Spillfisletråden

  • Trådstarter Deleted member 91
  • Startdato
Dark Souls + Soulcycle.


(vet ikke om Soulcycle er kommet til Norge enda? Det er vel ikke all verdens vesentlig for å skjønne videoen, men det er altså en av flere skitdyre treningskonseptfranchiser som er håtte om dagen, sammen med Orange Theory, Crossfit, og sikkert mange fler.)
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
Dette her...

 
En god konspirasjonsteori forlenger livet!

 
De har vel bekrefta at det er en vandresim så sjangsen for at man fighter Draguen særlig er vel liten. Lurer på om det får støtte for norsk tale.
 
Det har fått støtte fra NFI og da trooor jeg de er pålagt å ha en fullstendig norsk oversettelse evt. legge inn støtte for det etterhvert? Krillbite patcha ihvertfall inn norsk stemmeskuespill i Among the Sleep etter en stund.
 
Ganske mange av de spilla, særlig Funcom sine har fått støtte med kriteriet at det må ha minst norsk teksting etterhvert. Så ditcher de og får støtte til neste spill uansett. Skamdaløst.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Kan jo argumentere med at nor'dmenna kan det britiske språk (altså britisk) uansett og dermed ikke trenger teksting. Men ja. Det er jo bokstavelig talt bare å si til en random kis at kan ikke du bare oversette dette til fredagen'a og så be en annen kis se over neste uke.
 
Rimlig sikker på at Uglegutt fikk noe statstøtte, men ikke den der så de trengte ikke tekste det på norsk. de burde dog ha gjort det.
 
Okay, nå skal det nerdes. Hvis jeg har skjønt det riktig så er ett av de fire "kulturkravene" at originalmanuset må være på norsk eller samisk. Men dette kan velges bort til fordel for et knippe andre krav (som at det skal være laget i Norge eller angå norsk kultur).

Jeg lurer også på om man slipper unna med å skrive manuset på norsk, oversette det til engelsk, brenne originalmanuset, og så lansere spillet kun på engelsk - og ikke gidde bruke penger på norsk stemmeskuespill because why in the world ville du kastet penger ut av vinduet for en novelty.

NFI er sprø greier. Det verste tror jeg er at de ikke finansierer spill med PEGI 18+. Så The Last of Us og Red Dead Redemption 2 ville ikke fått statsstøtte. Og én film får ofte like mye penger som alle spill tilsammen selv om den norske spillindustrien er større økonomisk. You do you, Norway.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Har prata litt om det der med hun som styrer skuta (Kaja Hench Dyrlie) og spurte hvorfor it be how it be og det var visst det de fikk til innenfor økonomiske rammer og gjeldende regelverk. Så hvis det er noen trøst synes de som styrer det også at det er passe sprøtt.
 
Draugen, da. Det ser jo fint ut? Som en Stephen King/Alan Wake-aktig Tidemand og Gude. Jeg er optimistisk og småspent.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
En halvtimeslang video om speedrunning av SMB. Akkurat passe nerdete, interessant og comfy.

 
Likte godt den han hadde om Resident Evil Survivor for noen uker siden, fordi det ikke er så ofte han går gjennom spill jeg faktisk har spilt i tiden det kom ut. Av en eller annen grunn tvang jeg meg gjennom det, på tross av at det er helt ræv. Eneste grunnen til at jeg spilte det i første omgang var fordi jeg hadde pistolen jeg fikk med Time Crisis og trodde den skulle være kompatibel. Neida.
 
Sist redigert: