Spillegals store gjulequiskalender 2018 edition!

#64
Fasit 19 desember:

Jeg stjeler svararket til Kleevah som gjorde en strålende innsats:

KRYSSORD.png



Spørsmål 20 desember:

Vi skal tilbake til forumkunnskap og jeg vil vite følgende:

1. Hvilket spill er det Drauden ( 8 år ) har tegnet her?

dr (2).jpg


2.

Hva heter hunden til Oblivione?

3.

Nevn et spill som Yetipants har oversatt til norsk!
 
#65
Fasit 20 desember:

1.

Jet Force Gemini.

2.

Zelda!

3.

Dead Cells og Hidden Folks.

Spørsmål 21 desember:

Vi skal tilbake til esportverdenen, og jeg vil vite hvilket spill disse fem blir ansett som guder i!

gods (2).jpg
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#67
Men faen, da
 

Terje

mostly harmless
#69
Om min idiotkommentar ovenfor: jeg skulle bare sende inn et kjapt svar imellom hammerslaga på jobb og så skrev jeg det her i tråden istedetfor i samtalen. Jeg rakk vel å redigere det bort før noen så det, men likevel. Ikke spesielt lurt. Det hadde vel ikke spilt noen rolle, det var et åpenbart skudd i mørket likevel.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#70
Jeg skreiv i det minste en julekrim, så det fikk tiden på toget til å gå
 
#71
Fasit 21 desember:

gods.jpg


De er fra ventre: PPMD, Hungrybox, Armada, Mango, og Mew2King. De har alle underholdende esportkarrierer med minidokumentarer liggende på youtube som anbefales. En honourable mention i tillegg til disse er Leffen, en svenske som Armada, som er kjent gudedreperen.

Shinra85 hadde det beste svaret i går:

21.desember; et Jule Mysterie

Jeg våknet opp til vanlig tid, 06.30, og etter en rask tur på ramma og i dusjen åpnet jeg Spillegal og så det lyste mot meg. Ny luke i Ganons Gjulekalender. Jeg gledet meg. Jeg åpnet opp, og synet var groteskt. Tårene rant, og sinnet vokste. En. Ny. Jævla. Esport. Oppgave.

Jeg så på bildet av herremennene;





"lol!" sa jeg høyt. Lol? League of Legends? Er det så lett? Nei, det kan det ikke være.

Jeg lot tanken marinere. Lol. Lol? Nei. Det kan ikke være LOL.

Jeg leverte barn på skolen og i barnehage, hele tiden spant det i hodet mitt. "dette er Ganons verk", tenkte jeg. En tullemann. En joker I livets kortstokk.

Så satt jeg på toget. "Eureka!" ropte jeg høyt innvendig meg så ingen skulle tenkte jeg var rar. Det må være DOTA. Se på de folka, såklart de er DOTA folk. Men nok engang så sneik tanken om Ganons Hyssete Vrede inn. "Det er for lett..
Det er for faen for lett"

Så begynte jeg å tenke logisk. Iallefall Shinra-logikk. Du vet, den "jeg er 100% sikker på dissa her!" og alle er feil førstegangsfigurer I Smash.

Smash? SMASH? JA!

Jeg har bevisene;

1. Tony kaller seg Ganon på nett, en figur fra Zelda. Som er Nintendo.
2. Smash har nettopp kommet ut.
3. Ganon er Nintendo-fanboy


Så det er et Smash.... Det kan IKKE være Ultimate da det er helt nytt og det er litt drøyt å kalle noen guder etter så kort tid. Så det må være et GAMMELT Smash


Valget mitt står mellom de to jeg har spilt. Brawl og Melee. Og jeg veit at Melee blir sett på som et av de bedre i serien.




Hmm... Dette her. Dette er feil. Men det føles så jæskla typisk.

Men hvilket? Jeg eier kun Melee selv, så jeg gambler;

Svaret er SUPER SMASH BROS MELEE.

(er det LOL så sparker jeg meg selv i leggen hele forbaska gjulekvelden)

Spørsmål 22 desember:

Vi skal bort ifra esport og heller se på litt cosplay! Hvilke spillkarakterer har disse kledd seg ut som?

cosd.jpg


cosg.jpg



cosb.jpg


cosgs.jpg


scos.jpg
 
#75
Fasit 22 desember:

1. D. Va

2. Geralt

3. Bowsette ( Ikke rent teknisk en spillkarakter, men men )

4. Kerrigan

5. Sindel

Spørsmål 23 desember:

1.

Hvilken av følgene konsoller hadde ikke internett funksjonalitet på en eller annen måte:

a. Nes/Famicom

b. Gameboy

c. Gameboy Color

d. SNES

e. Playstation

f. N64

g. Gameboy Advance

h. GameCube

2.

Svar sant/usant på følgende påstander:

a. Det mest solgte spillet så langt i 2018 er Pokèmon let`s go: Pikachu.

b. Det originale Tomb Raider har en "nude" kode.

c. Pong var tidenes første videospill.

d. Nasa brukte CPUen til Playstation 1 i en av romsondene sine.

e. Sonic var den første spillfiguren som fikk sin egen frokostblanding.

3.

Gjett på hvilke spill du får til jul! Vi alle ønsker oss flere spill til jul ikke sant? Post gjerne resultatene i tråden i morgen om du har mulighet :)

PS: Jeg har ikke vært flink til å føre ned poengsummene deres i år så om noen gidder å regne ut poengscoren sin så langt når de leverer svar i dag så ville det bli satt stor pris på! ( Ikke frykt, jeg kommer til å gå over svarene med kam etter jul en gang, men det skal deles ut premier og greier så et ca tall vil hjelpe)
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#76
For hvert riktige svar putter jeg som tidligere en lapp med nicket ditt i en hatt som jeg trekker de heldige vinnerne fra etter julaften! Altså, jo flere riktige svar, jo større mulighet for premie. For å ytterligere hjelpe sjansene deres blir det kun èn premie per person!
Hvordan fungerer dette med ca-tall?
 
Sist redigert: