Spilltoppen LXXXIII: Super Mario Galaxy

Nominert av justincase


  • Totalt antall stemmer
    49

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#1
Super Mario Galaxy vant allerede Årets spill på Spillegal, så det er vel på høy tid med en kavalkade av "hehe jeg har nettopp funnet ut at VET DU HVA super mario galaxy er egentlig ikke sånn kjempetøff er ikke jeg annerledes!!"

Informasjon om avstemning:



Utvikler: Nintendo
Utgitt: 2007
Plattform: Wii


Regler:
- Avstemningen holdes oppe i omtrent tre dager.
- Kun én nominasjon om gangen per medlem.

Grillet - hotprosent :
Grim Fandango - 100 % hot
Nocturne - 100 % hot
Shadow Hearts: Covenant - 100 % hot
SSX3 - 100 % hot
Grand Theft Auto: Vice City - 98 % hot
Tetris - 97 % hot
Resident Evil 4 - 97 % hot
Duke Nukem 3D - 96 % hot
Eternal Darkness - 96 % hot
Shadow of the Colossus - 96 % hot
Max Payne - 94 % hot
Quake - 96 % hot
The Secret of Monkey Island - 96 % hot
Silent Hill 2 - 96 % hot
Hitman: Blood Money - 94 % hot
StarCraft - 94 % hot
Super Mario World - 94 % hot
Indiana Jones and the Fate of Atlantis - 93 % hot
The Legend of Zelda: Twilight Princess - 93 % hot
God of War - 92 % hot
Crash Team Racing - 91 % hot
Oddworld: Abe's Oddyssee - 91 % hot
Super Smash Bros. Melee - 91 % hot
Heart of Darkness - 90 % hot
Castlevania: Dawn of Sorrow - 89 % hot
Fahrenheit - 89 % hot
Gitaroo Man - 89 % hot
ICO - 88 % hot
Return Fire - 88 % hot
Spyro the Dragon - 88 % hot
Thief: The Dark Project - 88 % hot
Worms 2/World Party/Armageddon - 88 % hot
Under a Killing Moon - 87 % hot
Fallout 2 - 86 % hot
Suikoden II - 86 % hot
Paper Mario - 85 % hot
Shin Megami Tensei: Nocturne - 85 % hot
Star Ocean: Till the End of Time - 85 % hot
Fallout - 84 % hot
Final Fantasy VII - 84 % hot
Vampire: The Masquerade: Bloodlines - 84 % hot
God Hand - 83 % hot
Luigi's Mansion - 83 % hot
Soul Blazer - 83 % hot
Speedball 2: Brutal Deluxe - 83 % hot
Star Wars: Knights of the Old Republic - 83 % hot
Warhammer 40,000: Dawn of War - 83 % hot
Dungeon Keeper - 81 % hot
Deus Ex - 81 % hot
Lego Star Wars - 81 % hot
Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth - 80 % hot
Hotel Dusk: Room 215 - 80 % hot
Jade Empire - 80 % hot
Kingdom Hearts - 80 % hot
Final Fantasy IV - 78 % hot
Ōkami - 78 % hot
Diablo II - 77 % hot
Canis Canem Edit - 76 % hot
Excite Truck - 76 % hot
Warcraft III - 76 % hot
BioShock - 75 % hot
Outcast - 75 % hot
Baldur's Gate II - 73 % hot
Football Manager - 73 % hot
Halo 3 - 73 % hot
MediEvil - 73 % hot
Halo: Combat Evolved - 72 % hot
Deus Ex: Invisible War - 70 % hot
Jet Set Radio Future - 69 % hot
Tales of Symphonia - 69 % hot
Valkyrie Profile - 66 % hot
Onimusha: Warlords - 66 % hot
Darwinia - 63 % hot
The Elder Scrolls IV: Oblivion - 60 % hot
Tekken 5 - 60 % hot
Halo 2 - 56 % hot
World of Warcraft - 43 % hot
Area 51 - 40 % hot
Shadow of Memories - 33 % hot
Red Steel - 15 % hot
Adventures of Lolo
Gregory Horror Show
Silent Bomber

Nominasjoner (nominert av):
Phoenix Wright: Ace Attorney: Trials and Tribulations (sortulv)
Twisted Metal 2 (GarlandG)
Contra III: The Alien Wars (Psycho Mantis)
The Neverhood (Klaymen)
Final Fantasy VIII (Dens)
Final Fantasy IX (Crizpy)
The Elder Scrolls III: Morrowind (Revan)
Star Wars: Jedi Knight: Jedi Outcast (Darkstorm)
[eM] -eNCHANT arM- (Yetipants)
Tokimeki Memorial (Griever)
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#2
Det ble årets spill av de samme grunnene Portal kunne ha blitt årets spill for uten at noen her hadde krangla på det. Originale og friske idéer pakkes inn i godt gameplay sammen med et deilig soundtrack og nydelig grafikk. Superbra!
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#3
Dessuten er det vanskeligere å ødelegge Mario Galaxy for andre folk, iom at gleden du får fra Mario får du ved å faktisk spille det, ikke ved å være den første til å høre en vits og så gjenta den igjen og igjen til den ikke er morsom lenger øh vent hva er det jeg prater omÅJA. SGM er rett og slett destillert lykke, og det er rett og slett så kos å spille at du blir sittende med et fårete glis mens Mario blir skutt mellom planeter WHEEEEEE og episk musikk spilles.
 
