Spillegals store gjulequis 2016!

#21
Fasit for i går:

Terning: Escape: the curse of the temple

Blå figur: DOOM: The boardgame

Grønn figur: Zombies!!!

Spørsmål 11 desember:

Hvilke filmer representerer følgende plakater?

a8.jpg


pfb.jpg


 
#22
Fasit for i går:

1. Alien

2. Forbidden planet

3. Tootsie

Norske navn ga også poeng.

Spørsmål 12 desember:

Hvilke tegneserier er dette?

2016-12-12.png



2016-12-12 (1).png


 
#24
Fasit for i går:

1. Sunstone! Jeg skrev varmt om denne tidligere i år, men ingen hørte etter så det ble det første ubesvarte spørsmålet. Anbefaler den fortsatt!

2. The story of O. Også nevnt i tegneserietråden, hvis du vil ha den så er den tilgjengelig på comixology til en billig penge. Tror det bare var Thinaran som tok denne.

3. Lost Girls! Denne var det derimot flere som kjente igjen. Og godt er det, det er litt av et verk.

Spørsmål 13 desember:

1. Hvilket nummer har agenten vi følger i Hitman spillene?

2. Hvilket nummer har Master Chief?

3. Dobbelt spørsmål: Hvor mange stjerner kan man få i Super Mario 64, og hvem møter man om man samler alle?
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#25
2. The story of O. Også nevnt i tegneserietråden, hvis du vil ha den så er den tilgjengelig på comixology til en billig penge. Tror det bare var Thinaran som tok denne.
Overraskende! Det er jo den mest klassiske BDSM-historien, og de bruker navnet hennes i bildet du brukte.
 
#26
Fasit for i går:

1. Nummer 47.

2. Spartan nummer 117.

3. 120 stjerner, og man får møte Yoshi. Flere som var paranoide om det var en felle her, men neida. Vi får se om jeg får inn noen lurespørsmål etterhvert.

Spørsmål 14 desember:

Det er Star Wars premiere, og det går ikke upåaktet hen!

Spørsmål 1: Hvilken av de følgende rasene fikk ikke mindre enn to live-action spin off filmer på 80-tallet?

sand people.jpg


Tusken raider

Rancor.jpg


Rancor

wampa.jpeg


Wampa

Ewok.jpg


Ewok
Jawa.jpg


Jawa

Spørsmål 2:

Hva heter de to droidene til Darth Vader i den pågående Marvel tegneserien Darth Vader?


Spørsmål 3:

 
#27
Fasit for i går:

1. Ewoks! De hadde "Caravan of Courage" og "The Battle for Endor".

2. 0-0-0 aka Triple zero som er en protokoll droide og BT-1 aka Beetee som er en R2 droide

0-0-0 har den beste presentasjonen av seg selv når man møter han for første gang:

"I'm 0-0-0 or Triple-Zero, if you prefer. I'm a protocol droid, specialized in etiquette, customs, translation and torture, ma'am."

3. Alderaan. Vurderer fortsatt på om jeg skal gi poeng til Agradula som svarte Naboo :D


Spørsmål 15 desember:

Hvilke/hvilket av disse spillene fikk en offisiell europeisk lansering på SNES?

DSC_1671.JPG



2. Hvilket av disse spillene ble aldri offisielt gitt ut på NES?

DSC_1670.JPG



3. Hvilken tegneserie er dette?

DSC_1673.JPG
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#29
Endelig oppegående nok til å orke å styre med dette. Faen, Gjuleboor tok på helsa.
 
#30
Fasit for i går:

1. F-Zero. Flere som påpekte at jeg prøvde meg på no lureri i går :p

2. Dr. Who. Jeg skrev om denne ROM hacken tidligere i år.

3. Looking For Group. Dette er en webserie som jeg tidligere har påpekt at jeg innehar i fysisk form. Gi en fist til Terje ved nærmeste anledning som var den eneste med full pott i går!

Spørsmål 16 desember:

1. Hvilken spillkarakter er dette?

a.jpg


2. Fra hvilken spillserie er dette?

ak.jpg


3. Og hvilket spill er dette?

w.jpg
 
#32
Fasit for i går:

1. Abe fra Oddworld.

2. Alex Kidd.

3. Wings of Vi. De som har meg på Steam kan se at Vi er avataren min.

Spørsmål 17 desember:

Hvilke tre brettspill er dette?

dom (2).jpg


mon (2).jpg


we.jpg
 

demake

Seksuelt godteri
#33
Endelig et hat trick!
 
#34
Fasit for i går:

1. Twilight Struggle.

2. Boss Monster. Fikk denne i posten i går samt en expansion, gleder meg til å prøve det ut!

3. Colt Express.

Spørsmål 18 desember:

Hvilke tre spill er dette?

old.jpg


nok.jpg


ba.jpg
 
#35
Fasit for i går:

1. Perfect Dark.

2. Knack.

3. Bible Adventures.

Spørsmål 19 desember:

Dette er kontrollpanelene til tre heller kjente arkadetitler, men hvilke?

