Far Cry var mer spennende.
Beste VC/XBL/PSN-spill: Mario Kart 64
<!--QuoteBegin-kilik

Mario Kart 64 er omtrent så moro man kan ha det med multiple personer med håndkontroll foran en TV-skjerm, så dette var et enkelt valg.
Verste spill: Napoleon Dynamite: The Game

Mye å ta tak i her, altså. Diskuter!

D

Deleted member 91

Gjest
Jepp, ikke så mye å si på det her. Ingen stor overraskelse at Mario Galaxy vant årets spill. Jaja, ble ihvertfall PC-prisen på Portal.

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Hadde håpet Resident Evil 4: Wii Edition skulle bli nevnt, men uansett en udramatisk kåring.

Jante

privileged CIS shitlord
Ingen store overraskelser her egentlig. Portal vant, Bioshock vant, CoD4 vant, World in Conflict vant. Skulle likt å se Team Fortress 2 på denne lista dog, ihvertfall for beste grafikk. Mens noen kan polygonrunke, så er det andre som faktisk har lært seg art direction. Et frisk pust i en bransje som stadig streber etter å nå fotorealisme.

PS: :emo:

SITAT(Thinaran @ 20.01.08, 01.33) 98757
Beste importspill: Moero! Nekketsu Rhythm Damashii Osu! Tatakae! Ouendan 2
[/b]
Jeg er imponert. Hvem andre stemte på denne godbiten? Og jeg som trodde jeg var alene om å ha stemt det (eller i det hele tatt spilt det). :D

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg stemte ikke på det, men jeg har visselig spilt Moeru! Nekketsu Rhythm Damashii Osv. Lækkert spill på de fleste måter, men det blir satans vanskelig etter hvert. Nuvel.

Sørgelig at gjespekavalkaden Final Fantasy XII vant på PS2, fatter virkelig ikke hvordan det ble sett på som noe nytt og spennende. Lett å sette seg inn i, javel, men det er Kabal også. Litt sørgelig er det også at Halo 3 ble 360-vinneren, selv om multiplayerbiten absolutt fortjener applaus. PS3 har jeg fortsatt ikke fått trua noen til å kjøpe, men jeg mistenker at Uncharted er særdeles gode greier. DS- og PC-prisene har jeg lite å utsette på, men jeg er litt skeptisk til Call of Duty 4 enn så lenge - uten at jeg har kommet veldig langt i enspillerkampanjen, dog. Det virker veldig oppskriftsmessig og lite substansielt (å gå fra Crysis' frigjørende opplegg til Call of Duty 4 sitt "se, du kan velge om du vil gå til VENSTRE eller HØYRE her!"-fjas føles direkte hemmende). Kunne nesten ha vært on-rails opptil det punktet jeg er på i spillet, iallfall. Dog er multiplayerbiten skandaløst stor moro (selv om gjemselleken til Endre og kompani var snork), så altfor sur er jeg ikke.

Avslutningsvis så løfter jeg glasset til alle som stemte på Napoleon Dynamite som verste spill. Dere gjorde det rette.

oma

Village Drunk
Det har vel også vært ett ganske døllt spillår i år, mange store tittler, men få overaskelser og spill som hadde noe for seg

D

Deleted member 91

Gjest
Evt. har det vært et av de beste spillårene noensinne? Er vel bokstavelig talt ti år siden sist like mange AAA-titler ble sluppet samtidig. Men jeg skal være enig at det var ganske forutsigbare greier.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det beste spillåret noensinne, mener nå jeg. Har aldri kommet så mange gode spill og så mange spill i det hele tatt som det gjorde i 2007. Vi lever i en ny gullalder, dere. ^_^

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
SITAT(Psycho Mantis @ 25.01.08, 00.29) 99775
Jeg er imponert. Hvem andre stemte på denne godbiten? Og jeg som trodde jeg var alene om å ha stemt det (eller i det hele tatt spilt det). :D
[/b]
Jeg! Mangler bare noen få sanger på insane nå...

God Hand!!! :argh:

oma

Village Drunk
SITAT(Nicholas @ 25.01.08, 12.19) 99826
Evt. har det vært et av de beste spillårene noensinne? Er vel bokstavelig talt ti år siden sist like mange AAA-titler ble sluppet samtidig. Men jeg skal være enig at det var ganske forutsigbare greier.
[/b]
Enig, de aller fleste AAA tittlene har ikke hatt noe særlig for seg. Med tanke på all hypen som egentlig har vært rundt alle spillene, kane and lynch, assassins creed, mass effect m.m. har vel alle vært AAA tittler, men ikke noe utenom det vanlige egentlig. Det som står meg mest i minne i år er banningen av Manhunt 2 og Cnet skandalen med Gamespot.

SITAT(Yetipants @ 25.01.08, 14.26) 99850
Det beste spillåret noensinne, mener nå jeg. Har aldri kommet så mange gode spill og så mange spill i det hele tatt som det gjorde i 2007. Vi lever i en ny gullalder, dere. ^_^
[/b]
Nå har jeg intrykk av at du ikke spiller så mye av de mest profilerte spillene, eller spillene som når massene så mye som nisje spill (uten at jeg egentlig har noe grunnlag for å tro det når jeg tenker meg om), men jeg kan godt se for meg at det er kåmt en god del brae spill som folk egentlig ikke har hørt noe særlig om eller som har fått noe særlig oppmerksomhet.

Gode spill i år som har fått fortjent oppmerksomhet er vel ting som Uncharted (som heldigvis ikke ble hyped opp og ned i mente), Galaxy og Half life Orange box (ett spill som egentlig ikke bragte mye nytt på banen, men var gjennomført bra på det som ble gjort.)

(Så er det bare å nevne i fleng mange spill som har gått meg hus forbi)