Spillegals store julequizkalender!

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
#22
Bortforklarer den med at jeg tenkte først at herregud for et intetsigende bilde tror han noen vil klare den og så tenkte jeg at neida dette er sikkert noe kjempesentralt jeg har lest den kanskje 6 ganger.
 

ganon

The Boshy
#23
Morn morn, i går kom det første spørsmålet som ingen klarte å svare på, og lydene tror jeg de aller fleste her på bruket vil gjenkjenne straks de ser fasiten:

Spørsmål 1: NES (Jeg fikk kritikk fordi pluggen er en tidlig standard og derfor kan tilhøre flere ting, MEN hvis du trykker på pluggen på bildet og legger høyre øre ned på skulderen og venter noen sekunder så vil det eneste svaret åpenbare seg)

Spørsmål 2: Dark Souls!

Spørsmål 3: Sex Criminals! (Her gikk jeg på en smell! Man kunne visst bruke google-bildesøk og få opp svaret som første resultat)

Over til dagens (5 desember) spørsmål:

Spørsmål nr 1: Hvilken konsoll tilhører denne kontrollen:



Spørsmål nr 2: I hvilket spill kan man høre denne lyden:


Spørsmål nr 3: Hvilken tegneserie er dette:

 

Terje

mostly harmless
#25
Jeg skylder deg en unnskyldning. Jeg sa at den pluggen var den gamle Ataristandarden, men det er den ikke den bare ligner litt. Jeg så først bildet på mobilen mens jeg var på jobb, forveksla den da og formulerte hva jeg skulle svare når jeg kom hjem. Så da kikka jeg ikke nøyere på den senere og gikk på en blemme. Sorry.

Dark Souls har jeg ikke spilt og Sex Criminals har jeg heller aldri vært borti. Ikke akkurat en kanonrunde på meg denne gangen.:sukk:
 

ganon

The Boshy
#26
Morn morn, vi går rett på fasiten:

Spørsmål 1: Dreamcast! Der var det en god blanding med hodekløing og klare svar.

Spørsmål 2: Age of Empires! Det er vår alles favorittprest vi hører.

Spørsmål 3: Her ser vi hovedpersonen fra DMZ!

Dagens (6.desember) spørsmål:

Hvilken konsoll tilhører denne kontrollen:



I hvilket spill kan disse lydene forekomme:


Hvilken tegneserie er dette:

 

ganon

The Boshy
#27
Mornings! Fasit følger:

Spørsmål 1: Sega Saturn!

Spørsmål 2: Starcraft!

Spørsmål 3 : League of extraordinary gentlemen!

Nye spørsmål for 7. desember:

Hvilken konsoll tilhører denne kontrollen:



Hvilket spill hører vi her:


Hvilken tegneserie er dette:



NB: Jeg har gått igjennom kommende bilder og det er dessverre endel som kommer opp i googlebildesøk, så ingen direkte bildesøk fremover takk, for det er mye som ligger helhetlig på nett og da er det ikke til å unngå.
Jeg kunne alltids gått over til det virkelig obskure, men da forsvinner jo poenget med at de fleste skal kunne delta.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#28
Argh, visste jeg kjente igjen lyden men akk. Og dårlig gjort med den kontrolleren!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#29
Skal ærlig innrømme at jeg har googla for å sjekke om jeg har hatt rett på et par av seriene, men hvis jeg virkelig ikke har peiling, har jeg ikke prøvd å jukse meg fram til et svar. Synes det blir litt for dumt hvis man skal drive og jukse seg til vinnersjanser i en såpass uformell quiz som dette.
 

ganon

The Boshy
#32
Som jeg skrev i første innlegg så er det ingen garanti for premie selv om man har flest lapper. Og selv om noen har 20 lapper så kan de bare vinne en gang. I skrivende stund så er det bare 14 deltakere så oddsen for premie er overraskende gode!

Edit: verdien på premiene er også lik, og blir delt ut tilfeldig.
 

ganon

The Boshy
#34
Fasit:

Spørsmål 1: SNES

Spørsmål 2: CoD: Modern Warfare 2 (Det infamøse brettet "No russian" vi hører)

Spørsmål 3: Saga. Og som flere har bemerket, den eier!

Dagens ( 8.desember) spørsmål:

Spørsmål 1: Hvilken konsoll tilhører denne kontrollen:



Spørsmål 2: Fra hvilken film har jeg (ganske fritt) gjenskapt en scene:

 

Shinra85

Spillegals effort emo
#36
Eg likar!
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#37
Jeg døøøøøhr

Edit: Bare to spørsmål i dag, eller er det no galt med bowseren (sic) min?
 

ganon

The Boshy
#38
Bare to spørsmål i dag ja. Det var egentlig planen hele tiden, men jeg skal se om jeg klarer å komme opp i tre igjen etterhvert.
 
#39
That's it, jeg vil være med. Absolutt humreverdig video!
 

ganon

The Boshy
#40
Fasit for i går:

spørsmål 1: NES (Advantage kontroller)

Spørsmål 2: Jurassic Park!

Dagens spørsmål:

Spørsmål 1: Hvilken konsoll tilhører denne kontrollen:



Spørsmål 2: Hvilken film har jeg gjenskapt en scene fra her:


Spørsmål 3: Hvilket spill tilhører dette coveret: