Spillegals store gjulequiskalender 2017!

ganon

The Boshy
#1
Ho! Ho! Ho! godtfolk og velkommen til årets adventskalender, en quiz i 24 deler! Hver dag i desember frem til jul kommer et eller flere spørsmål som må besvares innen midnatt samme dag.
For hvert riktige svar putter jeg som tidligere en lapp med nicket ditt i en hatt som jeg trekker de heldige vinnerne fra etter julaften! Altså, jo flere riktige svar, jo større mulighet for premie. For å ytterligere hjelpe sjansene deres blir det kun èn premie per person!
Jeg prøver å holde det mulig for alle på ett eller annet tidspunkt så ikke fortvil om spørsmålene virker vanskelige fra tid til annen. Jeg kommer til å spørre om både nytt og gammelt, spill såvel som popkultur.
Jeg kommer også til å oppdatere facebooksiden vår, og jeg oppmuntrer dere til å dele den med venner. Alle som registrerer seg og svarer på minst et spørsmål er med i trekningen!
Du lurer sikkert på hva du kan vinne på dette tidspunktet? Vel siden det er jul, så holdes premiene hemmelige og vil finne veien til vinnerne ferdig innpakket. Vinnerne oppmuntres til å dele hva de vinner her i tråden i etterkant. *host* SirkusMartin *host*
Dere svarer ved å sende meg en PM med det du tror er det riktige svaret innen midnatt. Jeg deler fasiten med dere etterhvert som nye spørsmål dukker opp.

NB: Det kommer til å bli delt ut premier til fem heldige vinnere i første omgang, og jeg legger til en premie for hver femte nye deltaker etter 20 deltakere. 25 deltakere gir seks premier, 30 deltakere gir syv premier etc.

Det braker løs i morgen, og siden jeg har vært på kursing i sikkerhet denne uken blir morgendagens tema "HMS i spill"!
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
#2
EHEHE. Skal ta bilder neste (andre) gang jeg spiller det, jeg kan ihvertfall si at det var dødsbra!

Du er forresten kul som gjør det her hvert år.
 

ganon

The Boshy
#4
Morn morn!

Det var god deltakelse i går med flere som klarte alle spørsmålene. Props til Yetipants som tok hele navnet på både det første og siste spørsmålet!

Fasit 1. desember:

Captain Planet and the planeteers ( bare Captain planet nødvendig for poeng)

Super Mario Sunshine

Trauma Center

viscera cleanup detail santa's rampage (bare Viscera Cleanup Detail nødvendig for poeng)

Spørsmål 2. desember går på spillcovere:

1.

Hvilket spill er dette:

95e3fdcefb701eb17dc0f3ac1094a1dd_LI.jpg


2.

Hvilket spill er dette:

dfgdg.jpg


3.

Hvilket spill er dette:

lkjkl.jpg


4.

Hvem sto modell for Doomguy når referansebildet til coveret ble tatt?

doom-cover-old.jpg



PS: Svar i samme samtale quissen igjennom. Det gjør det MYE lettere å dobbelsjekke poengene deres!
 

ganon

The Boshy
#5
Fasit 2. desember:

Limbo

Phalanx

Shatter Hand

John Romero


Flere påpekte at det var skrevet artikler om Phalanx og Doomguy det siste året, og joda, det skal lønne seg å holde seg oppdatert.

Her er artikkelen om Doomguy:

https://arstechnica.com/gaming/2017/07/today-in-doom-news-doomguy-origins-2016-games-dlc-giveaway/

Og om Phalanx:

https://www.destructoid.com/discovering-the-mystery-behind-the-phalanx-cover-art-471030.phtml

Spørsmål 3. desember "shenanigans" :

1. Konamikoden er ganske så velkjent, men kan du den?

2. i hvilket spill dukket Konamikoden opp først?

3. Hvordan får man tak i denne hatten i GTA V?

0_0.jpg
 

ganon

The Boshy
#6
Fasit 3. desember:

1. opp, opp, ned, ned, venstre, høyre, venstre, høyre, B, A

I tilfelle noen vil krangle så tok jeg utgangspunkt her: https://en.wikipedia.org/wiki/Konami_Code

2. Gradius. Flere her som svarte Contra som jo er spillet som gjorde koden berømt, men det var dessverre ikke først ute.

3. Ved å havne i en "bad sport" server via rapportering grunnet sabotasje av oppdrag/personlige eiendeler/være en stor pikk.

