Spillsjangre som du elsker...

Jeg har nok det man kan kalles for et liv en 90% av forummedlemme har. Du er en egotripp som tror du er så mye bedre ved å mislike en sjanger andre liker. Jeg mener nå fotballspill på PS2 eller Xbox eller lignende ikke kan sammenlignes med ekte fotball. Ikke fordi en av de er så mye bedre, men fordi de er så forskjellige at det blir teit å sammenligne.

Vis litt respekt å ikke kom med påstander du absolutt har null peiling på så kommer du deg fremover i livet du også.

åja..
jeg glemmte å nevne at jeg elsker strategi!!
favoritten er wc3:ft selfølgelig.
det er egentlig online delen som gjør strategispill til en av favorittene mine

Lodin

Der Waaaah
Opprinnelig skrevet av Freezar@24.08.2004, 17.45
Joda, men det er noe som kalles for et liv, men det har du tydeligvis ikke hørt om... Jeg mener bare at å spille sportspill på tv-skjermen ikke kan måle seg opp med å svette i virkeligheten, hvis du i det heletatt vil forstå det...
Altså bare min mening om sportspill.
92614​
Eneste sports spilla jeg driver med er wrestling relaterte. Altså trolig ikke noen god ide for meg å følge dine råd.

Oki, ikke følg mine råd da vettu :)
Saken er den at jeg glemte å føje til at første setning var litt ironisk ment, men min humor stinker, så det kom ikke fram.
Skjønner også godt hva du mener, men det at folk begynner å lage fiskespill og diverse andre spill som ligner er jo bare merkelig etter min mening.
Jeg angriper ikke fotballspill heller, men syns at sportspill generelt er unødvendige.
Nok om det, husk at jeg flere steder sier at det er bare er mine menigner, og derfor ikke prøver å forvrenge noens syn på sportspill.

joda, og du har helt rett i at man ikke kan sammenligne spill og virkelighet
Loco

Men jeg for min del vil si at det er en god ting... for når du sier at du sparker fotballen i nettet 1 min før slutt i en kjempe liga eller vm eller hva det nå enn skulle være så kan heller ikke DET sammenlignes med vm eller noen stor liga, så vi er inne i en evig ond sirkel her, vi får la det stå ved meninger.

For hvis du føler at du nettopp har skåret og vunnet vm for England, så er jo det litt rart uansett, nei?

"Dessuten er det ikke så lett å spille fotball i virkligheten i samme skala som spillene heller, du får vel ikke akkurat ofte sjansen å avgjøre verdensmesterskapet med straffespark 1 minutt før slutt, eller at du skyter inn Golden Goal på overtid."

Det går mest i RPG, grunnen til det er vel mest fordi man nesten alltid har flere valg om hva man vil gjøre + at man somregel kan lage en kar med de abilitiene som man vil..

Vel jeg liker veldig godt vestlig RPG, fordi de er store og har mange valg. Fovoritten innen denne sjangeren er vel KOTOR så jeg venter spent på Fable.

FPS er også en sjanger jeg elsker. Jeg liker vel mer de FPS spillene der du ikke er helt uovervinnelig, selv om jeg setter pris på en god dose av Halo. å samme nivå som FPS kommer også krigsstrategispill a'la full spectrum warior.

Plattformspill med nydelig og gjennomført gameply slår alt. Fovorittspill i denne sjangeren er vel Jak and Daxter. Har mange gode minner innenfor denne sjangeren. :)

Jeg liker godt FPS-spill (CS, DOOM3 (og alle andre id software-spill), Joint Operations). Jeg har i det siste også fått øynene opp for mmorpg-spill (hovedsaklig Anarchy Online).