Spilltoppen CVII: MGS2:SoL

Nominert av GarlandG

• Totalt antall stemmer
    42
Å jeg sier at det ikke er det, fordi det er ikke det. Alle som har spilt spillene vet da dette. Det var nøyaktig på grunn av tull som dette at jeg sa at jeg ikke ville svare på slik bullshit i utgangspunktet.

Kan noen vennligst forklare meg poenget med all nigger/neger/negererings pratet som er på SG?

Jeg redigerte faktisk vekk at jeg visste at iallefall flesteparten som bruker det ikke mener det rasistisk. Jeg redigerte det vekk fordi jeg mente det var noe unødvending å skrive.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Å jeg sier at det ikke er det, fordi det er ikke det. Alle som har spilt spillene vet da dette. Det var nøyaktig på grunn av tull som dette at jeg sa at jeg ikke ville svare på slik bullshit i utgangspunktet.
Ro ned 'a Lorang. Enhver som holder en liten mulighet for kritikk åpen mens man spiller Metal Gear Solid 4, ser at spillet er fullt av fjas. Plotthull i fleng, meningsløs kontinuitet, og som kronen på verket kommer time på time med kjedelig gjenfortelling av gamle historier, klemt inn for å liksom skulle gi mening til det neste forsøket på drama som utspiller seg når pratinga endelig tar slutt. Bunnen blir ikke nådd før figurene tar seg en halvtime til å forklare noe sprøyt som skjedde i de forrige spillene eller innimellom, for å illustrere et forsvinnende irrelevant poeng som da igjen skal gi mening til handlingen videre. Ikke bare er det meningsløst og like elegant som å skjære opp kake med sirkelsag, det er kav kjedelig og tydeligvis lagt inn utelukkende i et mislykket forsøk på å gi en aura av gjennomtenkthet og tyngde til historien. Det finnes ikke ett eneste plan hvor historien til MGS4 ikke faller fullstendig igjennom, og det vil jeg gjerne se deg si noe på. MGS2 hadde disse tendensene i fleng det også, men på grunn av at det ikke trakk så mange veksler på det som hadde skjedd tidligere i spillseriens kontinuitet var det hakket mer levelig. Fortsatt forferdelig klønete og drit kjedelig, men levelig. Om noe annet synes jeg MGS2 nå er bittelitt bedre enn før (les: en litt mindre fornærmelse) etter at jeg spilte MGS4.

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Oj, var visst jeg som nominerte dette. Hva kan jeg si? Har runna spillet nærmere 30 ganger, noe som tyder på at det er noe jeg liker ved det. Historien er jævlig bra, men jeg kunne vel egentlig ikke gitt mer faen i gameplayet. Eller var det motsatt? Hmmm.

Genialt spill, jeg synes også handlingen her er engasjerende. Yeti kommer sikkert med noe elitistiske kommentarer, men jeg synes handlingen var helt ypperlig, selv om den var noe forvirrende på slutten. Hadde aldri noe problem med å spille Raiden, selv om Tanker delen er noe av det beste som er laget noensinne, designmessig. Veldig synd at det ikke holdt seg like bra gjennom hele spillet, men det var likevel underholdene nok i massevis.

...det er forøvrig langt mer codec prat i MGS2 en i noe annet MGS spill. MGS4 erstattet de med lange videosekvenser, samt en veldig annerledes mission-briefing. Men sånn totalt sett så er det vel litt mer prat i MGS4 enn MGS2, når man inkluderer video og codecs.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det er nok "litt" mer fjas i MGS4, ja. At bakgrunnen er animert og at det som regel bare er en nisse som prater gjør ikke så veldig mye forskjell, spør du meg.

Og hvis det er typisk elitistisk å ikke være helt ukritisk til det man velger å bruke tid på, da håper jeg FrP vinner valget og at alle supporterne deres møter opp utenfor Tinget sånn at vi kan teppebombe hele faenskapen.

Nei, det er innstillingen din til å tro at alt du tenker er det eneste "rette", og at alle må være som deg, som er elitistisk. Hele responsen jeg fikk fra deg nå oser av elitisme.

Men men, du er som du er.

MGS2 er et trivelig spill. Hele greia med Raiden er litt vel dristig og slutten er så over the top at man får vondt i hjernen, men det er godsort lell. Snake Eater er fortsatt mye, mye bedre og Firrern har jeg ENDA IKKE SPILT :argh:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Nei, det er innstillingen din til å tro at alt du tenker er det eneste "rette", og at alle må være som deg, som er elitistisk. Hele responsen jeg fikk fra deg nå oser av elitisme.
Selvfølgelig mener jeg at jeg har rett, ellers ville jeg ikke ha skrevet det. Det er samme årsak som ligger til grunn for at du skriver det du skriver. Jeg mener dog ikke at alle må mene det samme som meg, det går ikke an at alle skal være enige; saken er bare det at jeg liker å diskutere disse greiene her, er liksom derfor jeg henger på SG. Jeg prøver å komme med noen gode argumenter som kan overbevise andre om at mitt synspunkt er riktig, siden det er poenget med en diskusjon. Det er greit nok at du angriper grunnlaget for mitt synspunkt som ugyldig, meeen jeg mener at du tar feil der også. At jeg er "elitist" kan godt være - jeg vet ikke hva du legger i det begrepet - men når du ikke kommer med noen argumenter for å underbygge påstanden din blir det litt vanskelig å ta seriøst.

