Spilltoppen LXXXVIII: Final Fantasy VIII

Nominert av Dens

• Totalt antall stemmer
    34

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Neverhood fikk 100 % fra alle åtte som hadde spilt det. Vi går raskt videre til ...

Informasjon om avstemning:

Utvikler: Squaresoft
Utgitt: 1999
Plattform: PlayStation, Windows

Regler:
- Avstemningen holdes oppe i omtrent tre dager.
- Kun én nominasjon om gangen per medlem.

Grillet - hotprosent :
Contra III: The Alien Wars - 100 % hot
Grim Fandango - 100 % hot
The Neverhood - 100 % hot
Nocturne - 100 % hot
Shadow Hearts: Covenant - 100 % hot
SSX3 - 100 % hot
Grand Theft Auto: Vice City - 98 % hot
Super Mario Galaxy - 97 % hot
Tetris - 97 % hot
Resident Evil 4 - 97 % hot
Duke Nukem 3D - 96 % hot
Eternal Darkness - 96 % hot
Shadow of the Colossus - 96 % hot
Max Payne - 94 % hot
Quake - 96 % hot
The Secret of Monkey Island - 96 % hot
Silent Hill 2 - 96 % hot
Hitman: Blood Money - 94 % hot
StarCraft - 94 % hot
Super Mario World - 94 % hot
Indiana Jones and the Fate of Atlantis - 93 % hot
The Legend of Zelda: Twilight Princess - 93 % hot
Twisted Metal 2 - 93 % hot
God of War - 92 % hot
Crash Team Racing - 91 % hot
Oddworld: Abe's Oddyssee - 91 % hot
Phoenix Wright: Ace Attorney - Trials and Tribulations - 91 % hot
Super Smash Bros. Melee - 91 % hot
Heart of Darkness - 90 % hot
Castlevania: Dawn of Sorrow - 89 % hot
Fahrenheit - 89 % hot
Gitaroo Man - 89 % hot
ICO - 88 % hot
Return Fire - 88 % hot
Spyro the Dragon - 88 % hot
Thief: The Dark Project - 88 % hot
Worms 2/World Party/Armageddon - 88 % hot
Under a Killing Moon - 87 % hot
Fallout 2 - 86 % hot
Suikoden II - 86 % hot
Paper Mario - 85 % hot
Shin Megami Tensei: Nocturne - 85 % hot
Star Ocean: Till the End of Time - 85 % hot
Fallout - 84 % hot
Final Fantasy VII - 84 % hot
Vampire: The Masquerade: Bloodlines - 84 % hot
God Hand - 83 % hot
Luigi's Mansion - 83 % hot
Soul Blazer - 83 % hot
Speedball 2: Brutal Deluxe - 83 % hot
Star Wars: Knights of the Old Republic - 83 % hot
Warhammer 40,000: Dawn of War - 83 % hot
Dungeon Keeper - 81 % hot
Deus Ex - 81 % hot
Lego Star Wars - 81 % hot
Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth - 80 % hot
Hotel Dusk: Room 215 - 80 % hot
Jade Empire - 80 % hot
Kingdom Hearts - 80 % hot
Final Fantasy IV - 78 % hot
Ōkami - 78 % hot
Diablo II - 77 % hot
Canis Canem Edit - 76 % hot
Excite Truck - 76 % hot
Warcraft III - 76 % hot
BioShock - 75 % hot
Outcast - 75 % hot
Baldur's Gate II - 73 % hot
Football Manager - 73 % hot
Halo 3 - 73 % hot
MediEvil - 73 % hot
Halo: Combat Evolved - 72 % hot
Deus Ex: Invisible War - 70 % hot
Jet Set Radio Future - 69 % hot
Tales of Symphonia - 69 % hot
Valkyrie Profile - 66 % hot
Onimusha: Warlords - 66 % hot
Darwinia - 63 % hot
The Elder Scrolls IV: Oblivion - 60 % hot
Tekken 5 - 60 % hot
Halo 2 - 56 % hot
World of Warcraft - 43 % hot
Area 51 - 40 % hot
Shadow of Memories - 33 % hot
Red Steel - 15 % hot
Adventures of Lolo
Gregory Horror Show
Silent Bomber

Nominasjoner (nominert av):
Final Fantasy IX (Crizpy)
The Elder Scrolls III: Morrowind (Revan)
Star Wars: Jedi Knight: Jedi Outcast (Darkstorm)
[eM] -eNCHANT arM- (Yetipants)
Snitcher (Griever)
Final Fantasy XII (Bad Mongo)
Castlevania: Symphony of the Night (sortulv)
Sam & Max: Hit the Road (Retrosondre)
Vigilante V8 (Halky)
Strider (Trench_Rat)
Ninja Gaiden NES (Lurtz)
Portal (justincase)

