Spillquiz

For en udugelig, slapp gjeng dere er! Her får dere en passende straff (jeg tviler nemlig sterkt på at... noen som helst andre enn meg her på forumet har spillt dette, det er ikke akkurat kjent)

Men hvilket fantastiske spill er denne mikset fra? Sangen er rimelig identisk, bare at midi-tonene er byttet ut med el-gitar...
 
Skjøger! Ikke et eneste forslag engang? Ok, to hint:

Her får dere den originale versjonen av sangen (kan åpnes i blant annet VLC). Det andre hintet er spillet har på veldig mange måter mye til felles med Liero (det vet dere vel hva er for noe, i det minste).
 

Terje

mostly harmless
Slapp gjeng? Skjøger? En 8-kanals Screamtracker mod kan bare komme fra et gammelt DOS-spill, ditt dasslokk! Holdt meg til Amiga på den tiden, første PC'en jeg kjøpte kom med Win98. Jeg kan finne en liste med Liero-kloner (som jeg faktisk ikke hadde hørt om før du nevnte den nå) og begynne å ramse opp hvis du vil? :p
 
Tja.... siste versjon av spillet kom i '99, så... (første i '96). Vel, dere kan jo få vite at det det har til felles med liero er at det er et reeware dos-spill, kan spilles av flere spillere på et keyboard, og er utviklet av en finne. :p Bilde får dere om det enda ikke hjelper (jeg aner ikke hvor "undergrunns" dette spillet er, men jeg spillte det veldig mye med vennene mine da vi gikk på ungdomsskolen, i allefall (jeg er nå 21).
 
Nytt hint! Siden print screen ikke ser ut til å funke i dos, fant jeg ut at jeg like gjerne kunne filme skjermen, mens et par botter koser seg mot hverandre. Er rimelig utydelig, men her kommer det:

 
Ser ikke ut til at noen klarer denne, så får vel bare gi svaret: Wings!

Kult dos-spill som handlet om å fly små romskip, og kan spilles med fire spillere på et og samme tastatur. Var utrolig moro da jeg var 15 i allefall. Har kommet en oppfølger også, som koster penger (og derfor har ikke jeg testet den ettersom demoen var rimelig kjip). Originalen kan lastes ned her (selv om vi alle vet at ingen kommer til å gjøre det, er jo DOS).

Den som vil får ta neste.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Ok, her har dere en dere kan bryne dere på.

Hva var det aller første spillet med filmlisens, og hvem utga det?
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Nix, Lucasfilm Games begynte ikke å lage Star Wars-spill før på nitti-tallet. Og nei, Star Wars Arcade er ikke riktig svar heller. :)
 

Trench_Rat

Sommerbildene våre
Raiders of the Lost Ark på atari 2600 og det var atari games som utga det?
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Nix. Første filmlisensierte spillet var faktisk The Dark Crystal, et tekst-basert adventurespill basert på filmen med samme navn. Utgitt av Sierra og programmert av ingen ringere enn Al Lowe. :)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Okay! For å få tråden i gang igjen, kan jeg jo spørre om hvilke to spill jeg spiller en del av om dagen. Et par hint skal dere få (siden jeg ikke regner med at noen av dere har synske evner): Begge spillene er fra 2005, og det ene spilles på Wii mens det andre spilles på DS. Dessuten har jeg lagt opp litt musikk fra hvert av spillene, her og her. Tips: Det lønner seg å kunne begge hvis du skal svare. ^_^
 
Kjenner godt igjen hardcore, men skal vel holde kjeft så vinneren må kunne svare på begge. Men hvordan kan et Wii-spill være fra 2005...? Med mindre du mener et GC spill, og jeg ser jo at du sier at det SPILLES på wii når jeg leser inlegget ditt igjen, ikke at det er et Wii-spill.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Tenkehetta er på, ser vi. ;)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Bom på begge. :p