Spilltoppen LXV: Deus Ex Invisible War

Nominert av Darkstorm

• Invincible

Stemmer: 0 0,0%
  • Invisible

Stemmer: 0 0,0%

• Totalt antall stemmer
    1

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Til tross for Impywimpys trusler, her er Deus Ex: Invisible War. BioShock fikk "kun" 75 %.

Informasjon om avstemning:

Utvikler: Ion Storm
Utgitt: 2003
Plattform: Windows, Xbox, Steam

Regler:
- Avstemningen holdes oppe i omtrent tre dager.
- Kun én nominasjon om gangen per medlem.

Grillet - hotprosent :
Nocturne - 100 % hot
Shadow Hearts: Covenant - 100 % hot
Grand Theft Auto: Vice City - 98 % hot
Tetris - 97 % hot
Resident Evil 4 - 97 % hot
Duke Nukem 3D - 96 % hot
Eternal Darkness - 96 % hot
Shadow of the Colossus - 96 % hot
Max Payne - 94 % hot
Quake - 96 % hot
The Secret of Monkey Island - 96 % hot
Silent Hill 2 - 96 % hot
Hitman: Blood Money - 94 % hot
StarCraft - 94 % hot
Super Mario World - 94 % hot
The Legend of Zelda: Twilight Princess - 93 % hot
God of War - 92 % hot
Oddworld: Abe's Oddyssee - 91 % hot
Super Smash Bros. Melee - 91 % hot
Heart of Darkness - 90 % hot
Castlevania: Dawn of Sorrow - 89 % hot
Fahrenheit - 89 % hot
Gitaroo Man - 89 % hot
ICO - 88 % hot
Return Fire - 88 % hot
Thief: The Dark Project - 88 % hot
Under a Killing Moon - 87 % hot
Fallout 2 - 86 % hot
Suikoden II - 86 % hot
Paper Mario - 85 % hot
Fallout - 84 % hot
Vampire: The Masquerade: Bloodlines - 84 % hot
God Hand - 83 % hot
Luigi's Mansion - 83 % hot
Soul Blazer - 83 % hot
Speedball 2: Brutal Deluxe - 83 % hot
Star Wars: Knights of the Old Republic - 83 % hot
Dungeon Keeper - 81 % hot
Lego Star Wars - 81 % hot
Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth - 80 % hot
Hotel Dusk: Room 215 - 80 % hot
Jade Empire - 80 % hot
Kingdom Hearts - 80 % hot
Ōkami - 78 % hot
Excite Truck - 76 % hot
Warcraft III - 76 % hot
BioShock - 75 % hot
Outcast - 75 % hot
Baldur's Gate II - 73 % hot
MediEvil - 73 % hot
Halo: Combat Evolved - 72 % hot
Canis Canem Edit - 76 % hot
Jet Set Radio Future - 69 % hot
Tales of Symphonia - 69 % hot
Valkyrie Profile - 66 % hot
Onimusha: Warlords - 66 % hot
Darwinia - 63 % hot
The Elder Scrolls IV: Oblivion - 60 % hot
Tekken 5 - 60 % hot
Halo 2 - 56 % hot
World of Warcraft - 43 % hot
Area 51 - 40 % hot
Shadow of Memories - 33 % hot
Red Steel - 15 % hot
<strike>Silent Bomber</strike>

Nominasjoner (nominert av):
Gregory Horror Show (Sancti)
Adventure of Lolo (Psycho Mantis)
Halo 3 (Uteena)
Diablo 2 (sortulv)
Football Manager (sheriffen)
Final Fantasy IV (GarlandG)
Crash Team Racing (Nicholas)
Worms 2/Armageddon/World Party (Klaymen)
Grim Fandango (Adroon)
Indiana Jones and the Fate of Atlantis (Agradula)
Final Fantasy VII (AgentMC)
Star Ocean III: Till the End of Time (Psylopat)
Deus Ex (Halky)
Shin Megami Tensei 3: Nocturne (Aleks)
Spyro the Dragon (Tales)
SSX3 (Superduper)
Warhammer 40,000: Dawn of War (Lodin)

Lodin

Der Waaaah
1. Ræva motor.
2. Dumma ned stats, biomods og inventory for Xbots.
3. Universal ammo.
4. Meningsløs valgfrihet siden man alltid får en nye sjangse.
5. Voldtekt av historien satt av forgjengeren.