Mer her: http://www.ign.com/wikis/gta-5/Bad_Sports


Spørsmål 4. desember "siteringer" :

1. I hvilket spill hører man denne setningen titt og ofte? (bonuspoeng for hvem som sier det)

"Would you kindly?"


2. I hvilket spill får man dette tipset? (bonuspoeng for hvem som sier det)

"Do a barrelroll!"

3.

I hvilket spill hører man denne infamøse setningen? (Også her bonuspoeng for hvem som sier det)

"That was too close, you were almost a Jill sandwhich."
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#7
I contra var det også sånn at hvis man brukte koden så måtte man gjøre det ganske kjapt rett etter at man trykket på single player og avslutte med start .
Men hvis man skulle spille multiplayer så måtte man trykke koden etterfulgt av [select] [start] for da fikk begge spillerne 30 ekstraliv. Var en flittig bruker av den koden da jeg var kid husker jeg og memoriserte ganske store deler av spillet helt til den helgen jeg bestemte meg for å klare det uten koden, siden jeg hadde klart å runne spillet ved å bare miste fire ekstraliv en gang.
Og det klarte jeg den helgen. Har aldri klart det siden. :(
 

ganon

The Boshy
#8
Fasit 4. desember:

1. Peppy Hare, Lylatwars aka Starfox 64.

2. Atlas/Frank Fontaine og Andrew Ryan, Bioshock

3. Barry Burton, Resident Evil.

Spørsmål 5. desember, "Rejects" Følgende figurer kom aldri lengre enn tegnebrettet til spillene de var tiltenkt. Klarer du å se hvilket spill de var ment for?

1.

dfgd.jpg


2.

Originalbaz.png


3.

Jetpack_cat.jpg
 

ganon

The Boshy
#9
Fasit 5. desember:

1. Half-Life. Dette er da Ivan the space biker, som ble erstattet av Gordon.

2. Street fighter. Dette er Zubaz som var tiltenkt Street fighter 2. Han har i ettertid blitt maskoten til "Two best friends Play" på youtube, og har også i nyere tid dukket opp i både Dropkick og Shovelknight.

3. Overwatch. Overraskende mange som tok denne! Dette var en av mange som ikke klarte kuttet. Kanskje katta dukker opp senere, hvem vet.

Spørsmål 6. desember, "kart"

1.

Hvilket brett fra hvilket spill er dette?

fjhjhghk.PNG


2.

Hvilket spill er dette?

sdfsdfsd.jpg


Og hva med dette?

kjhkjh.jpg
 

ganon

The Boshy
#11
Jeg har ikke klart å finne et :/ Men ser at den grenser til det urimelige så hvis jeg sier år 2013 burde det innskrenke mulighetene betraktelig.
 

Lodin

Der Waaaah
#14
Jeg juksa og brukte guggel så den svarer jeg ikke på. Hadde aldri greid det uansett siden jeg bare har spilla det noen timer.
 

ganon

The Boshy
#15
Fasit 6. desember:

1. Bob-omb battlefield, Super Mario 64.

2. Final Fantasy III/VI.

3. Tomb Raider (2013 reboot)

Spørsmål 7 desember "utenomjordiske vesener":

1.

I hvilket spill møter man dette romvesenet?

DSC05498.jpg


2.

Og dette?

klhlhjh.jpg


3.

Hva heter romvesen sjefen man møter i slutten av Half-Life?
 

ganon

The Boshy
#16
Fasit 7. desember:

1. Det er en Time splitter fra Time splitters 3: future perfect.

2. Den kommer fra Elite Dangerous.

3. Nihilanth.

Spørsmål 8. desember "bosser" :

1. Hvem er dette?

asdffdg.jpg



2. Her er en gammel en som deler navn med spillet, men hva er det?

jhfjhfjh.jpg


3.

Noen bosser er vanskelige, mens andre er umulige og må patches. Denne skapte hodebry for mange i sin

tid. Hvem er det?

PWvVKYVVrWdRBTcFxRKC73.jpg
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#19
Jeg så heller ikke at det var en Timesplitter, men kjente igjen den grafiske stilen til spillet.
 

Terje

mostly harmless
#20
Jepp, jeg er i samme klubben. Jeg visste at den der burde jeg kjenne og at jeg vil hate meg selv for å ikke ha gjort det. Og jeg hater meg selv. Spilte det satans mye. :(