Spilltoppen LXI: Shadow of the Colossus

Nominert av Riku

• Trasig

Stemmer: 0 0,0%
  • Dask meg, jeg har ikke spilt dette

Stemmer: 0 0,0%

• Totalt antall stemmer
    1

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Shadow of the Colossus er et av få spill som tenker nytt, og om man liker det eller ei må man innrømme at det er en unik spillopplevelse.

Informasjon om avstemning:

Utvikler: Team ICO
Utgitt: 2006
Plattform: PlayStation 2

Regler:
- Avstemningen holdes oppe i omtrent tre dager.
- Kun én nominasjon om gangen per medlem.

Grillet - hotprosent :
Nocturne - 100 % hot
Shadow Hearts: Covenant - 100 % hot
Tetris - 97 % hot
Resident Evil 4 - 97 % hot
Duke Nukem 3D - 96 % hot
Eternal Darkness - 96 % hot
Max Payne - 94 % hot
Quake - 96 % hot
The Secret of Monkey Island - 96 % hot
Silent Hill 2 - 96 % hot
Hitman: Blood Money - 94 % hot
StarCraft - 94 % hot
Super Mario World - 94 % hot
The Legend of Zelda: Twilight Princess - 93 % hot
God of War - 92 % hot
Oddworld: Abe's Oddyssee - 91 % hot
Super Smash Bros. Melee - 91 % hot
Heart of Darkness - 90 % hot
Castlevania: Dawn of Sorrow - 89 % hot
Fahrenheit - 89 % hot
Gitaroo Man - 89 % hot
Return Fire - 88 % hot
Thief: The Dark Project - 88 % hot
Under a Killing Moon - 87 % hot
Fallout 2 - 86 % hot
Suikoden II - 86 % hot
Paper Mario - 85 % hot
Fallout - 84 % hot
Vampire: The Masquerade: Bloodlines - 84 % hot
God Hand - 83 % hot
Luigi's Mansion - 83 % hot
Soul Blazer - 83 % hot
Speedball 2: Brutal Deluxe - 83 % hot
Star Wars: Knights of the Old Republic - 83 % hot
Dungeon Keeper - 81 % hot
Lego Star Wars - 81 % hot
Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth - 80 % hot
Hotel Dusk: Room 215 - 80 % hot
Jade Empire - 80 % hot
Kingdom Hearts - 80 % hot
Ōkami - 78 % hot
Excite Truck - 76 % hot
Warcraft III - 76 % hot
Outcast - 75 % hot
Baldur's Gate II - 73 % hot
MediEvil - 73 % hot
Halo: Combat Evolved - 72 % hot
Canis Canem Edit - 76 % hot
Jet Set Radio Future - 69 % hot
Tales of Symphonia - 69 % hot
Valkyrie Profile - 66 % hot
Onimusha: Warlords - 66 % hot
Darwinia - 63 % hot
The Elder Scrolls IV: Oblivion - 60 % hot
Tekken 5 - 60 % hot
Halo 2 - 56 % hot
World of Warcraft - 43 % hot
Area 51 - 40 % hot
Shadow of Memories - 33 % hot
Red Steel - 15 % hot
<strike>Silent Bomber</strike>

Nominasjoner (nominert av):
ICO (justincase)
Grand Theft Auto: Vice City (kilik)
BioShock (novastrum)
Deus Ex: Invisible War (Darkstorm)
Gregory Horror Show (Sancti)
Adventure of Lolo (Psycho Mantis)
Halo 3 (Uteena)
Diablo 2 (sortulv)
Football Manager (sheriffen)
Final Fantasy IV (GarlandG)
Crash Team Racing (Nicholas)
Worms 2/Armageddon/World Party (Klaymen)
Grim Fandango (Adroon)
Indiana Jones and the Fate of Atlantis (Agradula)
Final Fantasy VII (AgentMC)
Star Ocean III: Till the End of Time (Psylopat)
Deus Ex (Halky)
Shin Megami Tensei 3: Nocturne (Aleks)
Spyro the Dragon (Tales)

Lodin

Der Waaaah
Veldig bra saker, men ikke like supert som Ico. Alikevel eier det ræv å banke digre kolosser og ri rundt på hesten sin. Burde heller utsatt det til PS3 siden det sliter vel mye på PS2 men men. Alt i alt en episk opplevlese på høyde med noen Zeldaer.

