Jeg gjorde ikke narr av folk som likte spillet i første rekke, jeg uttalte min oppriktige mening om historien i Metal Gear Solid 4 som opplevelse. Det virker for meg som om du leste første setning i innlegget og overså resten. Jeg prøver ikke å framstå som en som har alle svarene og vet alt om hvordan historier skal mekkes, jeg mener bare at jeg evner å gjenkjenne dritt når jeg ser det (av samme grunn misliker jeg CSI-seriene intenst). Og hvis jeg framstår som en dårlig politiker burde det ikke være så vanskelig å tilbakevise argumentene mine, som framsatt noen ganger før også. Saken er bare den at jeg har vanskelig for å forstå hvordan noen kan spille gjennom alle Metal Gear Solid-spillene og sitte igjen med en følelse av at historiene som fortelles er
gode. Derav kommentaren om at hvis man har litt kritisk sans så gjennomskuer man dem for det de er; dette er ikke elitistisk, snarere en anerkjennelse av at jeg ikke har mer å rutte med enn litt erfaring i å oppleve historier innenfor visse medier og mener det burde være barnemat for den gjengse spiller å se det samme som meg.
Angående metaforene jeg bruker så faller de stort sett innenfor kategorien "overdrivelse" for å få fram en humoristisk effekt samtidig som jeg understreker poenget.