Hvordan kan du ikke like det her??? Jævla bra kamp system når man først kom inn i det derre junction greia, ganske bra historie, bra musikk og helt syke cut scenes for tiden når det kom ut...

sånn forresten vil jeg gjerne nominere Final Fantasy X-2

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Final Fantasy VIII er et godt eksempel på at et FF-spill kan være bra selv om det er annerledes. Husker at jeg kritiserte en del ting i FFXII og fikk "bare fordi det ikke er som i FFVII" slengt i trynet. En sånn innstilling har jeg aldri hatt, bare så det er sagt.

Junction-systemet er bra, men om man lærer seg det godt nok, skal det ikke mye til for å gjøre spillet altfor lett. Den første gangen jeg spilte skjønte jeg riktignok ikke en dritt før jeg nesten hadde runna spillet og det resulterte i en del vanskelige bosser. FFVIII har også Triple Triad, et kortspill jeg har hatt det mye moro med.

Historien er vel kanskje ikke den beste i serien, men jeg digger Laguna & Co. Dessuten har Laguna tidenes beste vanlige kampmusikk. Soundtracket er blant de beste i serien. Ikke like bra som FFIX, men på nivå med FFVI og FFVII. World map-musikken er riktignok rævva.

En litt negativ ting med spillet er at karakterene blir for like, noe vi også ser i de nyeste spillene. Da tenker jeg ikke på personlighet, men på rase og utseende. Jeg liker bedre spill som FFVII og FFIX, der du har flere forskjellige skapninger på laget ditt og ikke bare 6-7 "vanlige" folk.

Men nok om det. Hot spill ihvertfall.

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Kjefta, din sopp. Squall er tøffere enn deg!

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Nei.

Å BUHU VERDEN ER KALD OG KYNISK OG INGEN FORSTÅR MEG OG DENNE BUKSA ER SÅ TUNG AT JEG MÅ HA TO BELTER!

sheriffen

humre humre
FF8 var god peising da det kom ut, men tror nok ikke jeg ville gidda å spilt det igjen. Junctionsystemet var morsomt fordi det var så lett å utnytte det så til de grader helt fra begynnelsen av. Det største minuset med FF8 var (etter min husk) at GFene hadde så UHORVELIGE lange sekvenser som ikke gikk an å skippe. Men men, kvalifiserer til en hot, som om det var svakere enn både sjuern og niern.

Enig med Archtor her. Jeg spiller bare spill der storyen er upåklagelig. Så langt består spillsamlingen min av.. eh.. um.... Metal Gear Solid? Er det greit om jeg liker historien der? Anyone? Ikke Thinaran? Ikke? Neivel nei.

Seriøst. Hvis du vil at historien til et så fantastisk spill skal ødelegge spillegleden, så er det mange bra spill der ute du ikke kan spille for å si det slik. Joda. Den har sine emo innslag, men jeg likte historien damn you. Alt med Edea, og hele gjengen. Jeg likte slutten. Jeg likte karakterene i spilla, bortsett fra Irvine som burde holdt seg på avstand med rifla si. Jeg likte levlingsystemet, og alt som hadde med gameplay og gjøre, bortsett fra at man må bruke enorme mengder tid på draw magic, og når man da har brukt så mye tid på det blir man liksom litt redd for å bruke magi senere. Men det gjør ikke noe, for spillet er konge. Min favoritt i serien.

Et av spillene som definerer barndommen min. Tar det fortsatt fram i ny og ne, og feller en nostalgisk tåre. Litt homo, men seriøst hot.

Bra spill ødelagt av enkelte elementer. Storyen og karakterene er relativt brukbare (jada, jeg vet det er "in" å hate alt som ikke er glattbarberte, svette muskelbunter), men ting som magi systemet ødelegger mye av spillegleden. Ja, jeg har spillt det på rett måte (gjorde faktisk dette for ikke så veldig lenge siden), men det er fortsatt ikke bra nok. Er det et spill som bare satser på karakterer som kan slå hardt så er det dette. Magi er nærmest poengløst - ikke fordi det ikke er kraftig nok, men fordi den rett og slett kan brukes opp, og du trenger de til junctioning. Like godt å bruke vanlig angrep.

