Siden jeg ikke kjente den igjen gjetter jeg bare det spillet som står i ID3 taggen på fila skal ikke si hva det er for de som vil late som om de klarte det selv.
Hæ? Trodde jeg fjernet det jeg? iTunes-en min klarer ikke lese noe info i id3-taggen i allefall. Fins det enda et lag med navnsetting som iTunes ikke kan se? :S
Ja, det er ID3v1 og v2, tror jeg. Eller noe slikt, den nyere versjonen har iallefall flere kategorier med info man kan fylle ut. ITunes gidder som Nicholas sa kun å bry seg med v2 (teknohoreri), mens andre programmer som f.eks. Winamp bruker det de finner, altså v1 om det ikke er v2 til stede. Mange filer har både v1 og v2 for å sikre kompatibilitet med alle slags avspillere, så når man sletter den ene i iTunes vil den andre fortsatt være der.
Åja, og så en quiz: Gjett opprinnelsen til dette stykket herlig MIDIhet. (Tror ikke MIDIer har mye infotagger...)
Regner med at det er mer enn én låt i Monkey Island, Halky.
Til de av dere som lurte på hvorfor denne tråden dør ut hele tiden: Det er fordi dere kjøtthuer poster retrodrit kun 10% av folka som henger her husker og kun 0% gidder å svare på. Dere har en egen tråd å drepe med sånt, post heller litt relevante ting vi bebiser har litt sjans å svare på også her.
No shit Nicko. Jeg har spilt og fullført Monkey 1 så vet godt at det er mere en akkurat en melodi. Men det er vel ofte mest logisk at det er en eller annen form for intro melodi som blir poster her, sånn at folk faktisk har en sjangs til og kunne svare rett her
Jeg spilte ikke Monkey Island serien (det finnes bare tre ) før for to år siden med SCUMM så at de er gamle er ingen unskyldning.
Er forøvrig enig i at dette ikke er intromusikken til 1, men det er ikke til 2 heller og tre hadde årntlig musikk så det er sikkert i hula til LeChuck eller noe.