Spilltoppen LXXV: Final Fantasy VII

Nominert av AgentMC

  • Sephiråttent

    Stemmer: 0 0,0%
  • Don't know, don't care

    Stemmer: 0 0,0%

  • Totalt antall stemmer
    4
#22
Stemte hot, så nylig GarlandG sitt mesterverk også så driver å spiller det nå faktisk hehe..

Med tanke på at jeg var ca. 11 år når jeg spilte dette første gang er det ikke så veldig rart det har festet seg på hjernen min:)
 
#23
Fantastisk i sin tid, spilte igjennom dette for snart 10 år siden nå og det var store saker. Var også spillet som skulle gjøre meg til en rpg-nerd i årevis fremover. Hot som bare det. Men må likevel påpeke at Final Fantasy IX og Chrono Trigger er hottere.
 

K999

Keystone State Of Mind
#25
Jeg driter i hva folk sier. Dette er hot som faen og jeg spilte dette sammen med en FF fanboy for første gang sist sommer. :eek: Ja, jeg var hele 16 år før jeg første gang fikk spilt igjennom spillet. Etter dette har jeg bare digga alt med det. Musikken i VII er den beste spillmusikken ute (IMO) og Advent Children DVDen er også hot (IMO, jeg vet mange hater den) og Crisis Core til PSP er også hot som fy. (Go zack) Jeg digger historien og alt med FF VII.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#28
Not. Spilte det da jeg var 13 år gammel og syntes det var ganske bra den gang, men i ettertid fremstår det hele som en heller pinlig affære.
 
#29
Kan også legge til at jeg prøvde å spille det igjen i jula, og klarte ikke spille mer enn i 15-20 minutter. Kontrollene, grafikken, lyden og alt var bare så...1997. De fleste 3d-spill fra den tiden er nærmest uspillbare nå, noen enig?

Ikke nok med det, men alt av dialog, story, cutscenes og slikt var stort sett på et lavt nivå. Men men, funka fint da jeg var 12 :D
 
#30
SITAT(sheriffen @ 05.02.08, 11.03) 101652
Kan også legge til at jeg prøvde å spille det igjen i jula, og klarte ikke spille mer enn i 15-20 minutter. Kontrollene, grafikken, lyden og alt var bare så...1997. De fleste 3d-spill fra den tiden er nærmest uspillbare nå, noen enig?

Ikke nok med det, men alt av dialog, story, cutscenes og slikt var stort sett på et lavt nivå. Men men, funka fint da jeg var 12 :D
[/b]
Final fantasy VIII =D ?
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#31
Jeg spilte også igjen nå i jula (kom ut av Midgar), og storkoste meg! Stemningen og atmosfæren i byen er konstant tilstedeværende, og igjen gikk det inn på meg at ikke hele Avalanche kommer seg unna plattformen som faller ned på sektoren deres. Bi-karakterer jeg bare har kjent i et par timer!
Men akk, skulle gjerne kunnet hoppe over en del av tekst, trykk, tekst, trykk, tekst, trykk bitene, har på en måte sett og lest det før! Synes kontrollen og lyden er like velfungerende som før, men grafikken har selvfølgelig en ripe eller to i lakken fra tidens tann.

Men fortsatt, en av de 3 beste spillene jeg har spilt.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#32
SITAT(sheriffen @ 05.02.08, 11.03) 101652
Kontrollene, grafikken, lyden og alt var bare så...1997. De fleste 3d-spill fra den tiden er nærmest uspillbare nå, noen enig?[/b]
Nei. Det eneste av 3d-spill fra den tiden som er nærmest uspillbart nå er bilspill. Gran Turismo 2, for eksempel, klarer jeg ikke å spille lenger.


K999: Har du spilt noen andre FF-spill enda? Hvis ikke, gå rett løs på FFIX. Det har den definitivt beste musikken i serien.
 
#33
Hot hot, hotter than hell! Desidert en av mine topp tre spillopplevelser. Det deilige sci-fi designet gruser glatt alle de andre spillene med horete middelalderish opplegg.
 

K999

Keystone State Of Mind
#34
Nei. Det eneste av 3d-spill fra den tiden som er nærmest uspillbart nå er bilspill. Gran Turismo 2, for eksempel, klarer jeg ikke å spille lenger.
K999: Har du spilt noen andre FF-spill enda? Hvis ikke, gå rett løs på FFIX. Det har den definitivt beste musikken i serien.
[/b]

Jeg har vært med å spilt FF I og II. Har også startet på VIII, husker ikke hvorfor men vi bare sluttet å spille med det tårnet. Et eller annet angrep på en by. Sikkert ikke mer enn 1-2 timer inn i spillet. IX har jeg sett litt på. Skal komme meg der engang. 2 av mine bestekompiser digger FF serien og de maser på meg hele tiden om at vi må starte på 10 en eller IX.

Sheriffen og Justincase: Det er jo hele tiden snakk om en remake da til PS3, enten som små chapters på PSN (laste ned litt for litt) eller hele spillet på blu-ray disc. Jeg digget Crisis Core på PSP, men jeg hadde blitt sur hvis de remaker FF VII til PSP. FF VII i samme klasse som FF XIII hadde vært supert.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#35
Ja, leser om det hele tiden, men etter så mye fram og tilbake tar jeg ingenting for god fisk før jeg hører det fra SquareEnix gutta.

Men den tech FF7 demoen til PS3 ser jo ikke så verst ut... Men vet ikke om jeg ønsker det! Noen minner er kanskje best som nettopp minner?
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#37
Da må du kjøpe deg en PS3 først.

Jeg tror en re-make ville vært negativt, fordi: (Dette har jeg skrevet før et sted, se om jeg finner det...Edit!)
 

K999

Keystone State Of Mind
#38
Yeah i know. Men jeg tror ikke en PS3 frister før en VII re-make uansett. Hvis ikke jeg blir fristet av BR spilleren da.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#39
PS3-remake kommer ikke til å skje, og om det noensinne skulle komme en remake, skjer det garantert ikke før om minst 10 år. Men det er helt greit. Jeg ser ikke noe behov for å remake FFVII enda. Nå har jo FFIV nettopp blitt remaket, så de får ihvertfall ta for seg FFV, FFVI og Chrono Trigger først.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#40
Hva han sa.