Et av mine favorittspill, og utrolig bra på alle måter. Her bortimot krever jeg gul score. Og dårligere enn Ico? Pføy! Ico har jeg ikke giddet gjøre ferdig engang.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg får meg ikke helt til å gi hot her, ganske enkelt fordi gameplayet er så lite spennende når man ikke denger bosser og kamerakontrollen er designet av Satan. På den annen side har spillet enormt god stemning og greier og greier. Hmm. Usikker, ja.

Selv etter å ha spilt igjennom dette to ganger så skjønner jeg ikke all kritikken kamerasystemet får. Bortsett fra at par små enkelttilfeller så kan jeg aldri huske å hatt noe trøbbel med å få kameraet der jeg vil ha det.

Dette er hot som fy, fantastisk spill.

Et av de beste spillene til PS2en noensinne. En klar hot. Musikken er helt fantastisk, grafikkmessig tyner den alt den kan ut av den stakkars sorte boksen, og det var fantastisk underholdende å slakte kolossene.

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Hadde heller aldri noe videre problemer med kamera. Men jeg hadde noen gode timer med underholdning mens jeg spilte! Jeg liker hvordan spillet krever av deg at du tenker, og slev om mange jeg kjenner virkelig mislikte det (kan oppfattes veldig stillegående, forsåvidt litt forståerlig), mener jeg at man bør ha spilt dette har man en PS2.
Grafikken, stemningen, musikken, story`en... Er mye positivt å ta av!

Hot, elsk, sex <3

Så elskverdig at det glatt finner frem til top 3-lista over spill jeg noensinne har tafset på. Og det sier endel.

Ingenting å gjøre på mellom kolossene? Uenig. Dette er den uten tvil den vakreste spillverdenen jeg har hatt gleden av å utforske siden A Link to the Past. Ja, den er så og si tom. Desto mer påvirket blir man når man kommer over ruiner av det som engang var, litt dyreliv, grotter med fosser og gudvethva.

Pluss, det har muligens spillhistoriens beste musikk.

Istemmes. For en gangs skyld tar Yeti feil.

At det ikke skjer noe særlig mellom kolossene er a.) hele poenget, og b.) ikke akkurat noe problem all den tid interludene mellom bossene er temmelig kortfattede.

Den derre "ikke like bra som Ico"-leiren skjønner jeg meg heller ikke helt på. Er ikke SOTC og Ico veldig forskjellige typer spill? Det jeg har sett av Ico har for meg slitt med at plattformingen har vært simpel og at actionbiten har vært frustrerende. Igjen kan det godt hende dette er a.) hele poenget, men å heve Ico opp på en pidestall hvor man ikke gir rom for SOTC framstår likevel som litt pussig.

Jeg tror litt av meningen med med Ico var at det skulle være enkelt, rent gameplaymessig altså. Man bruker stort sett få knapper og kan heller ikke rotere kameraet rundt slik man selv vil som i SotC. Hels-o-meteret er borte og skjermen er også fri for tall og dilldall. Men jeg synes begge spillet er helt fantastiske på hver sin måte, men Ico var et vakrere spill. Litt mindre episk og actionfyllt enn SotC, men det gav spillet en slags ro, stillhet og mystikk jeg sjeldent opplever i spill. Det enste man stort sett hørte var vindmøllen og fuglene. Eller bare faklene inni slottet. Aaaah, for en stemning...

Men nok om mine erotiske opplevelser med Ico, jeg synes SotC er minst like bra spill. Hot!

Edit: Også nomminerer jeg SSX 3.

oma

Village Drunk
meget meget bra spill, burde nesten kaamt pc om bare for muligheten til aa ta screen shot :p

Meget hot.

Lodin

Der Waaaah
Grunnen til at jeg nevnte Ico var fordi det er laget av samme team og de foregår jo i samme univers. Ico har en veldig spesiell plass i hjertet mitt kun forbeholdt for de aller beste spill. :elsk: SotC fenga meg aldri historiemessig siden jeg aldri fikk full sympati for de store kolossene og da når det ikke like høyt opp. Alikevel vil jeg si at det lett glir inn blant de ti beste PS2 spilla ever. Bare ikke be meg liste dem opp. :p

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Jeg vet sannelig ikke... sikkert et fint spill bak der en plass, men det kjører jo i 13,5 bilder per sekund! Hadde horene styrt seg, og ikke presset på med grafikk som får den stakkars PS2-en til å få anfall hadde det sikkert funket.