@ aldergrense diskusjonen litt tidligere i tråden.
Aldersgrenser på spill bør følges til en viss grad. Broren til dama er 9 år og han har fått seg GTA IV. Han påstår det er kjempebra og alt det der, men han skjønner ingenting. Historien og humoren går han hus forbi. Han klarer nesten ingen oppdrag. Han sitter og ser på walkthroughs på youtube, og alikevel får han det ikke til. Kameraten hans på 7 har også fått det spillet, og han er enda mer håpløs.
Hvorfor skal unger på under 10 år ha disse spillene? Det er ikke det at de er så voldelig, som jeg ser på som det største problemet. Greia er jo at de ikke får det til. De klarer det ikke. Spill med 18års grense er ikke beregnet på unger. Aldersgrensa kunne like gjerne markert vanskelighetsgrad, slik som mange foreldre tror. Jeg skjønner bare ikke hvorfor en forelder kaster bort 5-600kr på et spill ungen ikke skjønner noe av, når han kunne fått Banjo Kazooie eller Viva Pinata eller noe sånt, som han garantert hadde hatt det mer gøy med. Jeg har snakka med svigermor om det, og da får jeg bare til svar: Jeg har aldri vært streng med aldersgrenser for noen av barna mine, og de har da overlevd.