#4
Fjorårets uten tvil beste spill. Har ikke storkost meg så mye med et spill på mange år, tipp topp hot og rått.
 
#7
Jeg synes ikke det var bedre enn Mario 64. Jeg ble skuffet. Der. Jeg sa det. Jeg ble skuffet. Jeg satt hos en kamerat, da vi plutselig got the urge to spill it. Vi gikk gjennom ild og vann for å få tak i det skal jeg si dere. Var ikke lett siden det var utsolgt over alt. Å når vi endelig satt oss ned med det. Så var det ikke så gøy. Jeg gav det en 5 timers sjanse, og jeg ble ikke veldig imponert. Kan selvfølgelig hende at jeg burde spilt det lengre... menmen. Det som er mest irriterende er at jeg egentlig ikke vet hvorfor jeg ikke likte det. Det var bare... kjedelig. Men jeg prøvde å like Galaxy. Jeg prøvde virkelig. Å jeg har ikke tenkt å slutte å prøve ennå. Skal gi det en sjanse til. Mario er tross alt min barndomshelt. Vi får se hva som skjer, men for øyeblikket så stemmer jeg ikke.

Ellers kan jeg nevne at jeg er grådig sikker på at jeg nominerte Metal Gear Solid, ikke Tokimeki Memorial.
 

CockMcBalls

El Sabor Professional
#8
Hot, men det er enda langt fra nok til å få legendestatusen Mario 64 bader i. Jeg gadd ikke å fullføre det engang, og det var ikke fordi det ble for vanskelig eller hva faen, det var fordi det ikke evnet å holde på oppmerksomheten min, det ble kjedelig.
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
#9
Har ikke Wii selv. Har bare prøvd dette spillet på min nevøs Wii. Det var veldig morro å spille Super Mario igjen, gameplayet var fantastisk, sjarmen var der og grafikken var veldig fin. Så selv om jeg ikke har spilt spillet fryktelig mye synes jeg at jeg må gi det en HOT. Holdt på å kjøpe meg en Wii basert på den opplevelsen.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#10
Hømhøm. Super Mario 64 var jo gode greier, ingen tvil om det. Noe annet det ikke kan være tvil om, er at Super Mario Galaxy viderefører arven derfra og gjør noe nytt med opplegget. Det jeg lurer på, er hvorfor det er en del folk som liker Super Mario 64 men ikke liker Galaxy. Det er de samme ideene som ligger bak, selv om måten de er utført på er annerledes. Samma det, Super Mario Galaxy har klart noe som ingen spill har klart på... øøøhhh... cirka ti år: Å gi meg noen av de samme følelsene som jeg hadde da jeg først begynte å spille. Galaxy klarer det kunststykket å gjøre bare det å bevege figuren sin rundt på skjermen til en glede, og når det toppes med noe av den feteste grafikken jeg har sett og tidenes mest episke spillmusikk snakker vi instant classic.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#11
Hotteste spillet i 2007, og fortsatt hottest i 2008. Det ville forøvrig også vært hottest i 2006, 2005, 2004, 2003 etc. Legendarisk, retten og sletten!
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#12
Jeg er forsåvidt ikke hodestups forelsket i SMG, men det er likevel ingen tvil om at en hot er passende her. Mest etterspurte og populære spill i butikken jeg jobber, fra det kom ut til nå, og ikke uten grunn; SMG er kvalitet.

Tar det som en selvfølge det ihvertfall slår ICO nominasjonen!
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
#13
Beste spill ever. Slår glatt Mario 64 og omtrent alle andre spill jeg har spilt :)
 
#14
Absolutt hot. I min mening gruser det 64 lett som jeg syntes er temmelig ass. Orkestrert musikk er elsk.
Forøvrig vil jeg nominerer Final Fantasy XII som jeg driver å roter med litt for tiden.
 
#16
Jeg stemte not ved en feiltagelse :(

Noen som kan endre til hot?
 
D

Deleted member 91

Gjest
#17
Øøh, ser ikke ut som vi kan gjøre det lengre .... Nevermind, vi får bare ta det med på hot når det telles opp.