Spillquiz

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Det er faktisk bare én spake som åpner Diablos avlukke, men den er din.
 
(Man må åpne de to andre for å komme til den siste siste spaken, hvis man ikke har teleport, og har man det trenger man ikke å åpne noen av spakene :) )


?
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Telekinese, min gode mann. Det nye bildet har jeg ikke peiling på, dog.
 
Siden jeg sitter å kjeder meg her på morgen kvisten og det ikke kommer opp noen ny quiz så poster jeg en nå:

Hva heter det beste våpenet Squall kan få i FF8?
 
Lionheart

Hvilket spill er dette fra? Det blir for enkelt med bare å si navnet på spillet så jeg er også ute etter hva kællen vi ser på bildet heter, og hvilken rolle han har i spillet(nok med et overfladisk svar på siste).

 
Luca Blight fra Suikoden 2. Jeg elsker den siste kampen mot ham. Suikoden II er kanskje det beste spillet jeg noensinne har spilt - synd at det er så vanskelig å få tak i på PAL-versjon. Luca Blight var prins av Highland, men ble gjennom forræderi kronet til konge. Moren hans ble voldtatt av "banditter" - som senere skulle vise seg å være soldater fra Dunan - mens han så på. Dette skulle gi ham et voldsomt hat for Dunan, og hans plan blir dermed å kaste både Dunan og Highland inn i en blodig krig ved å arrangere et angrep på en ungdomsbrigade, der protagonisten og hans venn er de eneste overlevende. Han er besatt av makt, og massakrerer gjerne hele byer for å mate Beast Rune, en rune som ser ut til å ha mye til felles med Luca selv. Han blir drept av alliansehæren under et bakholdsangrep ved et skogholt, men hans "trofaste" general - Jowy - ønsker ikke å avslutte krigen. Jeg må beklage at jeg ikke går mer inn på det enn dette, men det er mange år siden jeg sist spilte dette fantastiske spillet.



Hvis noen kan si hvem det er, hvor vi møter ham og litt om hans historie blir jeg imponert.
 
Vel. Det blir ikke noe stort mer korrekt enn det.
Hyggelig å se noen andre som også har Suikoden 2 blandt sine absolutt favoritter. Det er alt for få av oss.

Personen på bildet ditt er George Prime. Han er blind på det ene øye, skulle egentlig vært venstre ifølge Suikoden V, kanskje bildet ditt er speilvendt, ikke vet jeg. Han mistet iallefall øyet sitt i kamp når han var ung, og ble reddet fra døden av Ferid. Han var en av de seks store generalene i Scarlet Moon Empire og en Ebony Moon Knight i Grasslands før han ble en Queens Royal Knight i Queendom of Falena på Ferids anbefaling. Når historien i Suikoden 2 utfaller seg kan han ikke oppholde seg i Falena fordi han er ettersøkt på drapet på dronningen. Han har kallenavnet "Deathblow Georg" I suikoden 2 finner du han på Tigermouth Path etter at du har beseiret Neclord. Du snakker til han, så sier han noe sånt som "I don't want to brag, but I am strong" å så joiner hæren din. Han er min absolutte favoritt "powertank" i spillet sammen med Victor. I følge Richmond er han svært glad i søtsaker også. Var det nok? Hvis det var det så kommer jeg tilbake med quiz når jeg har funnet en.

Edit: Jeg har alle suikoden spilla. Oh yeah!
 
Georg (eller George) Prime var aldri blind på noe øye. Det ser du også hvis du får den beste slutten på Suikoden 5, da han tar av seg øyelappen. Følgelig er han ikke blind når hendelsene fra Suikoden II utspiller seg, men han blir (i likhet med knekter) alltid vist i profil.

Jeg har alle Suikodenspillene NTSC-versjon (dog Suikoden IV er en piratkopi - jeg skal få kjøpt NTSC-versjon av den også). Til jul ønsker jeg meg dessuten alle spillene som PAL-versjon (bortsett fra III, som ikke finnes på PAL). Samlingen er allerede verdt en liten formue, og den komplette samlingen vil være reneste arvestykket.

Det var mer enn nok, Griever. Mitt "siste boss"-lag ser forresten slik ut: Pesmerga, Georg Prime og Tir (protagonisten fra Suikoden I) foran, og Riou, Luc og Mazus bak. På Suikoden I er det Viktor (rage rune), Flik (Thunder Rune) og Tir (Soul Eater) foran, og Cleo (flowing rune), Hellion (Mother Earth Rune) og Crowley (beste wind rune) bak. Som du sikkert forstår har jeg prøvd å kombinere alle de fire sterkeste (sett bort fra True Runes) elementrunene for å få til et kombinert superangrep. Dessverre har ikke Viktor passende forhold til Fire Rune.
 
Laget ditt på suikoden 2 er nesten helt likt mitt, bortsett fra at jeg liker å bruke Killey kun fordi han er forbannet kul, og victor da.... for han er også jævlig kul.

Ellers er det sykt lenge siden jeg spilte suikoden 1 og har ingen mulighet til å huske laget mitt der. Suikoden 3 skal spilles når jeg får swap magic som er sendt fra butikken, mens jeg har resten på pal, inkludert tactics som jeg ikke likte noe særlig for å være ærlig.

Ellers er ca. 1 time ifra den beste slutten på suikoden 5, så takk for at du røpte den for meg. =P Ny quiz komme senere i dag.

Edit: Dersom det kommer et Suikoden 6 spill ville mer info om Pesmerga være fortreffelig. Jeane også for all del.
 
Jupp. Her er en ny. Siden vi er inne på Suikoden kan vi ta denne svært, svært enkle, slik at man ikke trenger å være en suikoden nerd for å kunne svare:

Hvilken person som hadde en sentral rolle i et annet suikoden spill kan du få på laget ditt dersom du gjør Misty Ship sidequesten?
 
Skal jeg la noen andre få svare?

Unnskyld spoileren, men ta det rolig. Det er nok av andre godsaker mot slutten.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
En time til så sjekker jeg Wikipedia, svarer riktig og stiller et spørsmål om hvor mye skade Thunderbolt gjør per sekund og hvor stor splashdamage-rekkevidden på granater og raketter er i Quake. Pluss hvis du kan ramse opp navn på tjue tekstursett fra spillet og peke på viktige steder i spillet de ble brukt, samt peke på hovedtrekkene ved Vis-, Rad- og Bsp-loggene fra DM2.

Enten det, eller så kan dere mekke en Suikoden-quiz eller noe sånt. Makan.
 
D

Doctor Downs

Gjest
Jeg kommer deg bare i forkjøpet, jeg. Regner med at 24t.-regelen gjelder her også.

I hvilket spill er man denne kortbeina karen?



Amerikansk og europeisk tittel plz.