Spillside-emnet.

Endre

Ødela forumet
Har du en egen (kanskje ganske ny?), norsk spillside du ønsker å fortelle oss om? Dette er emnet å gjøre det i.

Her følger noen enkle krav for å fortelle om siden din:
  • Siden må kun handle om spill.
  • Du, som innleggsforfatter, må være eieren/webmasteren.
  • Siden må oppdateres jevnlig.
  • Siden er ikke bare et spillforum, men har innhold i form av omtaler, nyheter og kanskje artikler.
  • Siden er ikke bare et design som «venter på innhold», men har faktisk noe å vise til.
Det er også viktig at du forteller oss:
  • Hva siden tilbyr (nyheter, omtaler, artiker, etc).
  • Hva sidens målsetning er.
  • Hvordan du/dere skal nå den.
  • Hvordan du/dere ønsker å skille dere ut fra mengden (hvis du/dere har tenkt på det).
  • Hvor mange som arbeider på siden.
Når du legger ut spillsiden din her, er det viktig å være klar over at du kommer til å få tilbakemelding fra andre medlemmer, kanskje også kritikk. Hvis dette er noe du ikke ønsker å ta imot, har det heller ingen hensikt å fortelle om siden din her.

GNM

Dette er et skoleprosjekt som er lagd av meg og to andre.

Denne siden har et invisionfree forum, og noen anmeldelser. Anmeldelsene er ikke noe å skryte av i det hele tatt, og skal ikke tas seriøst.

Siden var ferdig i Juni, og skal ikke jobbes noe mer på da prosjektet er ferdig.

Vi fikk 5 på den siden. Siden er hostet av skoen, og er lagd i MS Frontpag

(Ja, jeg vet at denne her ikke oppfylte alle kriteriene, men det er en "spillside")

Åpen for kritikk.

Den handler om spill også. Kall det gjerne en Frontpage-utgave av spillegal.com.

Presentasjon av Spillarena.no

Spillarena.no ble opprettet 17. april som en annerledes spillside og med grunnlag i gamle dataportalen.com sine 49 spill, ble det uviklet en database som skulle gi anmeldelser, skjermbilder og annen ekstra relevant informasjon til hvert spill. Sida dekker formatene PC, PlayStation 2, GameCube, XBox og en Retro-seksjon som mest dreier seg om spill sluppet før år 2000. Totalt er det foreløpig litt over 70 spill som dekkes. Dette antallet øker hele tida og en beregning nå skal være rundt 5 til 10 nye spill i uka.

Det ble også nettopp klart et skikkelig skjermbildegalleri som skal gjøre det lettere å gå fra skjermbilde til skjermbilde til hvert spill. Det finnes to ulike design, et lyst og et mørkt design som kan velges med bare et museklikk. Litt mer innviklet i forumet, men det går til en viss grad. Webmasteren for spillarena.no er undertegnede og jeg har gjort så og si hele sida selv. Har noen få skribenter som skriver anmeldelser og noen nyhetsaker i ny og ne. Har som plan å oppdatere den minst en gang til dagen og hver mandag oppdateres sida med et helt nytt utvalgt bilde og tre nye spill velges ut på slump blant de spillene som dekkes.

Spillarena baserer seg på å være en enkel spillside som setter spillene og brukeren i fokus. Brukeren skal lett kunne finne informasjonen til det spillet han eller hun leter etter og har egentlig som mål å bli en meget brukervennlig spillside og en ressurs. For å oppnå denne biten, kreves det tålmodighet fra min side :p Men også aktivitet blant brukerne av sida, slik at den kan bli rettet på sånn at så mange som mulig blir fornøyde. Det er en liten data-del, men den dekker kun noen få nyheter og har en Google-søkemotor. Det finnes også en Download-seksjon, men den oppdateres bare ved behov og henger vel egentlig igjen fra gamle Dataportalen.

Adressen til sida er www.spillarena.no

Det som "venter på innhold" er ofte bak kulissene, så alle linker skal så og si fungere. Når det kommer til designet og selve sida, er det, akkurat nå, det beste jeg kan lage selv med mine HTML/PHP/CSS-kunnskaper. Den er validert, noe som betyr at både brukere av Internet Explorer og Opera skal kunne se sida på en lik måte. Skifte av designet med et museklikk fungerer bare på IE. Du som Opera-bruker kan lett endre designet på verktøylinja i din nettleser.

Bare for å fortelle en liten ting til slutt. SA har ingen intensjoner om å bli Norges beste, verdens feteste, kuleste, viktigste spillside. Det skal være en alternativ spillside som skal brukes som en ressurs for spillnyheter og informasjon til ulike spill ikke som en konkurrent til de andre spillsidene som finnes :)

Yeah.