Annet enn det er det i grunn et helt ok FPS med lette RPG ellementer, problemet er bare at det suger balle sammenligna med DX1. Hvis man ikke har spilt orginalen eller greier å ignorere farskapet er det faktisk mulig å kose seg med det. Velger å ikke gi stemme ennå siden jeg faktisk heler mot å gi det positivt, men vil se hva andre har å si.

Nominerer forøvrig Warhammer 40.000: Dawn of War.

EDIT: Gidder du stryke den jeg har på lista Thin?

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Den er grei. Tror ikke så mange har spilt Snowblind.

Har aldri spilt Invisible War, men en kompis av meg likte det bedre enn DX1 fordi det første var så "unødvendig komplisert".

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Invisible War er helt grei skuring det, men det er ikke i nærheten av å gripe meg på samme måte som Deus Ex gjorde. Må likevel bli hot; kurant skyting og utforsking pluss litt RPG ekstra lett er stas. Om bare fem-seks år kan det jo hende at det kommer PC-er som klarer å kjøre det med maks grafikk også. :v:

PS: Jeg har spilt Snowblind, og etter hva jeg så var det enda mer utvanna enn det Invisible War er. Ikke noe direkte støtende, men langt ifra noen favorittkandidat heller. -_-

Har ikke spilt spillet noe særlig, fikk det med et skjermkort for mange år siden men syns ikke det var noe kult. Taglinen var forøvrig skrekkelig dårlig.

Halky

Veteran bruker ;)
Denne her blir ikke så lett :/ Jeg likte ikke måten den behandlet historien fra DX1 og hvordan slutten ble der, for og føre den videre inn i DX2. Men siden det tar en stund før man blir hektet sammen med historien fra DX1 i spillet, så syntes jeg det fungerte sånn passe greit.

Også hadde man jo så mange valgmuligheter, kanskje litt for mange? Selv valgte jeg ofte mye av det samme de gangene jeg spilte gjennom det og fikk vel frem rundt 2 slutter i alt av hvor mange igjen?

Men jeg får håpe en del av dette blir endret i DX3, og jeg håper nesten de vil starte på nytt og ikke ta med så mye fra den gammle DX1 historien, siden den ble såpass fucket opp i DX2.

JCD var jo trossalt en fin mann, og i DX2 var han forvandlet til en real badass.

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Luigi's Mansion, Oddworld: Abe's Oddyssey, Fahrenheit m.fl. over BioShock på resultatlista? Useriøst. <_<

Deus Ex har jeg ikke spilt.

Lodin

Der Waaaah
Nei jeg gir dette en nawt jeg. Det har tross alt Deus Ex i navnet og da har det faktisk en del å leve opp til. Det holder ikke å bare være ok.
Kan du tuppe kompisen din i ræva fra meg Thin? :argh:SITAT(Yetipants @ 19.12.07, 20.56) 94414
PS: Jeg har spilt Snowblind, og etter hva jeg så var det enda mer utvanna enn det Invisible War er. Ikke noe direkte støtende, men langt ifra noen favorittkandidat heller. -_-[/b]
Kjeda meg etter å ha runna 1 og 2 for noen uker siden så jeg plukka det opp på Steam bare for å ha spilt det. Tenkte at et hjernedødt action FPS som bruker litt biomods og sånt fra DX kan jo være artig, men dette var bare rett og slett døllt. Bæsj på Project Snowblind. <_<

Novastrum

Feminist-elitist
Deus Ex 2 suger så helvetes mye at det ikke er morsomt. En grafikkmotor som er skapt for frustrasjon. Styggeste cover noensinne. Bytta ut JCD med en eller annen trancebøger straight out of 'normal guy college'. Historie som er så ... meningsløs som det går ann å bli. Valgmulighetene grunner i hvilke cutscenes du har lyst til å se. Ellers er spillet og oppdragene dønn like.

