Spilltoppen LXIII: Grand Theft Auto Vice City

Nominert av kilik

• Hett som horesex!

Stemmer: 0 0,0%
  • Ekkelt som klamydia!

Stemmer: 0 0,0%

• Totalt antall stemmer
    1

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Jeg har aldri spilt et GTA-spill etter nr 1.

Informasjon om avstemning:

Utvikler: Rockstar North
Utgitt: 2002
Plattform: PlayStation 2, Windows, Xbox

Regler:
- Avstemningen holdes oppe i omtrent tre dager.
- Kun én nominasjon om gangen per medlem.

Grillet - hotprosent :
Nocturne - 100 % hot
Shadow Hearts: Covenant - 100 % hot
Tetris - 97 % hot
Resident Evil 4 - 97 % hot
Duke Nukem 3D - 96 % hot
Eternal Darkness - 96 % hot
Shadow of the Colossus - 96 % hot
Max Payne - 94 % hot
Quake - 96 % hot
The Secret of Monkey Island - 96 % hot
Silent Hill 2 - 96 % hot
Hitman: Blood Money - 94 % hot
StarCraft - 94 % hot
Super Mario World - 94 % hot
The Legend of Zelda: Twilight Princess - 93 % hot
God of War - 92 % hot
Oddworld: Abe's Oddyssee - 91 % hot
Super Smash Bros. Melee - 91 % hot
Heart of Darkness - 90 % hot
Castlevania: Dawn of Sorrow - 89 % hot
Fahrenheit - 89 % hot
Gitaroo Man - 89 % hot
ICO - 88 % hot
Return Fire - 88 % hot
Thief: The Dark Project - 88 % hot
Under a Killing Moon - 87 % hot
Fallout 2 - 86 % hot
Suikoden II - 86 % hot
Paper Mario - 85 % hot
Fallout - 84 % hot
Vampire: The Masquerade: Bloodlines - 84 % hot
God Hand - 83 % hot
Luigi's Mansion - 83 % hot
Soul Blazer - 83 % hot
Speedball 2: Brutal Deluxe - 83 % hot
Star Wars: Knights of the Old Republic - 83 % hot
Dungeon Keeper - 81 % hot
Lego Star Wars - 81 % hot
Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth - 80 % hot
Hotel Dusk: Room 215 - 80 % hot
Jade Empire - 80 % hot
Kingdom Hearts - 80 % hot
Ōkami - 78 % hot
Excite Truck - 76 % hot
Warcraft III - 76 % hot
Outcast - 75 % hot
Baldur's Gate II - 73 % hot
MediEvil - 73 % hot
Halo: Combat Evolved - 72 % hot
Canis Canem Edit - 76 % hot
Jet Set Radio Future - 69 % hot
Tales of Symphonia - 69 % hot
Valkyrie Profile - 66 % hot
Onimusha: Warlords - 66 % hot
Darwinia - 63 % hot
The Elder Scrolls IV: Oblivion - 60 % hot
Tekken 5 - 60 % hot
Halo 2 - 56 % hot
World of Warcraft - 43 % hot
Area 51 - 40 % hot
Shadow of Memories - 33 % hot
Red Steel - 15 % hot
<strike>Silent Bomber</strike>

Nominasjoner (nominert av):
BioShock (novastrum)
Deus Ex: Invisible War (Darkstorm)
Gregory Horror Show (Sancti)
Adventure of Lolo (Psycho Mantis)
Halo 3 (Uteena)
Diablo 2 (sortulv)
Football Manager (sheriffen)
Final Fantasy IV (GarlandG)
Crash Team Racing (Nicholas)
Worms 2/Armageddon/World Party (Klaymen)
Grim Fandango (Adroon)
Indiana Jones and the Fate of Atlantis (Agradula)
Final Fantasy VII (AgentMC)
Star Ocean III: Till the End of Time (Psylopat)
Deus Ex (Halky)
Shin Megami Tensei 3: Nocturne (Aleks)
Spyro the Dragon (Tales)
SSX3 (Superduper)

D

Deleted member 91

Gjest
landskapet er litt for flatt, ellers er det pimpin'. Dritbra soundtrack og.