1.

met.jpg


2.

pk.jpg


3.

bre.jpg
 
#36
Fasit for i går:

1. Asteroids.

@Buggz som ikke visste denne:

DSC_1268.JPG




2. Paperboy. Det var overraskende få som tok denne.

3. Qbert.

De fleste lister svarene sine slik som jeg gjør det, og det er ingenting i veien med det. Pent og ryddig. Det er noen derimot som foretrekker å svare hakket mer utfyllende som Terje. Her er svarene hans for i går:

Nope, Perfect Dark var det ingen grunn til at jeg skulle kjenne igjen. Ikke min plattform. Jeg visste jeg var inne på noe med det bibelspillet derimot. Synes jeg fortjener et halvt poeng der. :p

Plankekjøring for meg idag, med mindre du driver med noe lureri:

1: Asteroids. Jeg prøver å tenke tilbake om jeg noen gang spilte en variant av originalen i gode gamle dager. Jeg minnes vagt å kanskje ha gjort det, isåfall på C64. Det første Asteroids-gameplayet jeg husker å ha prøvd het Blasteroids. Så det på arcade og hadde det på C64 senere. Grafikken imponerte stort den gangen, utvikleren hadde bare gått ut i gården og plukka noen passende steiner, spraya de med sølvlakk og så fotografert dem fra forskjellige vinkler som han så fikk scannet inn i spillet. Resultatet ble asteroider som så ekstremt realistiske ut for den tiden. Type hakeslepp. Det var et bra asteroids spill også, spesielt gøy med to spillere siden man kunne transformere skipet sitt i tre forskjellige former. En liten og rask, en stor og treg og en midt imellom. Om den ene spilleren var den lille og den andre var den store og de fløy på hverandre så kombinerte de så en spiller styrte skipet mens den andre styrte en roterende turret. Gøy som faen! Av en eller annen grunn så fortsatte jeg å forbinde asteroids-gameplay med imponerende grafikk, det neste jeg husker er Stardust til amiga. De rendret asteroidene med raytracing og det så veldig veldig bra ut, selv til amiga å være. Det var demoscenere som satte sammen det spillet så de kunne noen triks, de utnyttet hardwaren på måter ingen andre hadde gjort og fikk altfor mange farger opp på skjermen selv med en haug sprites og masse animasjon og alt sklei i femti fps uten å hakke. Normalt funka det trikset med å få mye mer farger kun på stillbilder, fordi å vise det gjorde maskinen ganske treg. Enkelte eventyrspill brukte det til bakgrunnene mens GUI og sprites var i et slags overlay, fps ble elendig men greit for eventyrspill. Så måten Stardust gjorde det på var igjen et hakeslepp. Så kommer jo samme folka med Super Stardust HD på PS3 en haug med år senere, og det var igjen skikkelig imponerende. Nå ble jo PS3 ganske skrytt opp om hvor kraftig den var, men antallet steiner og partikler det spillet sjonglerer uten å miste en eneste av sine seksti fps er likevel hårreisende. Så jeg har et godt forhold til Asteroids-gameplayet, de har vært gode tech-demoer i tillegg til at gameplayet aldri blir gammelt. :)

2: Paperboy. Hvis ikke du er en luring og det er Paperboy 2. Jeg blir sur hvis det er Paperboy 2. Jeg hadde spillet på C64 før jeg så arcade-versjonen. C64 spillet fungerer men er egentlig ikke særlig bra. Etterhvert fikk jeg det på amiga også og den versjonen lå mye nærmere arcade-versjonen og jeg spilte det mye. Altså, jeg spilte C64 versjonen mye også for man spilte jo det man hadde den gangen. Har gode minner om begge versjonene egentlig, men kan ikke anbefale noen av dem over originalen i dag.

3: Q*Bert. Dette spilte jeg ikke før det fikk en PS3 port. Porten var lik originalen, hadde kun valgfri oppskalert grafikk og online leaderboards klatta på. Jeg har kjent til spillet mye lenger enn det selvfølgelig. Jeg hadde også selvfølgelig en ripoff til C64 som het Slinky. Du kontrollerte en Slinkyfjær og spillbrettet var firkantet istedetfor pyramideformet og derfor mye større. Man måtte unngå rustflekker som gjorde deg tregere og kunne ta imot fallende oljedråper som gjorde deg raskere. En av fiendene var en magnet som plukka deg opp og slapp deg utenfor spillbrettet, men du var immun mot den hvis du var rusten som var litt glupt tenkt av de. Jeg tør banne på at de ikke hadde rettighetene til Slinky-trademarket heller, men såvidt jeg vet så skjedde det dem aldri noe. Det var andre tider. Det var en bra Q*Bert klone ihvertfall, det ble spilt en del det også.

Jeg liker veldig godt å lese om andres opplevelser med spill, så kanskje vi kan ha et mer QI lignende format neste år hvor alle får muligheten til å sperge med morsomme fakta eller bare generelt underholdende historier åpent i tråden til alles glede.
Uansett, her er spørsmålene for 20 desember:

Hvilket spill er dette?

sha.jpg


2. Fra hvilken spillserie er dette?

and.jpg


3. Fra hvilken spillserie er dette?

lei.png
 
#38
Fasit for i går:

1. Ico

2. Sam and Max

3. Leisure suit Larry

Det var mange riktige svar i går, men det blir nok litt vanskeligere i dag. Her er julas siste tegneseriespørsmål, og de neste dagene kommer til å bestå film, spill, og brettspill.

Spørsmål 21 desember:

Hvilke tre tegneserier er dette?

1.

DSC_1696.JPG


2.

DSC_1697.JPG


3.

DSC_1698.JPG
 
#39
Fasit for i går:

1. The Wicked + The Divine. Ingen som tok denne, men den anbefales varmt!

2. Coraline. Ingen som tok denne heller. Trodde knappeøynene ville vært et varmt hint, men dengang ei.

3. Ronin. Denne var det flere som kjente igjen!

Spørsmål 22 desember:

Hvilke tre kjendiser innenfor spillmediet er dette som unge og lovende?

1.

abc.jpg


2.

bcd.jpg


3.

cde.jpg
 
#40
Fasit for i går:

1. Gabe Newell

2. Shigeru Miyamoto

3. John Romero.

Spørsmål 23 desember:

Hvilke tre filmer er dette?

1.

fil.jpg


2.

fil2.jpg


3.

fil3.jpg