Spilltoppen LXXII: Worms 2

Nominert av Klaymen

  • Sleeping with the fishes ...

    Stemmer: 0 0,0%
  • Stemmer: 0 0,0%

  • Totalt antall stemmer
    2

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#1
Awww, de gode gamle PC-spillutviklerne ... *tørker en tåre*

Worms 2, Worms Armageddon, og Worms World Party var essensielt det samme spillet, hvor Armageddon la til nye våpen og brett, og World Party la til online-spilling.

Informasjon om avstemning:



Utvikler: Team17
Utgitt: 1998 (første versjon)
Plattform: Windows


Regler:
- Avstemningen holdes oppe i omtrent tre dager.
- Kun én nominasjon om gangen per medlem.

Grillet - hotprosent :
Nocturne - 100 % hot
Shadow Hearts: Covenant - 100 % hot
Grand Theft Auto: Vice City - 98 % hot
Tetris - 97 % hot
Resident Evil 4 - 97 % hot
Duke Nukem 3D - 96 % hot
Eternal Darkness - 96 % hot
Shadow of the Colossus - 96 % hot
Max Payne - 94 % hot
Quake - 96 % hot
The Secret of Monkey Island - 96 % hot
Silent Hill 2 - 96 % hot
Hitman: Blood Money - 94 % hot
StarCraft - 94 % hot
Super Mario World - 94 % hot
The Legend of Zelda: Twilight Princess - 93 % hot
God of War - 92 % hot
Oddworld: Abe's Oddyssee - 91 % hot
Super Smash Bros. Melee - 91 % hot
Heart of Darkness - 90 % hot
Castlevania: Dawn of Sorrow - 89 % hot
Fahrenheit - 89 % hot
Gitaroo Man - 89 % hot
ICO - 88 % hot
Return Fire - 88 % hot
Thief: The Dark Project - 88 % hot
Under a Killing Moon - 87 % hot
Fallout 2 - 86 % hot
Suikoden II - 86 % hot
Paper Mario - 85 % hot
Fallout - 84 % hot
Vampire: The Masquerade: Bloodlines - 84 % hot
God Hand - 83 % hot
Luigi's Mansion - 83 % hot
Soul Blazer - 83 % hot
Speedball 2: Brutal Deluxe - 83 % hot
Star Wars: Knights of the Old Republic - 83 % hot
Dungeon Keeper - 81 % hot
Lego Star Wars - 81 % hot
Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth - 80 % hot
Hotel Dusk: Room 215 - 80 % hot
Jade Empire - 80 % hot
Kingdom Hearts - 80 % hot
Final Fantasy IV - 78 % hot
Ōkami - 78 % hot
Diablo II - 77 % hot
Canis Canem Edit - 76 % hot
Excite Truck - 76 % hot
Warcraft III - 76 % hot
BioShock - 75 % hot
Outcast - 75 % hot
Baldur's Gate II - 73 % hot
Football Manager - 73 % hot
MediEvil - 73 % hot
Halo: Combat Evolved - 72 % hot
Deus Ex: Invisible War - 70 % hot
Jet Set Radio Future - 69 % hot
Tales of Symphonia - 69 % hot
Valkyrie Profile - 66 % hot
Onimusha: Warlords - 66 % hot
Darwinia - 63 % hot
The Elder Scrolls IV: Oblivion - 60 % hot
Tekken 5 - 60 % hot
Halo 2 - 56 % hot
World of Warcraft - 43 % hot
Area 51 - 40 % hot
Shadow of Memories - 33 % hot
Red Steel - 15 % hot
<strike>Adventures of Lolo</strike>
<strike>Gregory Horror Show</strike>
<strike>Silent Bomber</strike>

Nominasjoner (nominert av):
Grim Fandango (Adroon)
Indiana Jones and the Fate of Atlantis (Agradula)
Final Fantasy VII (AgentMC)
Star Ocean III: Till the End of Time (Psylopat)
Deus Ex (Halky)
Shin Megami Tensei 3: Nocturne (Aleks)
Spyro the Dragon (Tales)
SSX3 (Superduper)
Warhammer 40,000: Dawn of War (Lodin)
Halo 3 (Uteena)
Super Mario Galaxy (justincase)
Phoenix Wright: Ace Attorney: Trials and Tribulations (sortulv)
Twisted Metal 2 (GarlandG)
Contra III: The Alien Wars (Psycho Mantis)
 
D

Deleted member 91

Gjest
#2
Worms er da (nesten) alltid hot. Har hørt Open Warfare 2 (til DS og PSP) skal være en av de beste utgavene hittil (i motsetning til det første i serien, som var drit), om noen skulle være interessert i å plukke opp en håndholdt utgave.
 

Halky

Veteran bruker ;)
#3
Har dessvere ikke testet Worms 2, men hadde Armageddon og likte det godt :D Så det ble en vet ikke her, siden jeg trodde hele avstemningen dreide som om Worms 2. Viste ikke at Worms 2 var nesten helt likt de andre i serien som du også har lagt til :eek:

Uansett Worms Armageddon er kult, også var det kult med norske stemmer ;)
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#4
Jeg hadde Worms Armageddon på Game Boy Color (Kun for Color, må vite), og selv om den var latterlig nedstrippet i forhold til PC-versjonen var den likevel good shit. PC-versjonen feier selvsagt gulvet med det meste. Nicholas har også rett når det gjelder Open Warfare, ihvertfall med en sånn stor skjerm som på PSP så er det bra saker.
 
