Spillegals store gjulequiskalender 2018 edition!

#41
Fasit 15 desember:

1. a

2. d Av en norsk spiller!

3. d

Spørsmål 16 desember:

Vi skal over på puzzlespill og her er tre stykker som jeg har kost meg med tidligere, men hva heter de? Nr to og tre holder det med hvilken serie.

1.

br.jpg


2.

l.jpg


3.

sc.jpg
 
#42
Fasit 16 desember:

1.

The Bridge! Veldig Escher inspirert puzzler, tror det kun var Terje som tok denne.

2.

Lumines! Denne tok de fleste.

3.

Scribblenauts. Har hatt det mye moro DSen med med første spillet.

Spørsmål 17 desember:

Kjenner du igjen disse forummedlemmene?

1.

ohp.png


2.

abp.png


3.

imageedit_2_5470299459.jpg
 
#43
Fasit 17 desember:

1.

Tutankoopa!

2.

Alexander!

3.

Justincase!

Spørsmål 18 desember:

Vi skal over til noen over middels gode spillere som har gjort seg særdeles bemerket i esport! Vet du hvem de er?

1.

h.jpg


2.

sn.jpg


3.

du.jpg
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
#47
Jeg har egentlig ikke fått til annet enn forummedlemmene. Ingen film- og tegneseriespørsmål i år :(
 

Lodin

Der Waaaah
#48
Er det innafor å google ting etter at man har sendt inn svara? For da er jeg enda mer sikker på at jeg hadde rett.
Og ja, fler frågor om film og tegneserier.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#49
Regner med det kommer film/tegneserier etterhvert, men hvis ikke så er det Ganons Gjulekalender, så tørk vekk saltet og la han holde på.

Ellers så aner jeg ikke, muuuuligens en av de.
Uansett så får jeg innblikk i en verden jeg ikke kjenner noe til (både esport og speed runs), og jeg setter faktisk skikkelig pris på litt informasjon og innblikket. Kul greie!
 

Terje

mostly harmless
#50
Blir nok fridag på meg og, gitt. Har nok ikke fulgt med i timen her nei.

Det må da være lov å google ting en er nysgjerrig på så lenge en ikke bruker det til å svare. Jeg googler gjerne ting mens jeg svarer og, men er åpen om det i kommentarene mine og aksepterer det ikke selv som godkjente svar.
 
#51
Hoi! Gjulekalenderen består ikke av film/tegneserier i år og den er dessverre litt hårdare enn tidligere, men det er nok av multiple choice til at alle skal kunne bidra. Husk at det ikke er forventet å kunne alt, og se heller på det slik Shinra85 sier, en samling funfacts du kan terrorisere familien med i julen :p
Angående googling så er jo ikke det innafor på noen quisser noensinne, men hvis man ikke klarer å vente til morgendagen for å sjekke svarene, eller bare må finne ut om hvorfor i helvete Nintendo lagde en strikkemaskin så for all del :)
I morgen blir det litt annerledes forresten. Dere skal få samarbeide på et lite kryssord, hvor jeg tror alle må bidra for å komme frem til svaret.
 
#53
Fasit 18 desember:

1. Heaton aka Emil Christensen. Ble sett på som verdens beste i CS i sin tid og er i esports hall of fame.


2. Snute aka Jens Aasgaard. En nordmann som lenge var i toppen i Starcraft 1 og 2, men som nettopp har trappet ned esportsatsingen. Han har tidligere vært norgesmester i DDR og er nok den mest profilerte esportutøveren Norge har hatt. Nå om dagen er det rain aka Håvard Nygaard som spiller CS for Faze man burde holde utkikk etter.


3. The beast aka Daigo Umehara. En av tidenes beste generelt i slåsspill, og er i Guinness rekordbok som tidenes Street fighter spiller.


Spørsmål 19 desember:

Det er litt annerledes i dag som sagt hvor dere får samarbeide. I quissen under må dere finne ut av hvilke spilltitler jeg hinter til, bare bruk denne tråden til hjernestorming. Dere legger nok merke til at det er noen røde ruter, og hvis dere tar bokstav/tall i hver rute og stokker de riktig vil dere komme frem til et kjent og kjært spill.

KRYSSORD.png


Hint:


Vannrett:

1.

sot.jpg


3. Vinneren av Gamefaqs 2007 character battle er en viktig brikke i dette spillet.

4.


6.

launch.jpg


mc.jpg


8.

lo.png


umb.jpg


9: Don Quijote, Ready Player One.

Loddrett:

2. Det mye som skjer i dette spillet som IKKE EGENTLIG SKJER!

4.

dl.jpg


5.

he.jpg


+

ap.jpg


+

stick.png


7. Korea.


NB: Kryssordet tar ikke forbehold om mellomrom i spillnavn!
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#54
Putter det jeg har i spoiler

3 vannrett er lBlock

4 vannrett er dUcktales

6 vannrett er iallfall misSilecommAnd

8 vannrett, Nintendo 64 + Umbrella kan være residentevil2?


2 loddrett er eternaldArkness

4 loddrett (David Lynch) må være dAve?

5 loddrett hestkreppbo??
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
#55
3. vannrett er vel serien, så Tetris?
5. loddrett: Viva Pinata?
7. loddrett: Starcraft?
9. vannrett: Giant (spillet er vel strengt tatt Giants hvis det er det samme)?

Fortsatt helt blankt på 1 og Lynchern (4).
 

Terje

mostly harmless
#56
Rekker ikke stort før jobb, men her er kanskje noe:

1. vannrett: Symphony of the Night? Det er og en låt på soundtracket som heter Moonlight Nocturne.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#57
Har fyllt ut kryssordet basert på det vi har, men klarer ikke finne noe vettig av bokstavene. Jeg er ganske usikker på Lynch, som jeg trodde skulle være DAVE, men det er jo ikke et spillnavn. Jeg tror heller ikke at 9 vannrett nødvendigvis er GIANT. Har aldri spilt det men hva har det med RPO og Don Quixote å gjøre?
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#59
Nummer 4 loddrett ; Kan det være TWIN eller PEAKS pga Lynch?
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
#60
Jeg tror heller ikke at 9 vannrett nødvendigvis er GIANT. Har aldri spilt det men hva har det med RPO og Don Quixote å gjøre?
Ja, det er ikke Giant nei. Quixote tror jo vindmøllene er kjemper, og det blir vel nevnt i RPO (boka that is, hakke sett filmen så aner ikke om det kanskje er noe bedre hint til hva det kan være der?).

Og Lynch er vel DUNE? (kom på denne rett etter jeg la meg i går)

@ganon:
Ellers har jeg en mulig kandidat til svar basert på de vi har (niern er da noe som begynner på J). Men kan jeg bare poste det her, eller er det bare kryssordlinjene vi skal samarbeide om?