Spilltoppen LXXXII: Halo 3

Nominert av Uteena


  • Totalt antall stemmer
    39
D

Deleted member 91

Gjest
#21
Jeg skjønner ikke hvordan man kan like slutten i Halo men mislike den i Halo3, den var jo like mye copypasta i eneren som i treeren? Samme korridorer og tunneler og sånt, bare at H3 har de derre platene du må kjøre på også (som greit nok var litt kjipe, men jeg syns de funka fordi de sprengte bort og sånn, så de ble ikke så dølle).

Og faen heller, jeg har sikkert spilt det brettet ti ganger eller så nå, og jeg har ennå ikke dævva en eneste gang pga dårlig signposting eller fordi plater har sprengt under meg. Et lite tips: Du må liksom kjøre fort, fordi de faller bort bak deg. Hvis du holder hastigheten spiller forventer, sprenger platene som er foran deg bort i god tid slik at du rekker å styre unna høla. Kanskje det er helt katastrofalt om man suger ræv til warthogging, og det er riktignok kjipt det, men slik jeg opplevde det var det veldig lite galt med sluttsekvensen.

PS: Enig med deg i Flood-bretta forresten, det er helt latterlig at de fortsatt har de med etter all kjeften de fikk for dem i Halo og Halo2.
 

Lodin

Der Waaaah
#22
Multiplayeren er like døv som alltid, men jeg likte SPen. Var en grei avsluttning på triologien selvom vi alle vet det kommer fler. Det er helt ok og må vel derfor få en positiv stemme.
Nominerer The Darkness som jeg forsåvidt syns var bedre.
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
#23
Jeg synes ikke det er så grusomt å spille mot flood (bortsett fra at de derre nye true-form greiene, at du spiller på lag med dem en kort stund og gravemind er totalt neger) i typ menneske-omgivelser, men flood-skipet? Fy faen så grisekjipt.

Og itj vær så cocky, pikkolas, de platene sprengte i et kjør 2cm foran meg mens jeg cruisa i topp hastighet. Ellers så sprengte de like bak en forhøyning som gjorde at jeg ikke så dem før det var en smule for sent. Kjøregreia i enern var bare jævla tricky fordi du kunne kjøre deg fast i et kjør, du hadde tidsbegrensning, og du kunne risikere at flood drepte deg (i motsetning til 3-ern hvor de bare var til pynt omtrent), noe som gjorde det enda mer givende i mine øyne.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#24
Negror please, kjøresekvensen i Halo varte i tyve minutter eller så (ja, jeg tror det var den faktiske tidsfristen), og det er jo bare dritkult å faile på slutten der og måtte ta alt om igjen. Men, greit, da må alle disse signposting-probleme og uungåelige flisene være noe alle andre enn meg opplevde. Jaja, fint for meg da.
 
#25
Tidsfristen i Halo: CE var vel bare 5 minutter eller noe slikt? Men uansett enig med Nicholas. Tror faktisk ikke jeg dødde en eneste gang første gang jeg spilte den avslutningen i H3. Men så føler jeg meg rimelig dreven med Warthogen også.

Hot forresten. Verdig avslutning, god MP, og nydelig soundtrack.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#27
Nicholas skrev:
Jeg skjønner ikke hvordan man kan like slutten i Halo men mislike den i Halo3, den var jo like mye copypasta i eneren som i treeren? Samme korridorer og tunneler og sånt, bare at H3 har de derre platene du må kjøre på også (som greit nok var litt kjipe, men jeg syns de funka fordi de sprengte bort og sånn, så de ble ikke så dølle).
Jorda til Nicholas. Korridorene i eneren var ikke bygd opp av flere tusen identiske brikker selv om mange segmenter så like ut. Sånn ellers var det en periode hvor jeg spilte mye Halo 3-SP, og da lærte jeg meg møkka på slutten utenat sånn at jeg visste hvor jeg ikke skulle kjøre. Før det så kjørte jeg på full spiker hele tida, og daua fordi jeg kom for brått på de greiene som røyk av. Løsningen ble å stoppe litt, kjøre på, stoppe, kjøre, stoppe, kjøre, gjenta til du pælmer DVD-en i peisen. Og det var checkpoints langsmed korridoren på slutten av eneren, som forøvrig var fittekort og ble forsøkt nøyaktig to ganger her i gården på Heroic før den var i boks, så treeren er noe drit uansett hvordan du vender og vrir på saken. :p
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#29
Nicholas more like 360fanboy_masterChiefXxX amirite
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#31
Zaniper_puz
 
#34
Jeg syns storyen er pisskjedelig, gameplayet er generisk, og grafikken\stilen er uimponerende for meg.
Multiplayer delen (untatt fint matchmaking\lobby system) hører hjemme 10år tilbake i tid.

Jeg vet mange elsker dette og jeg hadde det 10% over kjipt da jeg dro igjennom 3ern, men halo er og blir en serie jeg syns er ufattelig overopphypet og småkjip.

(Ja jeg har spilt alle 3).
 
#35
Jeg suger kengurupung i multiplayer, men online co-op med fire stykker på legendary er helt fantastisk morsomt. Hadde det ikke vært for det hadde jeg neppe gidda å spilt noe særlig.

Hawwwwt.
 
#36
Slutten på Halo 3 [...] like bra signposta som innsiden av ræva mi [...]
Nei, nei. Slutten på Halo 3 er mye dårligere signposta enn som så, kosepusen.

Nicholas: At du tilfeldigvis gjorde ting rett betyr ikke at designet ikke stinker, det betyr bare at du hadde flaks.

For øvrig liker jeg Halo 3, så jeg stemte hot. Legendary med en kamerat er stas.
 
#38
Carlito: Jeg prøvde bare to av bøndene, og jeg spilte alene, men det var ikke noe gøy og derfor er sjakk dritt.
Spillte både alene og co-op.

Godt mulig at jeg hadde likt spillet bedre online, men jeg baserte stemmen min ut ifra story modus (eller hva det nå kalles).
 
#39
For å fortsette litt på Flood-level diskusjonen her. Det var helt grusomt kjipt. Hater når spill som ellers er dritkule har megakjipe levels som det der. Sånn som gruvehelvetet i HL2: Episode 2.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#40
Negror please, kjøresekvensen i Halo varte i tyve minutter eller så (ja, jeg tror det var den faktiske tidsfristen), og det er jo bare dritkult å faile på slutten der og måtte ta alt om igjen. Men, greit, da må alle disse signposting-probleme og uungåelige flisene være noe alle andre enn meg opplevde. Jaja, fint for meg da.
Jeg merka det heller ikke. Desverre gjorde han jeg spilte med det smertefullt ofte.

Jeg har fortsatt ikke prøvd multiplayeren, men jeg synes den i toeren var lunka, så jeg er litt fordomsfull og gjetter at det gjelder treeren også. 1 player er kaukkjedelig og co-op var kult. Alt i alt blir det... OK. Og jeg stemmer not for å være litt kul. Dessuten er det sikkert altfor mange som har runda opp stemmen sin, så kan kan jeg runde ned litt.