Må bare legge til at SA ikke har hatt noen lett start, men tanke på dataportalen.com og skoen sin, hmmmm, hva skal man kalle det, skoen sin popularitet blant mange SG brukere. Jeg vil bare si at skoen gjør en god jobb, gir ikke opp, og han jobber hardt for det. Selv om SA ikke er en stor side, med få skribenter, men alle gjørså godt de kan, og gjør dette på fritidsbasis, for å kunne opprettholde en alternativ spillside.

Vet ikke om jeg formulerte meg riktig., men men.

:konge: :kos:

Hei, jeg er redaktør for www.GamesFreak.net
Vi er en ganske nyopprettet webside, og startet for ganske nøyaktig 6mnd siden, altså i romjulen 2003.

Vi tilbyr daglig oppdaterte nyheter (bortsett fra sommerferien til GF som varer frem til 21 Juli) som er informative og kan gi leseren den info han\hun trenger angående en nyhetssak. Vi har også omtaler på mange av de største utviklerene og utgiverenes spill til alle konsoller, selv om vi for øyeblikket har en smule dårlig dekning på Nintendo sine produkter, noe vi jobber med og bli bedre på, og har derfor ansatt en helt egen journalist på Nintendo.

Målet til GamesFreak.net er ikke nødvendigvis og bli den største norske spillsiden, men en spillside folk kan besøke hvis de trenger nedlastinger, dersom vi har norges største nedlastings-seksjon for spill per dags dato, noe vi vil fortsette med. Og en webside der folk kan lese omtaler av spill de vurderer og kjøpe. Rett og slett en ressurs for spill-interriserte.

Vi ønsker og nå dette ved og spre ryktet blandt folket selv, og istedenfor at vi selv skryter så veldig av oss selv med reklame (litt ironisk og poste her, jeg vet) så vil vi heller at brukere skal "verve" venner o.l. Vi mener at hvis vi leverer ett bra nyhetsprodukt og gode anmelderser av spill, og har de fleste nedlastingene som folk ønsker, og når de er fornøyd, vil de komme tilbake (håper vi :p)

Vi kommer gjerne ikke til og skille oss så ekstremt ut fra mengden, nå som mange norske spillsider satser på mye det samme, men alikavel er alle litt forskjellig. Vi satser mest på nyheter, anmeldelser, nedlastinger og ett forum, som brukere kan diskutere i, og spørre etter hjelp og få ett raskt svar. Vi har satset mye på forum i det siste, og få liv i det, noe som har hvert vellykket, se selv på www.forum.gamesfreak.net

Vi har 6 stk som jobber på GamesFreak per dag dato, da det er 3 av oss som skriver artikler, for det meste meg selv, også har vi 1 anmelder for xbox spill, og en forum-moderator.
I tillegg til dette får vi da vår nye ansatte til og begynne i august, som da vil skrive nyheter og teste Nintendo-spill.

Tenshi B)

har aldri likt phpnuke så godt, men siden ser bra ut. mange nyheter, og innholdet er jo det viktigste. Stå på :tommelopp:

Tenchi: Du kjenner vel Elymas (Matze) da?
Han som vant den super-jalla "nerd" genseren på Nerd på NRK

Kjenner han veldig godt. Går på samme skole og base.

Hei, takk for tilbakemeldinger. Er veldig mange som ikke liker php-nuke, kan vel godt skjønnes, selv liker jeg det, rett og slett fordi det var noe av det første jeg begynte og bruke, og da ble det bare slik. Men målet er og til slutt modde det såpass mye at det nesten ikke kan kalles nuke lenger.

Nå for tiden er det ingen nyheter p.g.a ferie da, men livet i forumet vokser som bare søren da :)
Og ja jeg kjenner godt Elymas, har han på msn og faktisk, også henger han mye i GF sitt forum.

Tenshi :ler:

Hehe, Tenshi, ta deg en ferie du. Jeg har hatt ferie hele tiden. Dvs, sida tar ikke ferie, jeg tar ikke ferie. Men ferie fra skole har jeg hatt i 1 år nå. Kanskje på tide å komme seg på jobb/skole igjen, så jeg har noe å ta ferie fra >_<

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Opprinnelig skrevet av Scarface@29.06.2004, 02.03
GNM

Denne siden har et invisionfree forum,  og noen anmeldelser. Anmeldelsene er ikke noe å skryte av i det hele tatt, og skal ikke tas seriøst.

Siden var ferdig i Juni, og skal ikke jobbes noe mer på da prosjektet er ferdig.