Jævla føkkings 'UNIVERSIAMMO' og et helvetes konsollifisert GUI/HUD. Faen faen faen. Det er det samme med UT3 også. Hvorfor kan de ikke la ting som funker være i fred?!

Det eneste som gjorde det tålelig var at man kunne pælme folk rundt og se på ragdollen. Jeg spiller mye heller Deus Ex 1 for femtiørtende og en halv gang.

Spilte demoen og digget den. Da jeg fikk selve spillet, var det lite som imponerte. Jeg følte hele tiden "gidder jeg å fortsette...?". Har hatt spillet en god stund, men har bare spilt det i en halv time omtrent. Føler at jeg ikke har spilt spillet nok til å gi det verken en hot eller not.

I

impywimpy

Gjest
SITAT
Til tross for Impywimpys trusler, her er Deus Ex: Invisible War. BioShock fikk "kun" 75 %[/b]
Lodin:
SITAT
1. Ræva motor.[/b]
Enig, men ragdoll-fysikken gjør til en viss grad opp for det.

SITAT
2. Dumma ned stats, biomods og inventory for Xbots.[/b]
I utgangspunktet ingen dårlig idé siden Deus Ex var alt for ufokusert. Problemene oppstår imidlertid i siste halvdel av spillet, hvor utviklingskurven til karakteren din stagnerer helt med mindre du bestemmer deg for å forandre spillemåte radikalt.

SITAT
3. Universal ammo.[/b]
Jeg opplevde ikke dette som spesielt negativt, men det kan ha noe å gjøre med at jeg baserte meg på nærkamp. Resultatet ble at jeg forholdt meg mye tydeligere til våpnene som verktøy, fordi ammunisjonsbruken kunne få tydeligere konsekvenser for hvilke alternativer jeg hadde til å løse (kamp)situasjoner ved en senere anledning.

SITAT
4. Meningsløs valgfrihet siden man alltid får en nye sjangse.[/b]
Dette var noe av det som fascinerte meg med spillet fordi den overdrevne fokusen på binære valg med konkret resultat som du ser i de fleste spill av denne typen er fullstendig urealistisk. Invisible War gir deg følelsen av å være under påvirkning fra organisasjoner med sin egen agenda som er villig til å gjøre alt for å nå sitt endelige mål. Selvfølgelig lykkes ikke spillet med å gi karakterene du møter personlighet nok til at vendepunktene i seg selv føles interessante, men det er det svært få spill som har klart. Det endte med andre ord opp med at jeg slaktet absolutt alle faksjonene, fordi jeg ikke klarte å sympatisere med noen av dem. Resultatet ble ikke helt som jeg hadde ventet, men nok om det.

SITAT
5. Voldtekt av historien satt av forgjengeren[/b]
Akkurat det kunne ikke brydd meg mindre.

Andre kvaliterer er hvordan biomoddene evner å påvirke hvordan du spiller, til tross for at (eller fordi) de ikke er særlig tallrike og ingen av dem gjør deg ovemenneskelig, og et univers som balanserer fint mellom åpent og lukket. Du lurer sjeldent på hva du skal gjøre, og likevel finnes det som regel alternative oppdrag med en premiering som føles fornuftig. Spillet er også overraskende medgjørlig i å la deg takle det på dine egne premisser. Vil du kravle i ventilasjonssjakter får du med andre ord lov til det.

Jeg kan tenke meg at jeg hadde likt spillet mindre hvis det hadde vært lengre, men med muligheten til å spille igjenom det på et ensiffret antall timer rekker det aldri å bli kjedelig å bekjempe fiender som riktignok holder seg forbausende like, men likevel føles som en trussel gjennom hele spillet. Invisible War er med andre ord et solid spill som er mye mer fokusert enn for eksempel Bioshock og holder seg relativt interessant helt til siste skudd er skutt. Det kjenner sin besøkelsestid, og unngår for det meste de håpløst begrensende dialogmulighetene som har svertet det vestlige rollespillet siden Planescape presset all saften ut av dem.

Et solid Xbox-spill med stort potensiale, og derfor blir det med til Oslo.