Spillfisletråden

• Trådstarter Deleted member 91
  • Startdato
http://www.gamer.no/artikler/126139/ukens-podkast-playstation/

Som vanlig begynner vi uken med en ny episode av Retro Crew her på Gamer.no. Denne gangen tar Stavanger-partnerne våre fra Rad Crew oss tilbake til nittitallet, og til Sonys første inntog på konsollmarkedet med PlayStation.
Jostein Hakestad er episodens studiovert, og med seg på laget denne gangen har han Are Fløgstad og Inger Lise W. James.
...kan det være? Agahnim?

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Det er det og det har det alltid vært.

The Sess har fått seg nye jobb hos Revision3. Det betyr at han kommer til å jobbe mye med folk fra Destructoid framover noe som lover bra.
!

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Litt bransjemoro, her er en del av punktene som ble sendt fra en utgiver i fullt alvor da man må signere og godkjenne for å få anmeldereksemplar av spillet:

- Ikke publisere anmeldelse av <spillet> før 18. november 14:00
- Ikke kommunisere at man har tilgang til spillet til noen
- Ikke annonsere at en anmeldelse vil publiseres (Total Media Blackout, som <utgiver> kaller det)
- Anmeldelsen må ikke dukke opp i andre medier etter publiseringstidspunkt
- Ikke lov å ta skjermbilder, video eller lydopptak fra spillet
- Skal anmeldelsen trykkes i andre medier må du innhente signatur fra personen som får tilgang til anmeldelsen i disse mediene i egen NDA som skal videresendes til <utgiver>
- Brytes noen av disse reglene skal du betale en million pund til <utgiver>. Merk at avtalen er personlig, den som signerer er erstatningspliktig.
- Avtalen inneholder også informasjon fra historien som man ikke har lov til å snakke om i anmeldelsen. Ved å signere anmeldelsen er man også forhindret fra å skrive artikler i all fremtid som nevner disse episodene.

Så en liten quiz, hvilke av disse er Rockstar-pressemelding og hvem er kritisk journalistikk sitert fra Game Informer:

1: "Grand Theft Auto V evolves nearly every mechanic, features the biggest world in series history, and introduces a new technology that radically changes the way players experience the game."

2: "For Grand Theft Auto V, Rockstar Games har rebuilt most of the gameplay mechanics from the ground up."

3: "Grand Theft Auto V combines the best of Grand Theft Auto IV and Red Dead Redemption, giving players the larges openworld playground in Rockstar history with a huge and diverse city serving as the epicenter."
Takk til JonC!

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Nå blir Square-Enix sinna.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hitman: Absolution, eller?

Og ja, fy faen. Hadde jeg vært redaktør hadde jeg brutt alle de reglene der, bare på trass. Lovverket i Norge hadde nok tillatt meg å sende bilde av ræva mi som svar på eventuelle juridiske trusler uten at Squenix hadde hatt noe de skulle ha sagt.

Om det er Shitman da. Kan jo og være noe til WiiU, men de spilla kommer i salg allerede i dag borti statene selvom maskina først dukker opp den 18.

YESSS! I noen utgaver av BLOPS2 til PC er disk 2 Mass Effect 2. Virkelig et imponerende stykke arbeide av de som har klart det. XD

Heldigvis kan man fortsatt regge spillet rett på Steam med CD-keyen og laste ned derfra.

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
oooooooog DER.. var Neil Degrasse old og ikke kul lenger.
Nye skinnen i Bloodline Champions for Astronomer-klassen:

Du hadde et bra løp, mann. Jeg er stolt av å kunne si at jeg var fan før du ble en meme, men sånn går det fordi Ifuckinglovescience og internett generelt ødelegger alt.