Spillet du gleder deg til fikk ikke 9/10!

AN ABOVE-AVERAGE REVIEW APPEARS!

• Kjøper spillet uansett

Stemmer: 0 0,0%
  • Leser andre anmeldelser istedet for å fokusere på det en eneste person mener

• Forter meg å avbestille det! Kanskje kjøpe det brukt om et år

• Venter med kjøpet, men snakker med folk som har det om deres meninger

• Avskriver det som søppel

• Totalt antall stemmer
    0

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
HOLY SHIT!!

Spillet du har gått og gledet deg til har blitt anmeldt, og på en av "de store" sidene har det mottatt en 7/10. EN SYV. AV TI. :mysensibilities:

Hva gjør du? Går du til innkjøp av spillet uansett, fordi du vet at du sannnsynligvis vil like det? Saumfarer du anmeldelsene for å finne ut presis hva som er galt med spillet, og veier om det er verdt resten av moroa du vil få ut av det?

Tenker du at "jaja, gidder ikke å prioritere det hvis det kun er to hakk over middels" og kjøper det på salg på etter seks måneder, eller går scoren såpass inn på deg at du avskriver spillet totalt, og ikke kunne tenke deg å spille det i det hele tatt?

Eller kjøper du det på trass, og whiner om den lave scoren på GameFAQs med innlegg som "BIAS CONFIRMED" og "XXX HAS LOST ALL CREDIBILITY".

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Jeg ler av dramalamaene og tester demoen/snakker med noen jeg vet har noenlunde samme preferanser som meg selv. Review scores har veldig lite å si for min del, jeg leser dem som regel kun for å prøve å få svar på spesifike ting jeg lurer på angående spillet. Når det gjelder sutrende fanboys som spammer fora med dritt som på slutten av åpningsposten så tror jeg det handler om noe helt annet enn spillet i seg selv. Hva det er må gudene vite, men det er vel samme motivasjonen som får folk til å sitte oppe utover nettene og "diskutere" PS3 vs. X360 vs. Wii med argumenter som "LLOL KIDYGRAFFFIX" og "JA MEN DEN ER J OBEST DA!!!!"

Fanboys - spillverdenens hooligans

K999

Keystone State Of Mind
Hvis det er et spill som jeg har virkelig gledet meg til, så kjøper jeg det bare uansett. I verste fall så kan jeg selge det igjen. :)

Kilik

Lokal moderator
Baserer selvsagt kjøpet på flere enn en anmeldelse. Har det fått 7-ere over hele linja er det litt tvilsomt, men er det spill jeg tror jeg kommer til å elske på tross av sine mangler kan det bli et kjøp uansett. Har det derimot fått 5-ere av de "kredible" anmelderne holder jeg meg unna uansett. Kjøper maksimalt 10-15 spill i året og legger dermed lista rimelig høyt.

kjøper det anyways hvis jeg har gleda meg til det og har hatt veldig lyst på det.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hey, 7/10 er fortsatt en god karakter. Jeg kjøpte Tony Hawk's Project 8 etter oerhörts 6/10-omtale, for eksempel.

Uansett, får et spill jeg gleder meg til en god karakter istedenfor en veldig god karakter, sjekker jeg det som regel ut uansett. Får det under middels, begynner jeg å ane karafler i mosen. Heldigvis er det lett å få tak i demoer på de fleste maskiner, så jeg sverger som regel til trai bifår ju bai-regelen.

Lodin

Der Waaaah
Ingenting er mer gøy enn når spill mange har hatt store forventninger til får slakt. Senest fikk siste Ratchet and Clank 7.5 av Gamespot og fy tute som folka på Gamefaqs eksploderte. Rent skinnende nerdrage av beste sort. :argh:
Dette gjelder og spill jeg selv gleder meg til som Twilight Princess. Nok en gang ga Gamespot en lavere karakter enn alle andre og nok en gang eksploderte internet. Så gikk jeg ut å kjøpte det og storkoste meg. Fikk i både pose og sekk.
Syns forøvrig ikke anmeldelser av "proffesjonelle" er verdt en sur sokk. Går inn på Gamerankings og ser snittet, men legger mer vekt på hva folk her og på steder som SA syns. Virker som de fleste anmeldere syns Jericho er noe bæsj, men fordi demoen var artig og folk som har spilt den amerikanske versjonen sier det er et helt ok FPS så blir det å skaffe seg det.

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Om det er ett spill jeg virkelig gledet meg til kommer jeg nok til å kjøpe det uansett, for å gi seg på grunn av en anmeldelse er jo tåpelig. Men det er nok mulig jeg leser andre anmeldelser i noen tilfeller for å forsikre meg selv om at det eier uansett, før jeg syter på anmelderen med den lave karakteren ^_^

Jante

privileged CIS shitlord
Nå stoler uansett ikke jeg så veldig på anmeldere når det kommer til dette, men hvis gjennomsnittet er jævlig dårlig er det ganske logisk at spillet er røv. Men når ble 7,5/10 en dårlig karakter egentlig? Jeg har hatt det jævlig gøy med spill som kun holder til en slik karakter. Det er når spill får 5 eller 6 av 10 at jeg begynner å tenke meg om før jeg går til anskaffelse av det.