Sheriffen: Protip til når du skal spille MGS4 er å trykke Start, ned og så X hver gang et filmklipp begynner. ^^

oma

Village Drunk
MGS2 er fett nok ^^

Anngående den mgs2 og mgs4 praten, så har mgs2 mye kulere bosser (tilogmedfatman) enn mgs4. Det er rett og slett pinlig de der codecsamtalene der han våpenhandleren ringer og forklarer SPOILER: "åååååååååååååååååååååååå hun SPISTE ALLE BARNA I FANGELEIREN!?!?!? SÅ SYND!?!?!!" (jeg vet hun ikke spiste dem, men drepte dem)

Kan man ikke se at det er en flau samtale?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
"Jo Snake, veit du at denna dama der, hu vokste opp i <verdensdel>, i en liten landsby kalt <landsbynavn>, og så angreip dem vettu, og så måtte hu stikke av/blei'a tatt til fange, og så var det masse folk/unger der, og så drepte/åt 'a dem! Men nå går det bra, hu blei frisk da du drepte'a! Bra jobba, Snake!" X4.

Selvfølgelig mener jeg at jeg har rett, ellers ville jeg ikke ha skrevet det. Det er samme årsak som ligger til grunn for at du skriver det du skriver. Jeg mener dog ikke at alle må mene det samme som meg, det går ikke an at alle skal være enige; saken er bare det at jeg liker å diskutere disse greiene her, er liksom derfor jeg henger på SG. Jeg prøver å komme med noen gode argumenter som kan overbevise andre om at mitt synspunkt er riktig, siden det er poenget med en diskusjon. Det er greit nok at du angriper grunnlaget for mitt synspunkt som ugyldig, meeen jeg mener at du tar feil der også. At jeg er "elitist" kan godt være - jeg vet ikke hva du legger i det begrepet - men når du ikke kommer med noen argumenter for å underbygge påstanden din blir det litt vanskelig å ta seriøst.
Poenget er at du har ikke kommet med spesielt gode argumenter. Å gjøre narr av ting er ikke et argument. Man kan mene hva man vil, men så lenge man kommer med nedverdigelser overfor andre som mener noe annet, så er det elitistisk. Å si at folk er ukritiske fordi de liker en ting er ikke spesielt konstruktivt. Hvis det er de argumentene du har, så er de ikke særlig gode. Ja, eller å bruke helt på trynet idiotiske metaforer med vilje, det er heller ikke spesielt argumentativt. Jeg har ikke noe mot diskusjoner, men når den ene personen bruker hersketeknikk eller prøver å få en andre til å føle seg mindre, så er det bare barnslig og poengløst. Å late som du har en høyere standard og setter høyere krav til spill, er nettopp det som er elitistisk. Å tro at dine egne preferanser på noen måte er objektivt overlegen andres. Det høres bare ut som en dårlig politiker.

Men nå er det nok overtramp på en tråd som handler om noe helt annet.

Jeg skal ikke prøve å overbevise noen at Conan The Barbarian er et mesterverk av en film, men jeg digger det for det den er. Voldelig fantasyaction med Arnie som puler hekser og svimeslår kameler. Noen ting funker bare best i sin egen boble, og må nesten verdsettes for det der er.

Metal Gear Solid passer godt inn i samme kategorien. MGS prøver ikke være noen dyp opplevelse, men heller et over the top actionepos med ekstreme virkemidler. Og det klarer de ganske jævla godt i grunn. Saken er bare om man setter pris på sånt eller ikke. Jeg ser veldig mange grunner til hvorfor man skal mislike spillene, men også mange grunner til hvorfor man skal like dem. Så er det bare opp til hver enkelt hva man vektlegger mest når man skal vurdere spill.

