Spilltoppen LXIV: BioShock

Nominert av Novastrum

• BioCOCK! D:<

Stemmer: 0 0,0%
  • BioGRYTELOKK! <_>

Stemmer: 0 0,0%

• Totalt antall stemmer
    1

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Holy moly, 40 hot og 1 not på GTA:VC. Kanskje det er verdt å teste ut likevel.

Kanskje litt tidlig for denne avstemningen, men nå har de fleste fått BioShock litt på avstand, og kan tenke tilbake og reflektere: Var det Messias' tilbakekomst med drillarm, eller bare massivt overvurdert med irritasjonsmomenter og feil som overskygget mye av opplevelsen? Diskuter!

BioFuck er hot-valget her, for det er no som heter sex, og det er det beste av alt, det har ihvertfall non jeg kjenner som har prøvt det fortalt. Hæææææææ.

Informasjon om avstemning:

Utvikler: 2K
Utgitt: 2007
Plattform: Windows, Xbox 360

Regler:
- Avstemningen holdes oppe i omtrent tre dager.
- Kun én nominasjon om gangen per medlem.

Grillet - hotprosent :
Nocturne - 100 % hot
Shadow Hearts: Covenant - 100 % hot
Grand Theft Auto: Vice City - 98 % hot
Tetris - 97 % hot
Resident Evil 4 - 97 % hot
Duke Nukem 3D - 96 % hot
Eternal Darkness - 96 % hot
Shadow of the Colossus - 96 % hot
Max Payne - 94 % hot
Quake - 96 % hot
The Secret of Monkey Island - 96 % hot
Silent Hill 2 - 96 % hot
Hitman: Blood Money - 94 % hot
StarCraft - 94 % hot
Super Mario World - 94 % hot
The Legend of Zelda: Twilight Princess - 93 % hot
God of War - 92 % hot
Oddworld: Abe's Oddyssee - 91 % hot
Super Smash Bros. Melee - 91 % hot
Heart of Darkness - 90 % hot
Castlevania: Dawn of Sorrow - 89 % hot
Fahrenheit - 89 % hot
Gitaroo Man - 89 % hot
ICO - 88 % hot
Return Fire - 88 % hot
Thief: The Dark Project - 88 % hot
Under a Killing Moon - 87 % hot
Fallout 2 - 86 % hot
Suikoden II - 86 % hot
Paper Mario - 85 % hot
Fallout - 84 % hot
Vampire: The Masquerade: Bloodlines - 84 % hot
God Hand - 83 % hot
Luigi's Mansion - 83 % hot
Soul Blazer - 83 % hot
Speedball 2: Brutal Deluxe - 83 % hot
Star Wars: Knights of the Old Republic - 83 % hot
Dungeon Keeper - 81 % hot
Lego Star Wars - 81 % hot
Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth - 80 % hot
Hotel Dusk: Room 215 - 80 % hot
Jade Empire - 80 % hot
Kingdom Hearts - 80 % hot
Ōkami - 78 % hot
Excite Truck - 76 % hot
Warcraft III - 76 % hot
Outcast - 75 % hot
Baldur's Gate II - 73 % hot
MediEvil - 73 % hot
Halo: Combat Evolved - 72 % hot
Canis Canem Edit - 76 % hot
Jet Set Radio Future - 69 % hot
Tales of Symphonia - 69 % hot
Valkyrie Profile - 66 % hot
Onimusha: Warlords - 66 % hot
Darwinia - 63 % hot
The Elder Scrolls IV: Oblivion - 60 % hot
Tekken 5 - 60 % hot
Halo 2 - 56 % hot
World of Warcraft - 43 % hot
Area 51 - 40 % hot
Shadow of Memories - 33 % hot
Red Steel - 15 % hot
<strike>Silent Bomber</strike>

Nominasjoner (nominert av):
Deus Ex: Invisible War (Darkstorm)
Gregory Horror Show (Sancti)
Adventure of Lolo (Psycho Mantis)
Halo 3 (Uteena)
Diablo 2 (sortulv)
Football Manager (sheriffen)
Final Fantasy IV (GarlandG)
Crash Team Racing (Nicholas)
Worms 2/Armageddon/World Party (Klaymen)
Grim Fandango (Adroon)
Indiana Jones and the Fate of Atlantis (Agradula)
Final Fantasy VII (AgentMC)
Star Ocean III: Till the End of Time (Psylopat)
Deus Ex (Halky)
Shin Megami Tensei 3: Nocturne (Aleks)
Spyro the Dragon (Tales)
SSX3 (Superduper)
Project Snowblind (Lodin)

K999

Keystone State Of Mind
Hot. Veldig god stemning igjennom hele spillet, og grafikken er på topp. Det ligger hvertfall innen 5-plass på årets beste spill lista mi.

