Spillfisletråden

• Trådstarter Deleted member 91
  • Startdato

Lodin

Der Waaaah
Jepp, jeg veit akkurat åssen det er å leve. Fek.s er Home sluppet nå, men sjappa har kræsja så ingen får lasta det ned. C'est la vie.

Lodin

Der Waaaah
Heh, sist jeg sjekka er Home definisjonen på spillshizzle so...

Og sånn ellers sier jeg ikke nei takk til Super Smash Turtles Brawl, men tviler på at det blir i nærheten av Tournament Fighters. Dragonbreath!

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Sånn ellers så fylte Doom femten år her om dagen. Det feirer vi med litt fanart. ^^

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Okay, den der eide både opp og ned. :D

Sånn ellers er det snart på tide med The Sims 3, og hva får vi da? Bisarre franske reklamefilmer, såklart. :wth:

Lodin

Der Waaaah
Haha oh wow, gjett hvem som har kasta seg på online spillnedlastingssjappe bølgen? Stoler virkelig på at de ikke tar altfor mye fra kontoen min, ikke lar meg laste ned spillet og ikke selger kortinformasjonen min videre. XD

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Argh. Segmenteringa i nedlastingsmarkedet er både bra og negativt; bra fordi konkurranse aldri har vært til ulempe for kunden, negativt fordi det nå begynner å virkelig dra seg til med proprietære klienter man må ha installert for å få spilt. Så langt har jeg Steam, EA Downloader og den der Impulse-driten til Stardock. Felles for de to sistnevnte er at de så gjerne vil være Steam men er milelangt unna, både med tanke på tekniske løsninger og brukervennlighet. Har ikke engang orka å sjekke hva GamersGate har å by på fordi jeg ikke orker enda en klient. :argh:

Fakeedit: Okay fuck alt det andre, Phantom har 18 Wheels of Steel: American Long Haul og Euro Truck Simulator. Solgt.

Jeg kommer aldri til å bruke en onlinetjeneste før den gir meg de samme mulighetene en fysisk kopi vil (bør) gi meg. Ubegrensede installasjoner på hvor mange maskiner jeg vil uten rævva DRM. Av samme grunn som at jeg ikke kjøper musikk på iTunes, jeg vil eie et produkt, ikke betale en engangssum for å leie det.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ikke testa Steam enda, med andre ord?

Joda, tror til og med jeg er medlem i Spillegal-gruppa der. Steam er flott, men det er ikke alle som tilbyr de samme mulighetene som dem. Jeg liker at jeg kan gå inn på Steam å laste ned Half-Life der 10 år etter jeg kjøpte det.

Jeg bare benyttet anledningen til å nerdrage litt mot onlinesjapper som selger gimpa produkter fulle av DRM som EA og iTunes.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
For eksempel, ja. Eller World of Goo-gutta. Klart, det fører til piratkopiering, men som folk sier så ville mest sannsynlig ikke de som kopierer kjøpt spillet i utgangspunktet.

Edit: Sjekka GoG nå og ett av spilla som kommer snart er Darkstar One. Hvis du liker romspill med masse skyting og questing og litt RPG-lite pluss et levende alien-romskip du oppgraderer med romvesenbiter så er Darkstar One et bænkers kjøp. Hvis du er villig til å tolerere den temmelig lamme historien. Minner meg forøvrig på at jeg burde spille ferdig min omtalekopi. Kom ikke så langt før deadline.

Edit 2: Flere enn meg som har noen ønsker om hvilke spill GoG burde få slengt opp? Jeg kommer på to i farta: Realms of the Haunting (delvis horror, delvis FPS, delvis pek-og-klikk) og Normality (sært, 3D-pek-og-klikk med absurd historie og... fantasifull grafikk). Grunnen til det er at det er to spill som virka jævlig interessante da de kom, men siden de solgte fuck all er de omtrent umulige å få tak i på lovlig vis i dag. Ecstatica 1 og 2 samt gammalt Alone in the Dark hadde jeg heller ikke hatt mye imot å se, når jeg tenker meg om. Oooog... det der Knight's Chase bare for good measure. Og Little Big Adventure 1 og 2. Sånn, da har vi et fint utvalg med actioneventyr.

Lodin

Der Waaaah
Darkstar One er allerede tilgjengelig hos Steam for de som heller vil ha det der, men uansett bør det skaffes hvis man vil ha et nytt Freelancer, men blir :psyduck: av X-serien. Er forøvrig en del mer greier å gjøre og mer stabilt etter at de slapp det for så å patche.
Sånn ellers håper jeg GoG slipper Waxworks denne uka siden det er stilig. Typisk dungeon crawl ala Might & Magic hvor man spiller i førsteperson med fastlåst kamera. Det som skiller dette fra lignende spill er at det er sinnsykt gørrete. Særlig når det ble sluppet i 1992 må det ha sjokkert. Uansett dør man ofte i dette og det er vanligvis av noe hysterisk. Krokodiller, Jack the Ripper og planteromvesener er ikke uhørte utøvere. Så får man et fint nærbilde hvor man får se resultatet. :spy:

Niggers, jeg går så langt som å si at steam er bedre enn en fysisk kopi, ingen CD-keys å tenke på, ikke no roting gjennom gamle esker for å finne gamle spill, og når man får 1-2mb dowloadspeed fra steampowered, gjør det meg absolutt ingenting.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg våger å støtte den uttalelsen, Steam har gått fra å være et irritasjonsmoment (i sine første levemåneder) til å være flaggskipet innen spilldistribusjon på pc.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Mens vi først er inne på Steam så finner dere nå Aquaria der. Aquaria er da et action-eventyraktig spill kraftig inspirert av et par ganske obskure spillserier kalt Castlevania og Metroid som nesten ingen har hørt om, og det er ganske så fett. Kort fortalt så spiller du ei jente som bor i havet, og så er det noe magi og greier og det er vanskelig å si noe om historien uten å spoile så jeg lar være. Ja, og så kan du lage mat. Det er artig. Gutta har fått lagd en Mac-patch til spillet, så hvis du er av den overbevisningen går det også an å spille.