Det var ikke det jeg mente, men takk for den du. Snakket mer om hardbarka nichespill som de svetteste rougelikes og diverse andre promperomsklassikere som igrunn ikke er tilgjengelig for noen. Flere gode eksempler på blockbustere som duger i så måte: Skyrim, de siste Falloutene, en drøss med MMO-er, Sims ..
Blockbusterspill er vel på en nedadgående kurve uansett, en dinosaur jeg ikke tror vil kunne klare seg i mange år til. Jeg spår derfor at dette problemet vil korrigere seg selv, med den voksende trenden av indieutviklere og gamle studioer som prøver lykken på egen hånd via crowdfunding etc vil vi se mange flere eksperimentelle og mer tilgjengelige titler innen en gloriøs konstellasjon av sjangre og temaer. At drapsdrepespill mynta på hormonelle tenåringsgutter ikke alltid selger som varmt hvetebrød blant kvinner 30+ er vel ingen bombe, mens andre AAA-titler som World of Warcraft og The Sims er superpopulære blant disse.
Tror også det er å undervurdere kvinnelige gamere hvis man skal begynne å gjøre masse endringer for å tekke dem basert på kjønn alene. Kjenner flere jenter som digger Call of Duty, CS, Starcraft og andre såkalte hardkjernespill uten å grine på nesa over at de ikke får rettigheta sine. Akkurat som at vi gutta ikke liker det samme hele tida gjelder det samme for dem også.