Spillfisletråden

• Trådstarter Deleted member 91
  • Startdato

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Gangene er tilfeldig generert. Ser du hvor jeg vil med denne?

Han bruker to glitches i spillet, den velkjente dupinga av items og en glitch i forbindelse med mana shield (tappe mana i stedet for helse om du får juling) der han får en negativ helse og ikke kan dø. Hovedmålet med speedruns er å bruke alle konvensjonelle taktikker (dvs ingen juksekoder eller eksterne programmer) for å gjennomføre et spill så fort som overhodet mulig.

Drauden

SGs kollektive lillebror
Skulle ønske foreldre skjønte at man spiller fordi det er gøy, ikke for å lære å drepe folk med en tannpirker. Eller er det kanskje bare meg?

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg skulle ønske foreldre begynte å bry seg om ungen sin i stedet for å bruke spill som barnevakt, drite i hva de egentlig spiller og så legge skylda på spillet for uansett hva ungen måtte finne på. Filmer har aldersgrenser de fleste foreldre har et forhold til, men spill er tydeligvis en helt annen sak.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Mange foreldre tror jo at tallet på spillcoveret betyr vanskelighetsgrad. Bare hør med hvemsomhelst av de spillbutikkansatte på forumet.

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
/seconded

Se, ikke ettordsinnlegg.

oma

Village Drunk
Jepp, mange som hadde den innstillingen om at det er vanskelighetsgrad. Alltid moro naar barna overbeviser foreldrene om at GTA er 18 pga det er saa vanskelig, selvom det staar klart og tydelig paa koveret at det er pga det er voldelig.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Husker jeg var innom en butikk i Steinkjer der to gutter (10-12 år) prøvde å overtale mora til å kjøpe et av de der ræva PSP2PS2GTA-spillene. Etter å ha snakket vel og lenge med ekspeditøren utbrøt hun plutselig "Åh, er det attenårsgrense? Da er det uaktuelt!"

Det er jo langt større aldersmerking på spill enn det er på film, hvor vanskelig kan det være?

Med det sagt så hadde jeg ingen problemer med å kjøpe Carmageddon over disk når jeg var 12-13 =D

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Det ser ut som noen butikker har satt i gang alderssjekk på kjøp av spill. Da jeg handla PS3-en min på EB Games i Drammen var de to småtasser (12-ish) som nærmest løp til disken med en gang de fant CoD4 brukt. Innen jeg var ferdig med den obligatoriske kjappe rundturen og endte ved kassa igjen dreiv guttene og krangla med ekspeditøren om å få kjøpe det. De Vekslet mellom 3 temmelieg voldelige skyespill (Far Cry 2, CoD4 og ett til) og prøvde å bruke argumenter som at spill A var mer voldelig enn spill B og derfor burde de jo kunne kjøpe spill B. I tillegg var de så jævlig veslevoksne ("Hør nå her min gode mann..") at jeg nærmest fikk krampe. Han ene ville t.o.m. ta meg i hånda og gratulere meg da han hørte jeg skulle kjøpe en PS3.

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
argumenter som at spill A var mer voldelig enn spill B og derfor burde de jo kunne kjøpe spill B.
Minner meg om folk som forsvarer piratkopiering som lovlig siden det ikke er like ille som å stjele fra en butikk eller rane folk på gata.

Jeg ble spurt om legg når jeg kjøpte Alien trilogien, og jeg var 24 :( I mitt forsvar så hadde jeg nettop barbert meg!

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Vi er dritkjipe på alder på Aker Brygge, hvordan resten av kjeden er på det vet jeg ikke, men alle butikksjefer får ihvertfall beskjed om å følge aldersmerkingene ved salg.
Også vil jeg vil bare si 14 åringer ikke burde spille 18års merkede spill.

Drauden

SGs kollektive lillebror
Jeg ble spurt om legg når jeg kjøpte Alien trilogien, og jeg var 24 :( I mitt forsvar så hadde jeg nettop barbert meg!
Alien trilogien? Filmtrilogien? Jeg har aldri hørt om noen som har hatt problemer med å kjøpe en film med 18-årsgrense. Det var vel en 40 år gammel dame bak disken da?
Uansett, den svir.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Jeg fikk ikke lov til å kjøpe filmen GoldenEye (15årsgrene) på en Narvesenkiosk. Da var jeg såvidt 14.

Alien trilogien? Filmtrilogien? Jeg har aldri hørt om noen som har hatt problemer med å kjøpe en film med 18-årsgrense. Det var vel en 40 år gammel dame bak disken da?
Uansett, den svir.

Du har rett, det er null stress å kjøpe film med høy aldersgrense, og spill er ganske lett.. Men noter deg at det er strenge straffer / store bøter for å selge filmer til mindreårige, og det finnes også kontrollører for dette.

Salg av spill til mindreårige derimot går bare på policy, en butikk vil gjerne ha et godt rykte på seg, da det ikke finnes lover som dekker spill på samme måten som de dekker filmer. Aldersgrensene i Norge er anbefalte, og er ikke satt i stein.

tldr; Du kan få straff for å selge sin city til en 17-åring, mens hvis du selger GTA IV til en 12 år gammel uke så risikerer du kanskje jobben, men mest sansynlig bare et klask på lanken.

Hadde foreldrene brydd seg og hadde spill faktisk vært farlige så hadde det kanskje vært ekte aldersgrenser for spill her (Fakta)

disclaimer: nei, du kan ikke komme innom når jeg jobber for å kjøpe spill, jeg sladrer til morra di.