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Det var en liten spillrevolusjon med drillarm og et spill som tidvis irriterte mer enn det underholdt. Hovedinnvendingene er en slutt som på ingen måte stod i stil til anslagene underveis og få overraskelser blant fiendene etter den første timen med spilling. Men på sitt beste var det veldig bra og nyskapende og hot med god margin.

I

impywimpy

Gjest
Et tragisk offer for eget hybris som er best når du glemmer at du spiller et spill. Historiefortellingen er også så til de grader oppskrytt. Ironisk hvordan verdens mest begavede mennesker aldri klarer å komme med noe det er verdt å sitere dem på.

Jante

privileged CIS shitlord
Fantastisk overhypet og det har sine mangler, men det er fremdeles en flott spillopplevelse.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Vel, jeg syntes nå spillet leverte kraftig når det gjaldt historiefortelling (mekka til og med en egen tråd om det, så kan The Human Enigma (impywimpy) gi uttrykk for sine tanker der om han skulle føle for å prøve noe nytt), og andre gang jeg spilte gjennom prøvde jeg å gjøre det som en streit skyter. Konklusjonen må bli at spillet holder, gameplaymessig og historiemessig. 2K kan dog brenne for at de gav ut en ny pakke med tonics og plasmids som gir 100 ekstra gamerscore først etter at Houseman var så snill å låne meg sitt eksemplar. :argh:

Sånn ellers, overhypa? Hypen gikk vel på hvor knall historien er, og den behandler temaer jeg ikke har vært borti i noe spill før, på en måte jeg ikke har vært borti i noe spill før. De forskjellige nivåene spillet forteller og utfordrer på (til og med metanivå) er også verdt å merke seg. Så nei, jeg syntes ikke det var overhypa på noen måte. Moro er det også.

Lodin

Der Waaaah
Ikke liiike bra som System Shock 2, dets åndelige forfader, men det faller fint inn i rekken av klassiske førstepersonseventyr på PC som jeg elsker og runner fra tid til annen. Så jeh, meget hawt. :elsk:

D

Deleted member 91

Gjest
Blablabla oppskrytt buhu dårlig slutt, fortsatt mye, mye mer hot enn not. Bioknull, altså.

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Bet ikke så enormt på hypen (mye fordi det er et fps, og jeg regnet med å ikke like det), så forventet ikke all verden.
Men jeg ble imponert, ble dratt igjennom historien og synes det var gøy å finne nye måter drepe splicers på, selv om det ærlig talt ikke var nødvendig. Det ser bra ut, gode kontroller, og følte brettene var varierte nok til å underholde meg hele veien. Minus er vel den nevnte slutten (come on, gi meg noe mer enn 15 sekunder som sier ingenting!), og hacke systemet som man etterhvert gikk litt lei av...

Men lett en av årets 5 beste spill opplevelser for min del! Kanskje til og med topp 3? Hot!

Novastrum

Feminist-elitist
Jeg digger måten spillmedias ultra-anmeldelser har fått hele nerdejantenorge til å spontanvolte antifabuløse linjer om dette verket. Det er så himla forutsigbart.

Spillet har sine mangler, og innbyr ikke til ekstra spilling etter man har runna det. Men opplevelsen var tight og meget velskapt så lenge den varte. Synd de ikke gjorde mer ut av potensialet ved harvesting/helping.