(Ja, jeg vet at denne her ikke oppfylte alle kriteriene, men det er en "spillside")

Åpen for kritikk.
fy søren for en grusom side. men at anmeldelsene var skrevet i gedigne bokstaver for å dekke over hvor intetsigende og korte de var, var forsåvidt lattervekkende. hva er egentlig siden godt for hvis anmeldelsene ikke skal tas seriøst?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ang. Spillarena.no:
Opprinnelig skrevet av Tøffelen
Det skal være en alternativ spillside som skal brukes som en ressurs for spillnyheter og informasjon til ulike spill ikke som en konkurrent til de andre spillsidene som finnes [...]
Du ser forhåpentligvis at dette er en selvmotsigelse? :p
Hva innholdet angår, så er det altfor tynt. Det finnes spillinformasjon, men ingen omtaler. Det finnes juksekoder, men ingen guides. Det finnes noen skjermbilder, men ingen filmer eller demoer. Litt som å skulle smøre på fem brødskiver med bare en liten smørklatt på kniven.
Slagordet "Din spillside!" er liksom ikke helt dekkende når det er så fryktelig, fryktelig lite man får vite om hvert spill.
Og hva i svarte skal "Utseendebyttet fungerer ikke på denne siden, beklager" bety? Skjerpings. Funker det på en side, skal det steike meg funke på alle. :p
Og, vel... "Det er det blodigste spillet gjenom tidene, det er blitt gitt ut på alle tenkelige formater, men PlayStation-utgaven av voldspillet ble den beste." (Sagt om Doom, hentet fra Spillarena)
Du gadd ikke skrive mer enn dette om Doom? Da er det faktisk ingen vits i å ha noe tekst om det i det hele tatt. Særlig ikke når det skal være så fullt av feil som dette; Doom er IKKE gitt ut på alle tenkelige plattformer, det er iallefall IKKE det blodigste spillet gjennom tidene og hvis PS-utgaven er den beste ber jeg deg trekke kraniet ut av endetarmen og teste Nintendo 64-versjonen. Hvis det ikke er godt nok, tenk litt på multiplayer- og mod-mulighetene du har i PC-versjonen.

tror ikke det er så lett å holde på med en spilleside nesten helt alene. Man får jo informasjon, til rett tid og ikke ett halvt år tidligere. spillegal har jo mange skriptenter i forhold til Sa.

Ang. gnm, sider som lages i frontpage kan ikke bli noe annet en styggge. Særlig når man bruker ferdiglagede objekter. Skal man lage ei side er det lurt å kunne kode selv.

Opprinnelig skrevet av Gateway666+06.07.2004, 19.44-->
<!--QuoteBegin-Scarface
@29.06.2004, 02.03
GNM

Denne siden har et invisionfree forum,  og noen anmeldelser. Anmeldelsene er ikke noe å skryte av i det hele tatt, og skal ikke tas seriøst.

Åpen for kritikk.
fy søren for en grusom side. men at anmeldelsene var skrevet i gedigne bokstaver for å dekke over hvor intetsigende og korte de var, var forsåvidt lattervekkende. hva er egentlig siden godt for hvis anmeldelsene ikke skal tas seriøst? [/b]
Lattervekkende, ja.

Det eneste som er bra med siden er designet, men det suger liksom litt det og.

Yetipants, et sted har du blingset. Det finnes anmeldelser til de fleste av spillene. Det finnes link som heter Les anmeldelsen under overskriften "Ekstra" på spillinformasjonssidene. Og den teksten som står til hvert spill er en ingress. Når det kommer til demoer og filmer, så legges nok det til etterhvert. Husk på at jeg jobber stort sett alene med denne sida, samt jeg har et liv utenfor cyberspace og har jobbet med sida siden 17. april. Startet med de 49 spillene fra gamle Dataportalen.com, så det finnes iallfall 60 anmeldelser blant de 76 spillene som foreløpig ligger der. Jeg har iallfall slagordet "Din spillside!" som er bedre enn å skrive "Norges beste spillside", som de fleste fjortissene skriver på sine små spillsider som ikke skiller seg ut fra andre.

Kan også legge til som et lite apropos om at jeg skal bytte ut den teksten der det står Les anmeldelsen, Diskuter i forumet og Offisiell hjemmeside, med noen knapper. Skal få noen til å fikse slike sånn at de passer til både lyst og mørkt design.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Okay. Omtalene var iallefall så godt gjemt at jeg ikke fant dem. :p
Og du må bli sånn som oss på Spillegal, vi er online 24/7.

Opprinnelig skrevet av Yetipants@06.07.2004, 20.55
Okay. Omtalene var iallefall så godt gjemt at jeg ikke fant dem. :p
Og du må bli sånn som oss på Spillegal, vi er online 24/7.
70935​
..hva skal man med et liv, når man kan la være å ha et?

Bare sånn BTW, Yetipants. Har fått noen knapper nå på infosidene, sånn at det skal bli lettere å se om det finnes anmeldelse, diskusjon og koder til spillene.
Er ferdig med GameCube-spillene, skal fortsette med resten..

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jaiks. Du gir voldsomme karakterer, må jeg si. SJU til Enter the Matrix? Skjerpings.
Og NI KOMMA FIRE til Star Fox Adventures? Hva får Wind Waker da, tjue?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Stemmer, stemmer. Men folk har jo forskjellige meninger, og sånne ting.
Var bare en kommentar. ;)