#6
Worms er et lite tilfeldighetshelvete, med mindre man skrur av godt over halvparten av de tilgjengelige valgmulighetene man har hvorpå det bare blir kjedelig. Jeg har hatt en del morro med dem, selvsagt, og jeg ville stemt hot om det kun gjaldt toeren. Skal jeg dog stemme på disse tre spillene som en enhet, så ser jeg så minimalt med framgang at jeg nekter å stemme hot. Det er et morsomt konsept, men Team 17 har ikke prøvd å gjøre noe som helst for å videreutvikle det.

Worms 2 hadde også online tror jeg.
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#7
De har jo prøvd å videreutvikle det, med for eksmpel Hogs of War på PS1 og senere Worms 3D, men det viste seg jo at den klassiske Worms-oppskriften er gull og alle forsøk på å gjøre noe annet ender opp som litt mindre edle metaller.
 
#9
SITAT(Morbo @ 20.01.08, 19.29) 98919
Skal jeg dog stemme på disse tre spillene som en enhet, så ser jeg så minimalt med framgang at jeg nekter å stemme hot. Det er et morsomt konsept, men Team 17 har ikke prøvd å gjøre noe som helst for å videreutvikle det.
[/b]
Det er nettopp derfor du skal stemme på dem som en enhet, det er jo akkurat det samme spillet. Liker du et så liker du alle.

Men, ja... det var ganske drøyt av Team 17 å gi ut samme spillet tre ganger, med det eneste nye var ting som kunne ha vært gitt ut i en patch. Spesielt World Party, hvor de faktisk tok vekk et våpen (mail strike). Uansett er det fryktelig morsomme spill, som jeg har hatt mye moro med til tross for hvor ubalanserte de er. Spillte også World Party online en stund, men det ser desverre ut som serverne er nede nå. Husker online-nerdene hadde funnet på egne regler, og det var stort sett to varianter som spilltes:

Shoppa: Her spiller man på en uødeleggbar hule-bane, og alle starter med kun tau og fallskjerm. Hver runde kommer det en kasse, og våpenet man får i den kan kun slippes fra tauet. Det er ikke lov til å angripe noen en runde uten å ha hentet en kasse, og man får ikke angripe det tapende laget med mindre de står i en klynge med andre lag. Ble ganske god med tauet slik. Det er en film av noen som spiller det
Fly-shoppa: Samme som shoppa, bare at man nå spiller på en bane med et høyt tårn i midten. Hver runde må man slenge seg over det tårnet før man får angripe noen... mesteparten av viser det.

Jeg var faktisk med i klan og greier. Ganske moro.
 

Lodin

Der Waaaah
#10
Worms 2 og de senere spilla i serien er da for søren ikke samme spillet. Det var i Armageddon at de droppa den gamle pixelerete stilen på markene og gikk over til de bolleknottene spilla bruker nå. Syns ikke det er no særlig. <_<

Men spilla er no særlig da. De er somoftest alltid hawt så lenge de ikke er på konsoll.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#12

Lodin

Der Waaaah
#13
Hva faen var det jeg drev å spilte i min barndom da a? :wth:
Å den enorme sjøkua, hele mitt verdensbilde går i knus!
 
#14
Worms 1? Eller Worms United?

Husker forresten at jeg digget Hogs of War, da jeg spillte det hos min kjære fetter. Er det Team 17 det og?
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#16
Team17 var et understudio av MicroProse, som etterhvert ble kjøpt opp av Infogrames. Så det er like greit å si at det var samme studio.
 
#17
Worms 3D er jo i og for seg et forsøk på videreutvikling, men et heller labert og uoppfinnsomt et. Jeg har bare spilt en demo av det første Worms 3d, men kan ikke si jeg syntes det var noe annet enn ræl. Og at de allerede har funnet gullformelen er heller ikke noen unnskyldning for å resirkulere i så stor grad som Team 17 har gjort med disse tre spillene. Det er masse de kunne ha prøvd ut for å gjøre opplevelsen en smule anderledes. Hva med f.eks å gjøre banene mer dynamiske? Å ha faktiske objekter i dem som alle reagerer forskjellig avhengi av hvilke våpen de blir truffet av, istedenfor og ha baner som er et lag som gradvis forsvinner. En drastisk forandring kanskje, men ingenting stopper dem ifra å legge inn en "classic-mode" for og ikke gjøre hard-fansen forbanna. Poenget er at jeg forventer at de gjør langt mer for å rettferdigjøre at de fortsetter og lage oppfølgere. Hvis ikke hadde det vært langt bedre om de prøvde å finne på noe helt nytt. Det meste hadde egentlig gjort det enklere å svelge. Om det så hadde vært noe så simpelt som at de gjorde om den grafiske stilen.
 
#18
Lodin: Du spilte sikkert Worms Reinforcements, en expansion med masse nye våpen og stæsj. Jeg spilte ihvertfall den. Worms er gull ihvertfall. Et av mine første pc-spill minner sammen med Rebel Assault spilla :D
 

Lodin

Der Waaaah
#19
Var vel Worms United det het tror jeg. Syns ihvertfall at den pixelerte stilen de kjørte der var mye bedre.
Worms har uansett en av de beste . Skrivi av en nordmann og om jeg husker rett.