Lodin

Der Waaaah
Forøvrig er dette for en gangs skyld et av de multiplatformspilla hvor PC versjonen ikke lider altfor mye. Riktignok litt dumma ned, men etter å ha testa demoen på 360 kan jeg bare konkludere med at det der har: unøyaktig sikting, dårligere grafikk, lik som forsvinner med en gang man ser vekk, hacking som er utrolig slitsom uten mus og ubrukelig inventory. Tenkte bare det var verdt å nevne. :p

Og til dere som klager over slutten. er slutten til System Shock 2 og vi ser jo hvor mye den har hatt å si for dets ettermæle. XD

Jeg ble dypt facinert av Art Deco-arkitekturen i spillet, og det hele gav meg en Marc Caro møter Ayn Rand-følelse. Det er klart, Bioshock har sine mangler, som f.eks. slutten. Men jeg likte sabla godt å bare hore meg rundt og se på de satans pene omgivelsene. Det ble The City of Lost Children all over igjen, men det er sikkert bare jeg som har et godt forhold til denne filmen. :(

En krystallklar hot, rett og slett fordi jeg fikk mer ut av spillet enn jeg hadde forventet. Jeg liker også spill der ikke alt blir servert på sølvfat, men hvor man bare kan subbe rundt og nyte omgivelsene, og der føler jeg Bioshock gjorde et imponernde stykke arbeid. For meg i hvertfall, siden jeg ble såpass oppslukt i arkitekturen og kunsten i Rapture. Ja, det er det jeg studerer på skolen også. :p

Halky

Veteran bruker ;)
Vel jeg likte spillet såpass godt at det går fint for en HOT ;) Klart det har sine svakheter, men hvilke spill har ikke sine svakheter?

CyberK

Finner ikke på noe.
Må jo si at han duden i System Shock reagerte akkurat slik som jeg ville ha gjort. "Nok prat." Bang!

Jante

privileged CIS shitlord
Jeg ser at det har kommet inn hele fem NOT-stemmer, mens det er nesten ingen av dem som har argumentert hvorfor i emnet. Er det noen som har lyst til å fortelle resten av oss hvorfor dette spillet fortjener såpass med slakt, eller?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
SITAT(Superduper @ 13.12.07, 18.03) 93532
Det ble The City of Lost Children all over igjen, men det er sikkert bare jeg som har et godt forhold til denne filmen. :( [/b]
Niggah please, det er favorittfilmen min. Ikke bare noe jeg sier heller. :elsk:

Det ble så kjedelig mot slutten at jeg rett og slett bare spilte gjennom for å komme gjennom. Brukte stort sett samme våpen og samme taktikk hele tiden. Fiendene var kjedelige og forutsigbare, jævla hackinga som bare ble en pain in the ass etter femhundredehack og jævla lite interessante miljøer. Eneste jeg kan trekke frem og si "det stedet husker jeg, der koste jeg meg" var i Cohens sted, hvor du måtte gjøre ulike ting for ham. Synes miljøene var trykkende, men ikke i den forstand at det er positivt: jeg tenkte såvidt på at jeg var kilometervis under havet. Med trykkende mener jeg at jeg alltid hadde vegger og rennende vann rundt meg, samme kjedelige miljøene med litt art noveau og jævla old fashien trevegger og what. Argh. Jeg har vanskelig for å uttrykke meg klart her. For å si det enkelt så var jeg en av dem som ikke bet på den "fantastiske storyen" og den pene grafikken. Gikk rundt og tenkte på ammunisjon og å oppgradere meg, finne shit og sjekke alle kroker - ikke fordi det var spennende å oppdage et skjult rom med en forbanna turret siktende inn i trynet, men fordi jeg ville ha med meg helse og skudd og penger. Ble besatt av det.

Vet at enkelte vil blir forbanna fordi jeg ikke deler deres spillsmak eller komme med argumenter som hele verden er enige med, men dette er min mening om Bioshock. Det ble rett og slett kjedelig. Forutsigbart og kjedelig. Samme fiendene. Samme besettelsen for å finne Big Daddyes, drepe dem og luske rundt og ta alt jeg kom over. :/

Trøtt. Svarer dere i morgen. Mistenker at Yeti vil komme og fortelle meg at jeg tar feil, og at jeg egentlig liker spillet men jeg er for dum til å innse det. :D

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Øh. Når du skriver at du ikke liker spillet, kan liksom ikke jeg komme og hevde at du egentlig liker det. Hallo, liksom.