Det dårligste av PS1 FF spilla, og blant de dårligste av FF spillene jeg har spillt. Musikken og atmosfæren er av toppklasse, riktignok - og som jeg nevnte har jeg ingen problemer med historien, selv om ikke alltid er like gjennomtenkt.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Seriøst. Hvis du vil at historien til et så fantastisk spill skal ødelegge spillegleden, så er det mange bra spill der ute du ikke kan spille for å si det slik. Joda. Den har sine emo innslag, men jeg likte historien damn you. Alt med Edea, og hele gjengen. Jeg likte slutten. Jeg likte karakterene i spilla, bortsett fra Irvine som burde holdt seg på avstand med rifla si.
Final Fantasy VIII er det eneste spillet til dags dato som har faatt meg til aa slenge en spillkontroller i TV-en saa den ble oedelagt (kontrolleren altsaa, ikke TV-en). Var paa slutten av CD1 (eller var det CD2? Husker faen ikke) hvor Irvine (som du paapeker at sniperidioten heter) skal vaere nyttig for foerste gang i spillet. Bear in mind at inntil det punktet saa har man lidd seg gjennom flere timer med de verste sippefaenene spillhistorien noensinne har sett og en kis som maa ha brukt skoletida si paa aa spise maling. Saa endelig skal jaevelen faa lov til aa slutte aa vaere ubrukelig og skyte Tits McGee i huet, og saa klarer han det faenmeg ikke fordi han ikke takler presset. Det var oeyeblikket hvor jeg innsaa hvor bortkasta min tid med Final Fantasy VIII hadde vaert, og hvor jeg for alvor begynte aa lure paa hva slags drit man maa skrive som manusforfatter for aa miste jobben.

Naar det gjelder selve spillet, saa er det mye det samme som ellers i Final Fantasy-serien, altsaa minste felles multiplum og det er ganske kjedelig skal jeg si dere.

Hehe. Enig i den. Men. Han skyter jo skuddet. Det er et perfekt skudd. Men Edea blokker det med MAGIC MISSIL!! Hun stopper det i allefall. Men, absolutt en av grunnene til at jeg ikke liker han. Hadde det ikke vært for at hans limit er for bra til å bli oversett hadde han aldri fått være i nærheten av laget mitt. Så er det sagt. Han var f.eks gull når omega gikk ned. Men han ser ut som en idiot og oppfører seg som en idiot. Ergo, han er idiot.

Jæveltango

Pepperoni Playboy
Et bra spill, men som ble et antiklimaks for mange etter gigantsuksessen VII, og derfor kanskje ikke helt fikk den annerkjennelsen den fortjente i sin tid. Dette gjelder i høyeste grad meg selv også.

Hot.

Novastrum

Feminist-elitist
Jeg HATER Zell
Jeg hater Selphie
Jeg hater Irvine

Men, spillet er underholdende, har god musikk og responsivt battlesystem (i forhold til FFVII og FFIX) så det funker fortsatt å spille. Det får en "hot", men stort sett pga. nostalgi. Har tross alt brukt nærmere 200 timer på skapet.

Selphie er ubrukelig, men hvis man hadde duganes ammo til Irvine så kunne han gjøre enorm skade på hvemsomhelst. Han var en fast del av crewet mitt sammen med Squallern og Zell.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hehe. Enig i den. Men. Han skyter jo skuddet. Det er et perfekt skudd. Men Edea blokker det med MAGIC MISSIL!! Hun stopper det i allefall.
Den vibben jeg fikk fra den tragedien der var at på grunn av at Irvine er en verdiløs soper så får Tits McGee den tida hun trenger til å blokke skuddet. Derfor banna jeg sammenhengende i et par-tre minutter. Det, pluss at jeg hadde ødelagt PS-kontrolleren jeg hadde lånt og måtte kjøpe ny. :p

Novastrum

Feminist-elitist
Selphie er ubrukelig, men hvis man hadde duganes ammo til Irvine så kunne han gjøre enorm skade på hvemsomhelst. Han var en fast del av crewet mitt sammen med Squallern og Zell.
Etter 120 timer slår alle 9999 på hvilketsomhelst angrep, så ammo er bare å gjøre ting ekstrahomo. :wizard: Lionheart FTW!!!!!!!!

PS: Får fortsatt litt frysninger på pungen av å se snerkstrålan til Squall stå opp i unniverset som en måsapekk før den kliner 9999-damage ned på de intetanende småschtag-fjolsa.

Man trenger ikke spille i 120 timer for å få folk på lvl 99 (eller gikk det til 100 i åttern?), er jo bare å løpe litt rundt på island closest to hell eller hva det het å få masse xp der, 2 EZ.