Nå har jeg som sagt ikke spilt mgs4 enda :)argh:), så jeg baserer meg bare på MGS 1-3, men tror da ikke firrern er såå ulik dem på de mest vesentlige punktene?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Poenget er at du har ikke kommet med spesielt gode argumenter. Å gjøre narr av ting er ikke et argument. Man kan mene hva man vil, men så lenge man kommer med nedverdigelser overfor andre som mener noe annet, så er det elitistisk. Å si at folk er ukritiske fordi de liker en ting er ikke spesielt konstruktivt. Hvis det er de argumentene du har, så er de ikke særlig gode. Ja, eller å bruke helt på trynet idiotiske metaforer med vilje, det er heller ikke spesielt argumentativt. Jeg har ikke noe mot diskusjoner, men når den ene personen bruker hersketeknikk eller prøver å få en andre til å føle seg mindre, så er det bare barnslig og poengløst. Å late som du har en høyere standard og setter høyere krav til spill, er nettopp det som er elitistisk. Å tro at dine egne preferanser på noen måte er objektivt overlegen andres. Det høres bare ut som en dårlig politiker.
Jeg gjorde ikke narr av folk som likte spillet i første rekke, jeg uttalte min oppriktige mening om historien i Metal Gear Solid 4 som opplevelse. Det virker for meg som om du leste første setning i innlegget og overså resten. Jeg prøver ikke å framstå som en som har alle svarene og vet alt om hvordan historier skal mekkes, jeg mener bare at jeg evner å gjenkjenne dritt når jeg ser det (av samme grunn misliker jeg CSI-seriene intenst). Og hvis jeg framstår som en dårlig politiker burde det ikke være så vanskelig å tilbakevise argumentene mine, som framsatt noen ganger før også. Saken er bare den at jeg har vanskelig for å forstå hvordan noen kan spille gjennom alle Metal Gear Solid-spillene og sitte igjen med en følelse av at historiene som fortelles er gode. Derav kommentaren om at hvis man har litt kritisk sans så gjennomskuer man dem for det de er; dette er ikke elitistisk, snarere en anerkjennelse av at jeg ikke har mer å rutte med enn litt erfaring i å oppleve historier innenfor visse medier og mener det burde være barnemat for den gjengse spiller å se det samme som meg.

Angående metaforene jeg bruker så faller de stort sett innenfor kategorien "overdrivelse" for å få fram en humoristisk effekt samtidig som jeg understreker poenget. :p

Jeg skal ikke prøve å overbevise noen at Conan The Barbarian er et mesterverk av en film, men jeg digger det for det den er. Voldelig fantasyaction med Arnie som puler hekser og svimeslår kameler. Noen ting funker bare best i sin egen boble, og må nesten verdsettes for det der er.

Metal Gear Solid passer godt inn i samme kategorien. MGS prøver ikke være noen dyp opplevelse, men heller et over the top actionepos med ekstreme virkemidler. Og det klarer de ganske jævla godt i grunn. Saken er bare om man setter pris på sånt eller ikke. Jeg ser veldig mange grunner til hvorfor man skal mislike spillene, men også mange grunner til hvorfor man skal like dem. Så er det bare opp til hver enkelt hva man vektlegger mest når man skal vurdere spill.

Nå har jeg som sagt ikke spilt mgs4 enda :)argh:), så jeg baserer meg bare på MGS 1-3, men tror da ikke firrern er såå ulik dem på de mest vesentlige punktene?
Helt enig her. Smaken er som baken:p

Nei, 4'ern er ganske lik de andre med tanke på hvordan historien blir fortalt.
Veldig mye fokus på nano-maskinene og hvor grusomme disse PMC jævlene er
Men liker du MGS uten å måtte tenke på det som et mesterverk av en forestilling så er dette et spill med ekstreme kvaliteter:)

Jeg gjorde ikke narr av folk som likte spillet i første rekke, jeg uttalte min oppriktige mening om historien i Metal Gear Solid 4 som opplevelse. Det virker for meg som om du leste første setning i innlegget og overså resten. Jeg prøver ikke å framstå som en som har alle svarene og vet alt om hvordan historier skal mekkes, jeg mener bare at jeg evner å gjenkjenne dritt når jeg ser det (av samme grunn misliker jeg CSI-seriene intenst). Og hvis jeg framstår som en dårlig politiker burde det ikke være så vanskelig å tilbakevise argumentene mine, som framsatt noen ganger før også. Saken er bare den at jeg har vanskelig for å forstå hvordan noen kan spille gjennom alle Metal Gear Solid-spillene og sitte igjen med en følelse av at historiene som fortelles er gode. Derav kommentaren om at hvis man har litt kritisk sans så gjennomskuer man dem for det de er; dette er ikke elitistisk, snarere en anerkjennelse av at jeg ikke har mer å rutte med enn litt erfaring i å oppleve historier innenfor visse medier og mener det burde være barnemat for den gjengse spiller å se det samme som meg.

Angående metaforene jeg bruker så faller de stort sett innenfor kategorien "overdrivelse" for å få fram en humoristisk effekt samtidig som jeg understreker poenget. :p
Jeg er mer eller mindre enig i mye av det du sier her, og det er godt å lese en ikke-sarkastisk post fra deg. Sarkasme funker ikke i diskusjoner synes jeg, man får bare lyst til å bruke sarkasme tilbake, og selve poengene har lett for å drukne i all sarkasmen. :)

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg får skylde på Internett for å ha gjort meg til den blaserte jøden jeg er.