Spilltoppen CIX: Half-Life 2

Nominert av kilik

• Death

Stemmer: 0 0,0%

• Totalt antall stemmer
    46
Bare for å ha nevnt det var de i gang med TF2 flere år før Source kom på banen.
Sant, men utviklingen pre-source ble jo sammenliknet med Duke Nukem forever?
Det var vel først etter HL2 at de faktisk fikk fart på sakene, og droppet hele realismegreia ingen liker.

Har det blitt sagt noe om når Valve skal komme med ny spill-motor egentlig? De har jo oppgradert Source rimelig heftig, og den holder seg bra så langt, men de kan vel ikke vente helt til HL3 med ny motor akkurat.

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Ikke no problem å vente så lenge med ny motor så lenge de skifter girkassa og kløtsjen HØHØ.

Jeg har forresten ikke spilt Half-Life 2.

Novastrum

Feminist-elitist
Nei, egentlig ikke, så lenge man har flinke folk på laget.

Er jo bare å se på hvor mye Quake-engine ()Quake->QuakeWorld) er brukt til, f.eks:

Bare hoppet fra Quake (1) til Half-Life (1) er omtrent uendelig stort. Valve sitter på en mengde meget kompetente folk.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg så Alteria og Fitzquake ca. samtidig og lurte i et sekunds tid på om det faktisk var laget et spill ved navnet Fiteria..

Jeg elsker Half life og jeg var en av de som kjøpte ny pc den dagen når spillet kom ut med et skjermkort til over 5k. D;

Anyway, første gang jeg spilte HL2 så ble jeg skuffet, og det kan jeg takke de sinnsykt hypa opp Valve fysikkmotorene og AI som ble skrytet opp i himmelen, AI var jo hjernedøde, så jeg runnet det , og lot det ligge og mente at HL var km ganger bedre.

Ifjor høst eller no så startet jeg på det igjen siden jeg ville også spille e1, og jeg elsket det, jeg satt å tenkte hvorfor i all verden jeg ikke ble så begeisret første gangen, klareste hot det går an å gi ut. :elsk:

Novastrum

Feminist-elitist
Hadde du bedre maskin andre gangen?

Det tenkte jeg faktisk ikke over .. men ja, Første gangen hadde jeg et .. øhh, nå kom jeg på åssen det var - jeg kjøpte meg en helt ny pc, men beholdt skjermkortet; et GF4 GTS kort og samme dagen som GF 6 6800 ble lansert (halvt år etterpå) kjøpte jeg det til rundt 5k, det var slik det var. Jeg bryr meg egentlig svært lite om grafikken men når jeg tenker meg om så støttet jo ikke GF4 kortet mitt DX8, var det ikke?

Ble jo forsåvidt imponert av grafikken også første gang, kjørte jo det bra og laggfritt og alt på medium. Jeg stusser enda over hvorfor jeg ikke likte det første gangen enda.
For øvrig .. jeg startet på Opposing Force forrige uke, siden jeg bare har runnet det en gang, har kommet midtveis, som jeg elsker de spilla ! ;D ( Tåler så lite på Hard i OF : ( )

Edit: Fiksa faktafeil xD