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Såvidt jeg vet er ikke delstaten Florida så veldig rik rent topografisk sett.

Spillet: hawt shizz. Flott stemning, soundtracket er ballin' og det har en hel del underholdende oppdrag.

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Hot, men veldig overhypa på den tida det kom. GTA3 er bedre, men det er ikke i nærheten av San Andreas. Det som skuffet mest med spillet var at det var altfor flatt og at du fikk tilgang til hele byen altfor tidlig.

Soundtracket er uten tvil det beste i serien. Emotion, V-Rock, Flash og Wave har veldig mye snadder.

Lodin

Der Waaaah
Liker vel dette minst av hovedspilla i 3-serien. Musikken og settingen er ypperlig, men Tommy Versetti er en litt for stor dritt til at jeg kan like ham. Alikevel er dette gromsakene til far og får en klar hawt.

EDIT: Jo også nominerer jeg Project Snowblind, Deus Exes fetter med downs syndrom og ADHD. Siden de andre to er til nominering lizzm.

Tidenes beste lisenserte spillsoundtrack, det første GTA i 3d jeg spillte, og den beste stemningen i alle GTA-spillene. Hot som fy.

D

Deleted member 91

Gjest
SITAT(Archtor @ 03.12.07, 04.38) 91881
Såvidt jeg vet er ikke delstaten Florida så veldig rik rent topografisk sett.
[/b]
Neivel. Litt dårlig settingsvalg for et GTA-spill da, gitt.

Jante

privileged CIS shitlord
De tok vel den Scarface-<strike>ripoffen</strike>tributen litt for seriøst da, med tanke på setting. Finnes helt klart bedre byer de kunne ha kopiert. Spillet er forøvrig greit nok, men led litt av at det er stort sett samme greia som GTA 3, bare i litt nyere innpakning. Soundtracket trekker opp en del, og oppdragene og historien var ikke helt røv, så det holder til en hot. Men San Andreas var helt klart et bedre spill.

Håper bare at det neste spillet i serien blir litt mer nyskapende, for alle "GTA 3"-spilla har stort sett vært samme greia.

CyberK

Finner ikke på noe.
For meg var Vice City iallefall teknisk en ganske klar forbedring over nr. III, med blant annet helikoptre, motorsykler, mye mindre loading og muligheten til å "drive butikk". Som i alle GTA-spill er det plenty med teknisk trøbbel, men helheten sjarmer langt på vei nok til en hot.

Jeg var skikkelig leet på å fly helikopter. :ninja:

oma

Village Drunk
Jeg onanerer heller, vil ikke bidra til en not, for dette er klart ett moro spill, men GTA 3 er langt bedre syns jeg. Teknisk sett så er det jo kult å fly helikopter og motorsykler hadde gjort GTA 3 til en enda moroere opplevelse, men rent stemningsmessig var det mye gøyere å spille GTA 3. Settingen, hovedpersonen, storyen, byen(øyene) og det hele var IMO mye mer "hardbarka" og "kult" enn homsevice city.

Btw, loading raskere? Det eneste jeg merket av loadetid når jeg spilte de to forskjellige spillene var at jeg irriterte meg over loadingen som måtte til for at du skulle komme deg inn og ut av husene. Tilsammen så var vel det mer loadetid i kvantitet på VC enn på 3ern? Eneste loadetiden som var i 3ern var jo for å starte spillet, og hver gang en kom over til neste øy.

btwbtw soundtracket på 3ern var også helt fantastisk, dog avkuttet og kort. Og det er ikke blitt lagd talkshow som Chatterbox i _noen_ av de andre GTA spillene. (L) Lazlow

CyberK

Finner ikke på noe.
I GTA III måtte du loade mellom de tre øyene, altså to loadinger hvis du skulle fra en side av byen til den andre, mot bare en loading i VC. I tillegg gikk den ene loadingen en god del raskere enn bare en av de to i GTAIII. Jeg merket definitivt en forskjell i frustrasjonsmengde når man skulle cruise rundt eller var på lengre oppdrag. (Dette er PS2-utgavene jeg snakker om, aner ikke hvordan det er på PC.)

