Spilltoppen LXXXIX: Final Fantasy IX

Nominert av Crizpy


  • Totalt antall stemmer
    42

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#21
Et Final Fantasy-spill jeg faktisk orker å spille? Du slette tid. Som andre har påpekt er FFIX et spill som faktisk kommer med noe morsomt rett som det er, istedenfor bare å slenge endeløs eksposisjon med drit i ansiktet ditt som "belønning" for at du kommer deg videre. Det tar ikke seg selv så jævla høytidelig heller, og det er absolutt et pluss. Dessuten digga jeg at man har en fotballspiller med dobbeltkniv og hale pluss en blå greie som lever for å spise alt mulig i partyet. Det ble en hot, men bare så vidt.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#22
Yetipants stemte hot på et Final Fantasy-spill? :O Nå står itte væla ott pinse.
 
#23
Sloss stadig vekk med FFVII om tittelen som mitt favoritt FF spill. Fabelaktig - klassisk JRPG perfeksjonert.
 
#24
Kan jeg få lov til å nominere «Ark of Time».

Forøvrig er FFIX et svært underholdende spill, med en historie som virkelig kan fascinere (forøvrig gjelder dette de fleste spillene i serien, men - nåja). Det at utviklerne forsøkte å bryte med den realistiske (samt nedtrykkende) grafikken fra FFVIII, for heller ta tilbake den mer fantasy-inspirerte grafikken fra FFVII er også interessant og gledelig. Nå er det mange år siden har spilt noen av disse spillene, så jeg kan ikke komme med mer konkret kritikk enn dette. Jeg kan vel også legge til at jeg - i likhet med de restrerende Final Fantasy-spillene jeg har spilt - aldri har kommet igjennom FFIX.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#25
Kun ett spill nominert per medlem om gangen. Ark of Time tror jeg ikke jeg har hørt om, faktisk …
 
#27
Min står visst fortsatt. Thinaran bare nekter å vise det, så for øyeblikket har jeg tydligvis nominert Meta Goons. Noe jeg aldri i livet har hørt om:laugh:
 
#28
Jeg gadd aldri å spille så mye FFIX. Måten kampene gikk på ble bare så alt for kjedelig:(
La meg oppsummere:

1. Det tilfeldige slaget begynner, og vi får se en morsom liten animasjon.
2. Skjermen blir svart i noen sekunder.
3. Så bruker vi noen sekunder ekstra på å filme landskapet.
4. Vi titter fortsatt rundt på landskapet ...
5. Og kampen begynner! Nå må vi bare vente de 5 sekundene så vi kan begynne å angripe ...

Så, jeg stemmer not.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#29
Dette er det eneste Final Fantasy-spillet du har spilt, eller? Men ja, det er sabla irriterende.