Dette er en interessant artikkel, skal jeg si dere. Eurogamer går gjennom noen av de kansellerte spillene til Bullfrog og Lionhead. Det første er Creation, som skulle bli et slags Carrier Command/tower defence-aktig spill hvor du tøffa rundt i en ubåt og manipulerte haier, skilpadder og fisk til å slåss for deg. Og det foregikk i samme univers som Syndicate. Best game ever, ikke sant? Vel, slik gikk det ikke:
I was present in the meeting where the game was cancelled; we presented our latest build that we were all very proud of, but at the end of the presentation there was the simple phrase: 'Sub games don't sell.' And that was that."
Det som er greia, er at jeg husker Creation skikkelig godt. Bullfrog kjørte en dev-dagbok i PC Gamer, og det var stor ståhei da det ble kansellert. Men veit dere hvorfor de fikk høre at ubåtspill ikke solgte? Jo, noen andre fikk greie på hva Creation var for noe, og fant ut at de skulle rushe ut et spill med stort sett samme konsept før Bullfrog fikk gjort sitt spill ferdig. Gjett hva, det spillet sugde og solgte dritt og ble dermed grunnen til at Creation ble kansellert. Husker ikke hva det andre spillet het eller hvem som lagde det, men jeg håper de fikk krupp alle mann.