Spillsjappa.com

#1
Hallo! Jeg har åpnet en liten nettbutikk med litt retro, brukt og nytt. Ta gjerne en tur innom siden og se om dere finner noe av interesse der. Designet er nok ikke av verdensklasse, men det funker greit nok. :)

Siden er under oppdatering og nettbutikken vil bli oppdatert fortløpende.

Spillsjappa.com
 
#4
Flott at noen endelig har startet en norsk nettbutikk med fokus på retro-spill, men det gjør ikke dette emnet noe mer akseptert av reglene.

Opprinnelig skrevet av Forumreglene
3. Ingen lobbyvirksomhet: Det er forbudt å bruke dette forumet som et sted for å promotere egen side eller andre tjenester.
Sorry. :(

Redigert: Da har vi bestem oss for å åpne emnet igjen. Vi liker butikken, og sonic_the_hedgehog har vært medlem på sg såpass lenge at vi vet han ikke bare er her for å reklamere. Lykke til med driften. :tommelopp:
 
#5
Tørr jeg spørre hvordan du ble oppmerksom på det? Vurderte å kommentere saken selv. Sonic har vel vært her ca like lenge som meg selv, og var en av de største Dreamcast-supporterne. Husker også godt seksjonen han hadde på TV2, det var faktisk ganske så god lesning.

Ellers regner jeg kun som lobbyvirksomhet om man registrerer seg med egenreklame som eneste agenda.

Edit:
Var ikke meningen å virke veldig oppblåst på den siste setningen der, ville bare skyte inn min oppfatning av regelen siden det var jeg som oppførte den.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#6
Tjihi. Uansett, for å komme med litt konstruktiv kritikk... hva med å få noen til å lage et dugandes design til sida? Det som er der nå ser mest ut som om det er laget på en sen søndagskveld av noen som ikke var veldig engasjert. Skjønner at det kanskje ikke er førstepri, men det ser veldig uproft ut slik det er nå. Da hadde faktisk en mye enklere design (færre bilder, mindre rot) vært bedre.
 

Lodin

Der Waaaah
#7
Ser ut som noe rask fra 1995. Tror nok dere bør prioritere designet ja.
Folk kommer ikke til å stole fem meter på sida så lenge den ser sånn ut.
 
#9
Opprinnelig skrevet av plan_9+22.09.2005, 18.23-->
Tørr jeg spørre hvordan du ble oppmerksom på det?[/b]
Vel, jeg husker fyren såvidt fra gamle SG, pluss at jeg hadde en prat med Endre som bekreftet at han har vært her veldig lenge. Selv var jeg ikke spesielt aktiv på gamle SG, så er ikke noe rart hvis du ikke husker meg.

<!--QuoteBegin-plan_9

Ellers regner jeg kun som lobbyvirksomhet om man registrerer seg med egenreklame som eneste agenda.
Er ikke uenig i den tolkningen. Problemet var det at jeg ikke kunne huske å ha sett noe til sonic_the_hedgehog her på nye SG, så jeg antok han var helt ny her. Dessuten var jeg veldig usikker på om det var samme fyren som jeg kunne huske fra gamle SG, men dette ble litt klarere etter å ha snakke med Endre.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#10
Jeg har også noen forslag til forbedringer:

1) Dere har linker til mye annet skrot i menyen på venstre side, men ikke et ord om fraktkostnader? Det pleier å være ganske lett tilgjengelig andre steder. Dessuten hadde én pris for frakt uansett kjøpesum vært enklere å forholde seg til for kunden.

2) Hadde jeg vært dere, hadde jeg også skrevet noe om angrerett under Returvilkår. Kunden har 14 dagers angrerett uansett, men kan få opptil 1 års angrerett hvis nettbutikken ikke opplyser om angreretten.
 
#11
Opprinnelig skrevet av Houseman@23.09.2005, 00.20
Jeg har også noen forslag til forbedringer:

1) Dere har linker til mye annet skrot i menyen på venstre side, men ikke et ord om fraktkostnader? Det pleier å være ganske lett tilgjengelig andre steder. Dessuten hadde én pris for frakt uansett kjøpesum vært enklere å forholde seg til for kunden.
263362​
Porto er inkludert i prisen på spill.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#12
Jøss. Javel.

Men hvis man kjøper flere titler, må man betale 60 kroner for en Norgespakke. Hvis jeg skulle finne på å ville bestille tre spill, vil altså Spillsjappa heller betale 66 kroner i samlet porto når jeg bestiller ett og ett spill enn å betale 60 kroner for å sende alle samtidig. Smart.
 
#13
Opprinnelig skrevet av Houseman@26.09.2005, 02.43
Jøss. Javel.

Men hvis man kjøper flere titler, må man betale 60 kroner for en Norgespakke. Hvis jeg skulle finne på å ville bestille tre spill, vil altså Spillsjappa heller betale 66 kroner i samlet porto når jeg bestiller ett og ett spill enn å betale 60 kroner for å sende alle samtidig. Smart.
263924​
Først vil jeg bare si takk til moderatorene for at dere valgte å åpne emnet igjen!
Takk til alle for ris og ros, er hyggelig at de fleste er positive til en norsk retrobutikk!

Houseman, jeg må si at jeg ikke helt følger tankegangen din nå. Porto er alltid inkludert i våre priser, noe som vi spesifiserer i bestillingsvilkårene våre. Vi ønsker primært ikke å sende pakker siden dette er en merkostnad både for kundene og for oss. Bestiller man flere spill sender vi disse sammen helt til det blir ulønnsomt i brevpost (vekt osv.).
Linkene vi kjører på venstre side er jo alle relevante ting, dette er jo linker til andre steder på siden og ikke noe jeg ville kategorisert som "skrot". Pegi ordningen f.eks. har vi valgt å skrive litt om til fordel for foreldre og andre som ikke har mye erfaring med å kjøpe spill til barn.

Jeg ser at de fleste her kicker på designet. Det er ikke verdens mest innovative design, men når vi kontaktet forskjellige webdesignere var prisen for siden 35.000 til 50.000 å lage. Dette var ikke aktuelt, og derfor gikk vi for en betraktelig billigere løsning men dog ikke en designer perle.

Hovedfokusen var rett og slett å komme oss på nett, å bli synlige for publikum. Responsen har vært veldig god (mye takket være Spillegal sitt forum) og kundene har begynt å komme litt etter litt.

Når det kommer til at folk kanskje ikke stoler på siden pga. design tror jeg ikke det stemmer, har heller vært borti det motsatte, flotte sider med sykt bra design og kundeservice deretter. Men vi håper jo å få bygget opp et bra rykte via jungeltelegrafen.

Skal få gjort noe med kampanjesiden slik at man slipper å vente 7 sekunder på å komme inn på siden.

Helt til slutt må jeg si at det er moro at folk fortsatt husker Dreamcast magasinet mitt og i tillegg syns det var bra å lese! Det varmer godt i hjerterota ja, og setter igang ville mimretripper til en svunnen tid :)
 
#14
Vis Sonic_the_Hedgehog er gamle Sonic fra det gamle SG, så vil jeg si noe.
Men det ikke er samme person, så jeg skal ikke blande meg :)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#16
Jeg var snill og redigerte slik at Ghaz slapp.
 
#18
Opprinnelig skrevet av plan_9@28.09.2005, 22.49
Du tenker IKKE på samme person. Vet hvem begge er. Rediger gjerne posten din for ikke å skremme lett mistenksomme mennesker.
264657​
OK. Ville bare si ifra.