CockMcBalls

El Sabor Professional
Skepsisen vil nok melde seg, i og med at de aller fleste spillene jeg gleder meg til og kjøper som regel får karakterer i toppsjiktet. Det blir vel til at jeg leser hva dere på Spillegal eller venner som har kjøpt det mener og tar en beslutning basert på om det høres bra ut eller ikke.

oma

Village Drunk
jeg forholder meg ganske mye til gamespot sine karakterer, men feks. Mark of Kri fikk "bare" 7,5 av 10, og det er ett av de ps2 spillene jeg har kost meg mest med, så jeg følger det ikke slavisk, men om det får under 8 av 10 så sjekker jeg innom andre spillsider også og ser litt på hva det har fått der.

Failer ikke den teorien der ganske hardt? Om Gamespot kan gi et spill du ville gitt full pot, en "dårlig" karakter, må det jo kunne gå begge veier? Eneste spille jeg kan huske å ha kjøpt uten å ha testet det er vel Halo 3. Så og si alle spill, ihvertfall "de store" kommer jo uansett med ihvertfall en demo, om ikke så er det siste jeg gjør å stole på anmeldere, enten det er spill, musikk eller film, de er alle like ræva. Forhøre seg med venner/fora? Jatakk.

Lodin

Der Waaaah
Nå er Gamespot unike på det viset at de omtrent konsekevent gir mellom 5 og 10% lavere karakter enn alle andre. I praksis betyr det at Mark of the Kri er 80-85% noe som jeg vil si meg enig i.
Sånn ellers syns jeg de gjør en bedre jobb nå som han ene tjukken jeg ikke husker navnet på har slutta der.

Kommer jo an på hva de trekker for. Trekker de for at spillet er kort bryr jeg meg ikke, synes uansett de fleste spill er altfor lange. Bryr meg heller ikke nevneverdig om de trekker pga. dårlig lyd, grafikk eller manglende multiplayer.

Har hatt det veldig gøy med spill som har fått middels kritikk, bl.a Luigis Mansion er et spill jeg sent vil glemme.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
IGN ga God Hand 3/10

Jeg har mer eller mindre sluttet å bry meg om anmeldelser fra komersielle aktører, og satser mye heller på anbefalinger og synspunkter fra folk som jeg vet er å stole på, samt deler mitt syn på hvilke kvaliteter som faktisk betyr noe i et spill.

Jeg vil ikke si at syv av ti er en god karakter, når man følger standarden til spillsidene. Det er et ok spill... kanskje litt under middels. Så ja, jeg ville sjekket litt rundt for å se hva som feilet det. Men om Smash Bros Brawl får 7/10 fordi Wifi-en til nintendo er like kjip som alltid, kjøper jeg det nok på release uansett, om dere skjønner hva jeg mener.

Lodin

Der Waaaah
SITAT(kakarlsen @ 29.10.07, 12.05) 87176
Stemmeskuespillet er dritt, historien er uforståelig og jeg greier ikke banke første boss fordi jeg ikke skjønner kontrollen! Hurr, jeg gir det sannelig 3\10 mens alle andre gir det rundt 8!

Husker jeg nerdraga litt over den der ja. :$

For meg kommer det litt an på spillet og hvem som har laget det om jeg skal kjøpe det eller ikke. Dersom Metroid 3 eller Mario Galaxy hadde fått 7/10 hadde jeg selvfølgelig kjøpt det uansett. Men spill som Red Steel o.l som er laget av third party-spillutvikler hadde jeg mest sannsynlig brukt litt mer tid på til å finne ut mer om det, sjekket på ulike forumer osv...

oma

Village Drunk
SITAT(Eivind @ 27.10.07, 22.14) 87036
Failer ikke den teorien der ganske hardt? Om Gamespot kan gi et spill du ville gitt full pot, en "dårlig" karakter, må det jo kunne gå begge veier? (...)
[/b]
Det har du rett i, men som retningsveileder kan jeg igjen bruke det. Det at oppfølgeren til mark of kri har fått enda dårligere karakter enn MoKri er jo ene grunnen til at jeg ikke har kjøpt det. Ett eksempel på at det har skjedd begge veier er God of War 2, som fikk 9,2 (eller 9,0) og det har jeg ikke hatt stor glede av 1 time ut i spillet, altfor likt eneren, og uten stort mer fengende historie frem til der jeg er kåmt til nå. Men jeg _ser_ hvorfor det har fått den karakteren det har fått og er forsåvidt enig med dem, generelt sett på de fleste pungter på de fleste spill jeg skjekker ut selv også. Om følelsen jeg får av å spille dem gjennspeiler karakteren er noe annet igjen, slik som med MoKri.

Hvis jeg gleder meg til et spill, er sjansen store for at jeg kommer til å drite i anmeldelser og kjøpet det anyway. Se: f.eks. Assassin's Creed.

Jeg pleier ikke å basere kjøp på anmeldelser. Være seg bøker, filmer eller spill. Hadde jeg gjort det, hadde jeg sikkert gått glipp av mange gullkorn.