Halky

Veteran bruker ;)
Oh yeah dette er hotte saker, meget hotte saker :D Digget den Scarface stilen de kjørte i spillet og Tommy Vercetti er en skikkelig bad motherfucker. Men selve storyen i spillet var kanskje litt kort? Uansett så hadde den sine godbiter og ja sondtracket i spillet var meget godt :)

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Vice City er det GTA3-spillet jeg har brukt minst tid på, men jeg har spilt gjennom hele sulamitten inklusive sideoppdrag, så da må det jo være noe som fenger. Det jeg likte best med Vice City var at byen hadde såpass distinkte nabolag at det gikk ganske greit å lære seg hele kåken utenat. Tror faktisk jeg fortsatt har rimelig god peiling på hvor ting ligger hen, selv om det er flere år siden sist jeg smekka luddere i Vice City. Ah, minnene.

Når vi først prater om Vice City, så vil jeg bare få presisere at dette spillet antageligvis har det minste spriket i kvalitet mellom story-oppdrag og sideoppdrag; story-oppdragene er ikke så veldig ræva (bare litt), men sideoppdragene er ikke så veldig bra heller. San Andreas "pynta" på den balansen ganske godt, kan du si: Story-oppdragene der er stort sett noe forbanna drit, men ingen av GTA-spillene kan skilte med så kule sideoppdrag som de du finner der.

PS: San Andreas er tonnevis bedre sett under ett, så er det sagt.

PPS: Min favoritt-radiokanal er Talk Radio (husker ikke hva kanalen heter) med Maurice, mannen med flere komplekser enn selve Vice City. :D

K999

Keystone State Of Mind
Jeg vet ikke helt hva jeg skal stemme. GTA-III var skikkelig kult og når Vice kom, så var det mer "åja? Mer GTA-missions? Sikkert flott det" og jeg spilte det jo en del. Men ærlig talt? Jeg er drittlei GTA. San Andreas var kjedelig, så fryktelig kjedelig også. :( Men jeg får gi dette en hot, siden jeg faktisk spilte igjennom dette, og kan huske jeg koste meg.

Mitt yndlings spill innen GTA serien, og ja jeg har spilt gjennom alle dem.
Grunnen til at Vice City tar seiern er pga den deilige spillopplevelsen og ikke nødvendigs mangfoldet som f.eks San Andreas tilbyr.
Byen er den beste og mest koseligste stedet i hele GTA.
San Andreas var rimelig kjedelig i forhold, det ble rett og slett for mye å gjøre. Og det skal sies at det kjørte ikke helt smertefritt på PS2.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
GTA3-spill har for min del aldri kjørt akseptabelt på PS2, jeg har måttet spille alle på PC for å klare å få til noe som helst. San Andreas er vel bortimot klin umulig å få spilt på PS2, så jeg skjønner ikke helt hvorfor det ble utgitt på den maskinen.

oma

Village Drunk
jeg storkoste meg med GTA 3 spillene på ps2 konsollen jeg ^^

hva med fargene og alt det der da? Første jeg irriterte meg over med VC var at alt var så ufattelig ... rosa? æsj å bæsj

CyberK

Finner ikke på noe.
Det er vanskelig å unngå rosa hvis settingen er åttitallets Florida, for å si det slik. Miami Vice kan anbefales som kildemateriale.

Halky

Veteran bruker ;)
Altså det var 80'tallet og pastellfarger var inn. Og det samme var rose farger sånn som man ser i GTA:VC ;) Husk at det skulle forestille Florida ellerno.